چطور در لینکدین حضور موفقی داشته باشیم؟

چطوری تو لینکدین موفق بشیم

سر فصل مطالب

لینکدین چیست؟

امروز کسب‌و‌کارها به این باور رسیده‌اند که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با توجه به اهداف مارکتینگ بیشترین تاثیر را بر جامعه هدف خود داشته باشند. در بین پلتفرم‌های مختلفی مثل تلگرام، یوتیوب، فیسبوک و … ، لینکدین قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ابزار آنلاین برای مشاغل شناخته می‌شود. لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای محبوب است و ابزار خوبی برای توسعه و رسیدن به مقاصد مهم درکسب و کارها شناخته می‌شود. البته به شرط داشتن یک استراتژی تولید محتوای مناسب برای هر فرد یا هر کسب و کار که از این کانال ارتباطی استفاده می‌کند. این استراتژی بر مبنای شناخت درست از مخاطب و استفاده بهینه از امکاناتی که توسط این شبکه در اختیار داریم تنظیم می‌شود. شما با ورود به لینکدین پا در دنیای حرفه‌ای‌ها می‌گذارید.

در این مطلب به شما می‌گوییم که در دنیای حرفه‌ای‌ها چطور حرفه‌ای رفتار کنید.

 

محتوای مناسب لینکدین چیست؟

ابتدا لازم است در تنظیم استراتژی تولید محتوای لینکدین به هدف خود توجه کنید. همینطور اینکه مخاطب شما چه کسی‌ست و با چه هدفی اینجاست.

اصولا کسی که صاحب اکانتی در لینکدین است انتظار منتشر کردن پست‌های سرگرم‌کننده و خنده‌دار را از شما ندارد. لینکدین فضای به اشتراک‌گذاری عقاید سیاسی و مذهبی نیست. مخاطبتان به دنبال مطالب قدیمی و تکراری هم اینجا نیامده. بنا بر این پست‌های نامربوط شما را از جامعه هدفتان دور می‌کنند. هرگز بدون محتوایی که پتاسیل برقراری ارتباط با افراد دیگر را داشته باشد نتایج خوبی به دست نخواهید آورد.

داستان‌سرایی از ابزارهای تاثیرگذاری است که باید به آن توجه کنید. شما به محتوایی نیاز دارید که حتما مخاطب را درگیر کند. شما می‌توانید موضوعاتی چالش‌برانگیز را مقابل افکارشان بگذارید و درباره آن با هم تعامل کنید و دامنه روابط خود را وسیع‌تر کنید.

انتشار مقاله سفید یا مقالات و مطالب تخصصی دیگر را از دستور کار خود دور نکنید. از این نوع محتوا استقبال خواهد شد به‌خصوص اگر این محتوا توسط خود شما تولید شده باشد. همینطور لینک‌ وبلاگ سایت خود را برای هدایت ترافیک بیشتر به سوی وبسایت خود در لینکدین قرار دهید.

 

ویدیو مارکتینگ از فعالیت‌هایی‌ست که نقش مهمی در استراتژی تولید محتوا برای لینکدین دارد. از طریق ساخت ویدیو پیامتان را شفاف‌تر و موثرتر بیان می‌کنید. همچنین با توجه به اینکه ویدیوها مستقیم در نیوزفید قرار می‌گیرند دسترسی به آن راحت‌تر می‌شود.

دقت کنید در پست‌هایتان لحن شما از حالت خودمانی و دوستانه فاصله نگیرد.

پس با تولید محتوای مناسب در لینکدین ارزشی دو سویه ایجاد کنید. خودتان را به بهترین شکل و البته واقعی نشان دهید.

ارتباطات هدفمند را شکل دهید و از این مسیر به رابط سازنده در حرفه یا کسب‌و‌کار خود برسید.

 

چرا باید در لینکدین فعالیت کنیم؟

هر فرد یا هر کسب و کار با اهداف متفاوتی پلتفرمی را انتخاب می‌کند. گاهی هدف سرگرمی است، گاهی تعامل با افراد دیگر، شاید هدف فقط اطلاع‌رسانی باشد یا هر هدف دیگر که با توجه به هر نیاز، هدف هم متفاوت است.

اما لینکدین به صورت مشخص از ابتدای فعالیتش تا امروز بستری جهت فعالیت‌‌ها و تعاملات تخصصی افراد در سرتاسر دنیا بوده است. همانطور که پیش‌تر گفتیم هدف از حضور در لینکدین چیزی جز رشد در حرفه و کسب و کارتان نمی‌تواند باشد.

به همین دلیل لینکدین امکان ساخت دو نوع اکانت را به شما می‌دهد.

  • اکانت شخصی
  • اکانت سازمانی یا شرکتی

 

حضور با اکانت شخصی و مزایای آن

پروفایل قابل قبول بسازید. پروفایل شما همان رزومه شماست. داشتن عکس مناسب و اضافه کردن مهارتها، سوابق شغلی و تحصیلی‌تان از الزامات یک معرفی حرفه‌ای محسوب می‌شوند. فراموش نکنید که این اطلاعات باید واضح و حقیقی باشند. در کنار آن امکان نمایش توصیه نامه افرادی که در گذشته سابقه همکاری با شما را داشتند، افتخارات کسب شده و لینک مقالاتی که منتشر کرده‌اید از ویژگی‌های پروفایل شخصی شما در لینکدین است.

فرقی ندارد که در حوزه کاری خود در چه سطحی باشید. جوانی که تازه فارغ‌التحصیل شده یا متخصصی که سالهاست سابقه فعالیت دارد. شما وارد جامعه‌ای می‌شوید که بیش از ۵۰۰ میلیون عضو دارد، همین آمار نشان‌دهنده قدرت این پلتفرم است.

پروفایل لینکدین

اگر شما فردی هستید که به دنبال موقعیت شغلی متناسب با علاقه و نیازش است، می‌توانید از طریق آشنایی با سازمان‌های فعال در لینکدین از موقعیت‌های شغلی جدید آنها مطلع شوید. امکان برقراری ارتباط با کارفرماها از دیگر مزایای حضور در لینکدین است.

گاهی ساختن دایره روابط انسانی در لینکدین منجر به شروع همکاری می‌شوند. می‌توانید از پیشرفت افراد در حوزه کاری خود مطلع شوید.

علاوه بر اطلاع از آگهی‌های استخدام، از مطالب علمی و آموزشی منتشر شده توسط دیگران در حیطه کاری خود استفاده کنید و یا محتوایی در زمینه حرفه خود منتشر کنید.

در نهایت داشتن یک پروفایل شخصی و به‌روز نگه داشتن آن در معرفی هرچه بهتر شما موثر است.

 

حضور با اکانت شرکتی و مزایای آن

رویکرد تولید و انتشار محتوا در این نوع اکانت‌ها بیشتر افزایش قدرت برند کارفرمایی‌ست. در اصل تلاشی‌ست برای اثبات اعتبار برند.

اگر از اکانت شرکتی استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که برای ساخت پروفایل باید از لوگوی سازمانتان استفاده کنید. همینطور در بخش توضیحات اصول سئو را فراموش نکنید. توجه گوگل به توانمندی لینکدین یک مزیت محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد اهداف مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شوند. برای داشتن نتایج قابل قبول باید یک استراتژی محتوای منسجم داشته باشید. اشتراک‌گذاری منظم محتوا اهمیت بالایی دارد. این استراتژی، محتوایی را در بر می‌گیرد که در جهت اهداف برند، جذب مخاطب و همچنین بازاریابی و فروش تولید می‌شود. با این روند کسب و کارتان خریداران احتمالی محصولش را جذب خواهد کرد.

کسب و کارهای B2B تا به حال بهترین نتایج را از لینکدین گرفته‌اند. در چند سال اخیر لینکدین موثرترین کانال برای فعالان این حوزه بوده است. با استفاده از ابزارهای سنجش عملکرد که فقط در اختیار اکانت‌های شرکتی‌ست، هر کسب و کار می‌تواند اهداف بازاریابی خود را در این پلتفرم در دسترس ببیند.

لینکدین امکان ساخت گروه‌هایی را به شما می‌دهد که از برای کسب و کارهای ‌B2B بازدهی خوبی دارد، به طور قطع این ویژگی به تعاملات شما شکل دیگری خواهد داد و بازخوردهای رضایت‌بخشی از آن  خواهید گرفت.

 

اما چطور باید یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین برای خود بسازیم؟

راهنمایی عالی برای ساختن یک پروفایل حرفه‌‌ای در لینکدین

شاید قبل از این که وارد مراحل ساخت یک پروفایل بشویم باید به این سوال پاسخ دهیم که ما چرا به لینکدین نیاز داریم؟

 

چرا شما باید یک اکانت لینکدین داشته باشید؟

دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. آیا به دنبال یک موقعیت شغلی بین المللی هستید؟ ۷۰% از کاربران لینکدین خارج از امریکا هستند. لینکدین بیش از ۵۶۲ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور مختلف جهان دارد.

با نگاه به آماری که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم خواهید دید که ساختن پروفایل لینکدین چقدر برای شما و کسب و کارتان ضروری است:

  • ۴۵ % افرادی که سالانه بالغ بر ۷۵ هزار دلار درآمد دارند، ازلینکدین استفاده می‌کنند.
  • ۳۷% میلیونرهای امریکا از لینکدین استفاده می‌کنند.
  • لینکدین همواره در حال رشد است و در هر ثانیه، ۲ کاربر جدید به آن اضافه می‌شود.
  • میانگین ارتباطات یک مدیر عامل در لینکدین، حدود ۹۳۰ ارتباط است.
  • و اما بهترین مزیت لینکدین؛ آیا به دنبال یک کار خوب هستید؟ طبق آمار جهانی از هر ۱۰ جستجوی نامزدهای شغلی، ۹ تای آن‌ها به لینکدین مراجعه می‌کنند.

 

قدم به قدم ساخت یک پروفایل حرفه‌ای

در لینکدین همه چیز از پروفایل شما شروع می‌شود. در ادامه نحوه ایجاد یک پروفایل مناسب و همچنین برخی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، آورده شده است.

  • از قسمت‌های ساده شروع کنید

در زمان ساختن پروفایل لینکدین، مطمئن شوید ایمیلی وارد می‌کنید که آن را مرتباً چک می‌کنید. این امر برای اطمینان از دریافت درخواست‌ها، پیام‌ها و موارد دیگر بسیار حیاتی است. اطلاعات ساده‌ای مثل آدرس خانه یا محل کار، اختیاری هستند و خودتان اگر دوست داشتید می‌توانید اضافه کنید. اما حتماً شماره تلفن خود را وارد کنید. هرچه راه‌های ارتباطی بیشتری داشته باشید بهتر است.

در مراحل ابتدایی امکان افزودن مخاطبین، تنها با دادن اجازه به لینکدین برای دسترسی به لیست تماس تلفن همراه یا ایمیل شما امکان پذیر است.

در زمان پر کردن اطلاعات، لینکدین از شما در مورد وضعیت استخدام کنونی‌تان می‌پرسد. کسانی که بیکار هستند می‌توانند از عباراتی مانند “Currently looking for employment opportunities” یا “Advertising student seeking challenging employment opportunities” استفاده کنند.

 

  • نوع حساب را انتخاب کنید

شما باید انتخاب کنید که می‌خواهید یک حساب ساده داشته باشید -که البته رایگان است- یا یک حساب کاربری حرفه‌ای که ویژگی‌های بیشتری دارد، اما هزینه‌بر است. در قسمت پیشرفته، چندین گزینه دیگر وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید، از جمله جستجوی کار و… که هر کدام هزینه متفاوتی دارد.

هنگام انتخاب نوع حساب کاربری، درباره هدف مورد نظرتان برای استفاده از لینکدین فکر کنید و سپس حساب کاربری‌‌ای را انتخاب کنید که برای شرایط شما مناسب باشد. به یاد داشته باشید که هرکدام یک آزمایش رایگان یک ماهه را ارائه می‌دهند، بنابراین اگر مشخص شود انتخاب اول بهترین انتخاب نبوده، لغو آن امکان پذیر است.

 

  • افزودن عکس

برای انتخاب عکس لینکدین، حرفه‌ای‌ترین عکس خود را انتخاب کنید. بهتر است عکستان، عکسی حرفه‌ای از صورت و یا چیزی شبیه به آن باشد. گاهی اوقات حتی عکسی که با موبایلتان گرفته می‌شود می‌تواند مناسب باشد. با این وجود بهتر است اول به دنبال عکسی حرفه‌ای باشید. علت آن این است که عکس‌های گرفته شده توسط دوربین و یا به صورت حرفه‌ای، حدود ۱۴ برابر بیشتر از عکسی که توسط تلفن همراه گرفته شده، تاثیرگذار خواهند بود.

بیشتر بخوانید  چطور رزومه کاری بنویسیم که رد نشه!؟
 

عکسی را با حداقل ۲۰۰*۲۰۰ پیکسل انتخاب کنید. عکسی با کیفیت کمتر ممکن است واضح به نظر نرسد. به خاطر داشته باشید پروفایل کسی که عکس مناسب انتخاب کرده است ۱۲ برابر بیشتر دیده می‌شود و این افراد ۳۶ برابر بیشتر از بقیه افراد، پیام دریافت می‌کنند.

عکس اکانت لینکدین

 

  • درباره تجربیات خود صحبت کنید

برای کسانی که دنبال کار هستند بسیار مهم است که تجربیات خود را به گونه‌ای بازگو کنند که تمام توانایی‌ها و مهارت‌های آن‌ها را نشان دهد. بهترین کار این است که مرحله به مرحله رزومه خود را وارد کنید. بسیاری از افراد با وارد کردن رزومه شروع می‌کنند و سپس برای اضافه کردن مطالب بیشتر، توضیح کوتاهی در مورد هر شغل می‌دهند. فراموش نکنید که همیشه رزومه خود را با تجربه کاری شروع کنید.

تجربیات در لینکدین

  • افزودن مهارت‌ها

حداقل ۵ مهارت خود را به‌صورت ساده و واضح بیان کنید. هر چقدر مهارت‌ها به‌صورت لیست شده و مرتب باشند، بهتر است. می‌توانید تا ۵۰ مهارت را اضافه کنید.

کسانی که حداقل ۵ مهارت در پروفایل خود دارند ۳۳ برابر بیشتر از بقیه درخواست دریافت می‌کنند و ۱۷ برابر بیشتر از بقیه پروفایلشان بازدید می‌شود.

لیست مهارت‌های خود را به ترتیب از بهترین آنها در لیست وارد کنید. مهم است که مهارت‌های پرافتخار و قابل توجه‌تان را در معرض دید قرار دهید.

 

کسانی که حداقل ۵ مهارت در پروفایل خود دارند ۳۳ برابر بیشتر از بقیه درخواست دریافت می‌کنند

 

  • بازگشتی به دوره تحصیلات

در قسمت اطلاعات مربوط به تحصیلات، همه اطلاعات تحصیلی حتی مدرسه خود را نیز وارد کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید راحت‌تر به دوستان قدیمی خود متصل شوید. مواردی نظیر گروه‌های فارغ‌التحصیلی و مشابه آن شاید راهی برای اتصال به گروه‌ها و کسب و کارهای بزرگ باشد.

هرگونه مدارک تحصیلی را که لزوماً از طریق دانشگاه کسب نکرده‌اید را نیز وارد کنید. مواردی مانند یک سمینار آموزشی، یا گواهینامه‌ای آنلاین که از طریق یک سازمان یا انجمن مربوط به رشته خود دریافت کرده‌اید.

 

  • خلاصه کردن

برای خیلی‌ها نوشتن خلاصه می‌تواند مشکل باشد. در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خیلی راحت‌تر، بهترین خلاصه را بنویسید. پس از نشان دادن شخصیت خود نترسید. ۴۰% از کارفرمایان دوست دارند نوع نگاه، نگرش و شخصیت شما را بدانند.  مطمئن شوید که خلاصه شما حداقل ۴۰ کلمه باشد؛ شاید عجیب به نظر برسد اما این موضوع باعث می‌شود که بیشتر در جستجوها ظاهر شوید. حتماً در مورد تجربه‌ها و اهداف خود صحبت کنید.

 

  • عناوین مهم

عنوان دقیقاً همان چیزی است که در کنار نام شما قرار می‌گیرد و در جستجوها نشان داده می‌شود. پس این فرصت عالی برای اولین تاثیرگذاری را از دست ندهید.

به طور مثال:

  • دانشجوی رشته مهندسی عمران، فارغ‌التحصیل سال ۲۰۲۰، CAD، SURVEY، BLUEPRINT EXPERT
  • مدیر عامل و فاندر شرکت ایکس
  • کارشناس ارشد محتوا و استراتژیست محتوا، فریلنس

 

  • اضافه کردن اطلاعات تکمیلی

لینکدین فرصتی را برای اضافه کردن انواع مختلف اطلاعات در پروفایل ارائه می‌دهد، بنابراین حواستان به آن باشد. این علایق ممکن است توجه یک کارفرما را به خود جلب کند. به خاطر داشته باشید که سرگرمی‌ها گاهی می‌توانند به مهارت‌هایی تبدیل شوند که در یک محیط کار عالی هستند. به عنوان مثال وسواس در کار نجاری باعث می‌شود که برای اولین بار کار را درست انجام دهید.

 

دوباره چک کنید، ویرایش کنید و برای بار آخر نیز چک کنید

الان تقریباً پروفایل شما آماده است. حالا به عقب برگردید و دوباره چک کنید. مطمئن شوید که تاریخ‌های تحصیلی و سابقه کاریتان درست باشد. حواستان به علائم نگارشی و اشکالات قواعدی باشد؛ یک اشتباه نگارشی هم ممکن است توجه افراد را از شما دور کند. در همه قسمت‌ها از زبان رسمی استفاده کنید.

 

از کسی بخواهید تا نگاهی به پروفایلتان بیاندازد

یک بار نگاه کردن کافی نیست. از دوستانتان بخواهید که پروفایل شما را ببینند و اطمینان حاصل کنید که صفحه جذابی دارید و هرچیزی که به شما مرتبط و لازم است، ذکر شده باشد.

 
 

 

یک URL  شخصی ایجاد کنید

ایجاد یک URL شخصی باعث می‌شود تا دیگران راحت‌تر شما را پیدا کنند. اگر امکان درج شماست از URL اختصاصی و شخصی خود را ندارید اضافه کردن یک مکان یا شماره می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

برای درج URL  شخصی، روی “چرخ دنده” در کنار پروفایل خود کلیک کنید، سپس روی مداد کنار URL  کلیک کنید. URL  شخصی شده باید بین ۵ تا ۳۰ کاراکتر داشته باشد.

 

 

شبکه‌سازی را شروع کنید

حالا زمان ارتباط گرفتن با دیگران است. کریستین ویتون استاد دانشگاه Mercyhurst که به دانشجویان نحوه استفاده از خدمات را آموزش می‌دهد، می‌گوید:

“لینکدین تماماً در مورد ایجاد ارتباط‌های حرفه‌ای است. کاربران جدید باید با هر کسی که می‌شناسند و هر کسی که ارتباط حرفه‌ای داشته باشد، ارتباط بگیرند. این ارتباط می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اساتید، کارفرمایان و کسب و کارها، دوستان، خانواده، افرادی که در صنعت شما هستند؛ و به طور کلی هر کسی که شما فکر می‌کنید که باید در دایره دوستان شما قرار بگیرد.

 

به صورت منظم پروفایل خود را به روزرسانی کنید

استفاده از لینکدین به طور منظم توصیه می‌شود. حداقل هفته‌ای یک بار پیام‌ها را بررسی کنید، به درخواست‌های پیشنهادی پاسخ دهید، لایک کنید، در مورد پست‌ها اظهار نظر کنید، یک پیام تبریک بفرستید یا اگر مهارت جدیدی کسب کرده‌اید، پروفایل خود را به‌روز کنید.

 

ارسال مطلب

در آخر فراموش نکنید که شروع به ارسال محتوا کنید. ترجیحاً محتوا را با مواردی که مربوط به حوزه شما هستند، مانند مقالات جالب، آمار سرگرم کننده یا نوآوری‌های حوزه کسب و کارتان، مطابقت دهید. اگر احساس می‌کنید به طور مرتب می‌توانید مطالب مفید ارسال کنید، یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و لینک آن را در پروفایل لینکدین خود قرار دهید. فقط مطمئن شوید که محتوای ارسال شده تا حد ممکن حرفه‎‌ای باشد.

 

چگونه پروفایل خود را برای بیشتر دیده شدن بهینه کنیم؟

تمام محتوای وب توسط بهینه‌سازی موتور جستجو بررسی می‌شود که تحت عنوان سئو شناخته می‌شود. در حالی که فهم پیچیدگی سئو ممکن است سخت باشد، اما یک اصل سئو برای ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای لینکدین لازم است، آن هم کلمه کلیدی است.

 

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی اصطلاحات خاصی هستند که در یک زمینه خاص از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به طور مثال، کسی که مدرک رشته علوم کامپیوتر را دارد بهتر است پروفایل خود را با کلمات کلیدی‌ای که مربوط به کامپیوتر است، بهینه کند؛ کلماتی مثل برنامه نویسی، نرم ‌افزار و یا کد نویسی. کسی که پرستار است، بهتر است روی کلماتی مثل پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از بیمار و … تمرکز کند.

 

کلمات کلیدی چه کار می‌کنند؟

کلمات کلیدی باعث می شود یک پروفایل در جستجوها بالاتر ظاهر شود. این موضوع از این جهت مهم است که بسیاری از کارفرمایان هنگام جستجوی متقاضیان مشاغل، به دنبال کلمات کلیدی خاص هستند. سیستم ردیابی لینکدین، مهارت‌ها و تجربیات ذکر شده در پروفایل شخص را بررسی می‌کند؛ کسانی که کلمات کلیدی مناسبی دارند در لیست پیشنهادی، بالاتر از سایرین قرار می‌گیرند.

 

چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی باید عاقلانه در پروفایل استفاده شوند. اما یادتان باشد که این کار کمی طول می‌کشد. قرار دادن دقیق کلمات کلیدی در ابتدا، وسط و انتهای پروفایل بسیار برای سئو قابل توجه است. بهتر است که از کلمه کلیدی، بیشتر از ۳ یا ۴ بار در بین ۵۰۰ کلمه استفاده نکنید. این که در کنار کلمه کلیدی از کلماتی مشابه آن استفاده کنید نیز بسیار مهم است. به طور مثال، اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما “رهبری” است، کلماتی مثل مدیریت، رهبر تیم یا رهبر هم باید استفاده شوند.

 

بهترین کلمات کلیدی چه کلماتی هستند؟

انتخاب بهترین کلمه کلیدی بستگی به مهارت شما دارد. هر تخصصی کلمه کلیدی مشخصی دارد که  بیشتر توسط کاربران جستجو می‌شود. به عنوان مثال، مهندسان عمران انتظار دارند کلمات کلیدی، کلماتی مانند اتوکد ، مدیر پروژه، PMP  و موارد مشابه را در بر گیرند.  حسابداران می توانند از کلمات کلیدی مانند حسابداری، خدمات مالی و … استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  آموزش زبان انگلیسی به کودک در منزل با روش‌های خلاقانه
 

نکته اصلی استفاده از کلمات کلیدی خوب، بررسی این نکته است که کارفرمایان چه چیزی را بیشتر جستجو می کنند. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید کلمه کلیدی‌ای مثل مدیر را جستجو کنید و کلمات مشابه را پیدا کنید.

بهترین کلمات کلیدی آن‌هایی هستند که علاوه بر اینکه، کارفرمایان آن‌ها را جستجو می‌کنند، کاملاً مشخص کننده مهارت‌های شما باشند. به کلمه کلیدی “حسابدار” توجه کنید و ببینید که چطور می‌توانید کلمات کلیدی مشابه و متناسب با آن را ایجاد کنید، کلماتی مانند “مشاور مالی” “مشاوره مالی” یا “کارشناس امور مالی”.

 

 

قدم آخر: ساختن یک پروفایل به یاد ماندنی

با وجود کاربران بسیار لینکدین که همه سعی بر این دارند که توجه سایرن را به پیشرفت‌های شغلی، چشم انداز شغلی، ایجاد ارتباطات و … در پروفایل خود جلب کنند، چطور می توانید به چشم بیایید؟ به نکات زیر توجه کنید تا پروفایلی کامل داشته باشید و آن را برجسته کنید.

 

با رعایت نکاتی که تا اینجای مطلب گفتیم، شما در حال حاضر یک پروفایل عالی دارید. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که با اضافه کردن آنها، یک پروفایل تمام عیار خواهید داشت.

 

  • یک ویدیو به پروفایل خود اضافه کنید

ویدیویی بسازید که نشان دهد شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، سپس آن را در یک سایت اشتراک گذاری بارگذاری کنید و URL آن را درپروفایل لینکدین‌تان وارد کنید. توجه داشته باشید لینکدین همان جایی است که کارفرمایان باید بتوانند در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

  • مقالات علمی اضافه کنید

اگر مقاله‌ای دارید که فکر می‌کنید در رزومه شما مؤثر است آن‌ را در لینکدین خود قرار دهید. مقالات علمی، از جمله مواردی است که به نام شما اعتبار می‌بخشند.

linkedin1

۳- ایجاد بخش نمونه کارها

شغل‌هایی که می‌توانند نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارند، مثل نقاش، عکاس، آرشیتکت و…، در لینکدین، نمونه کارهای خود را قرار دهند. این کار به جذب کارفرمایان کمک می‌کند.

 

مشکلات رایج لینکدین چیست و چگونه از آن‌ها دوری کنیم؟

علاوه بر این که باید بدانید چگونه پروفایل خود را بهترین کنید، دانستن این که چه کاری را نباید انجام دهید نیز بسیار مهم است. در ادامه مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید و راه‌های اجتناب از آن‌ها را آورده‌ایم.

 

  • با لینکدین مانند دیگر رسانه‌های اجتماعی برخورد نکنید

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای شبکه سازی و پیدا کردن شغل است.‌ این ارتباط گرفتن با افراد مختلف، صحبت و خنده با آن‌ها، عضو گروه‌های مختلف شدن و… مناسب فیس بوک، توییتر و اینستاگرام است. در لینکدین باید همه چیز به صورت واضح باشد. هیچ کس در لینکدین برای گذران وقت نیامده است.

 

 

  • وقت کافی نگذاشتن برای پیج

شما که تا این اندازه زحمت کشیدید تا یک پروفایل حرفه‌ای بسازید بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار به پیج خود سر بزنید نه اینکه ماه‌ها آن را به حال خود رها کنید.

 

  • پیگیری نمی‌شود

پیگیر پیغام‌های کاری و حرفه‌ای که به شما داده می‌شود باشید. هدف شما از ساخت لینکدین این بوده که یک فرصت شغلی عالی داشته باشید و یا در زمینه کاری خودتان بیشتر شناخته شوید، پس به پیغام‌ها و درخواست‌هایی که به شما داده می‌شود به درستی پاسخ دهید تا دایره ارتباطاتتان گستره شود.

 

 

موفقیت در لینکدین به چه شکل است؟

 

حالا که همه مراحل برای داشتن یک پروفایل حرفه‌ای را انجام داده‌اید، همه باید‌ها و نباید‌ها را مدنظر داشتید و یک پروفایل حرفه‌ای برای خود ساختید، به نظرتان این پایان کار است؟

یک پروفایل زمانی موفق می‌شود که بازدیدهایش بالا باشد. ارتباط با یک همکار که می‌تواند شما را با یک گروه آشنا کند، یا با فارغ التحصیلان دانشگاه‌تان که در حال حاضر هر کدام شغل و حرفه‌ای برای خود دارند، می‌توانند بهترین راه برای گسترش ارتباطات شما در لینکدین باشند.

 

امیدواریم که با این راهنمای عالی برای ساختن یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین، بیشتر در کسب و کار خود شناخته شوید و یا اگر به دنبال موقیت شغلی جدیدی هستید به زودی یک درخواست همکاری دریافت کنید.

 

بخش دوم این مطلب از بلاگ سفیرمگ که در زمان حضورم در موسسه زبان سفیر توسط خودم نوشته شده به مطلب اصلی اضافه شده است.

 

نکات خوبی ازش یاد گرفتم، ازش حمایت می‌کنم!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *