بهترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران

چرا به بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز داریم؟

بیش از ۳ میلیارد نفر در ماه در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند. هم‌چنین حضور افراد در شبکه های اجتماعی و تعامل آنان با افراد مختلف حاضر در این شبکه‌ها به شدت در حال
رشد است. کسب و کار شما چه فروشگاهی کوچک محله‌ای یا یک شرکت بزرگ بین‌المللی باشد، نیاز به حضور در شبکه‌های اجتماعی دارد. در واقع شبکه‌های اجتماعی، بخش مهم و تاثیرگذاری از استراتژی
بازاریابی کسب و کار شما باید باشد.

مزایای شبکه های اجتماعی چیست؟

حضور در شبکه‌های اجتماعی برای هر کسب و کاری ضروری است. حضور در شبکه های اجتماعی موفقیت کسب و کار را در اخذ و تثبیت جایگاه برند خود تضمین می‌کند. حال با هم مزایای دیگر استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای یک کسب و کار را مرور می‌کنیم.

  1. برقراری ارتباط سریع‌تر و راحت‌تر با مشتریان
  2. شبکه‌سازی و ایجاد مشارکت با شرکای جدید
  3. تقویت حضور ارگانیک کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی
  4. افزایش ترافیک وب‌سایت
  5. گرفتن بازخورد از مشتریان
  6. جذب و تاثیرگذاری روی مشتریان بالقوه
  7. برندسازی و برندینگ
  8. بررسی رقبا و پیگیری میزان و نحوه رقابت با آنان
  9. تولید محتوا توسط کاربر (UGC) و جذب انبوه ایده‌ها

اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی در چیست؟

شبکه‌های اجتماعی در برقراری ارتباط بین افراد و توسعه ارتباط مشارکتی بین افراد نقش مهمی را به عهده دارد. شبکه‌های اجتماعی این نقش خود را تنها از طریق اینفلوئنسرهای بازارساز یا ژورنالیست‌ها اجرا
نمی‌کنند. شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی را برای ارائه خدمات به مشتریان با جمع‌آوری داده، پاسخگویی به سوالات و مشاهده کردن بازخوردهای آنان فراهم می‌کنند.

بازاریابی در اینستاگرام

چرا به بازاریابی شبکه های اجتماعی در اینستاگرام نیاز داریم؟

شبکه‌های اجتماعی معروف، دنیای استفاده از موبایل را به تصرف خود درآورده‌اند. زیرا بیش از ۵۲٪ تمام

ترافیک وب از دستگاه‌های موبایلی به دست می‌آید. حال با هم، دلایل اهمیت روز افزون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در بستر اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

  1. وارد شدن در جامعه کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی
  2. افزایش دسترسی به برند
  3. اشتراک‌گذاری محتوای تصویری زیبا و دل‌انگیز
  4. برنده شدن در کارزار رقابت از طریق استوری‌های اینستاگرام
  5. تقویت نرخ تعامل با کاربر
  6. دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر

تولید محتوا در یوتیوب

چرا به بازاریابی شبکه های اجتماعی در یوتیوب نیاز داریم؟

اگر مخاطب شما در یوتیوب است و رقبای شما در یوتیوب نیستند، یوتیوب به شما فرصت‌های بی‌شمار بازاریابی برای پیروزی بر رقبا را می‌دهد.

یوتیوب دومین موتور جستجوی دنیا در دنیای وب و در کنار گوگل به شما می‌رود و الگوریتم رتبه‌بندی خودش را نیز دارد. در یوتیوب ۲ میلیارد کاربر فعال و لاگین شده در ماه در سراسر جهان حضور فعال دارند.
هم‌چنین کاربران یوتیوب ۵۰۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه در این شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدیو به اشتراک می‌گذارند.

مزایای به اشتراک گذاری ویدیو در یوتیوب

  1. همیشه می‌توانید به مخاطب جدیدی دسترسی پیدا کنید.
  2. ویدیوهای شما با بارگذاری در یوتیوب در نتایج جستجوی گوگل هم به نمایش درمی‌آیند.
  3. ویدیوهای شما در یوتیوب برای همیشه ماندگار هستند.
  4. یوتیوب شبکه اجتماعی بین‌المللی است.
  5. شما با حضور خود در یوتیوب می‌توانید به برند خود چهره‌ای خاص بدهید.
  6. می‌توانید در یوتیوب ویدیوی خصوصی به اشتراک بگذارید.
  7. می‌توانید به ویدیوهای خود در یوتیوب زیرنویس اضافه کنید.
  8. می‌توانید بخش کامنت‌های خود را کنترل کنید.

در صورتی که تمایل به حضور و کسب درآمد دلاری از طریق یوتیوب را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلبی که درباره این موضوع نوشتیم را مطالعه کنید.

بازاریابی محتوایی در توییتر

چرا به بازاریابی شبکه های اجتماعی در توئیتر نیاز داریم؟

شبکه اجتماعی توییتر فضایی عالی برای تبلیغ پست‌های بلاگ، آپدیت محصولات و هر خبر مهم دیگری است. شما می‌توانید در توییت‌های خود، لینک به پست‌های خود در وب‌سایت یا صفحات فرود خود را قرار دهید. با این کار قادرید نرخ ترافیک ورودی به وب‌سایت خود را به طور محسوس افزایش دهید.

مزایای بازاریابی در توییتر

  1. شناخت نسبت به مشتریان ارزشمند به دست می‌آورید.
  2. حضور در توییتر سبب می‌شود آگاهی از برند و شخصیت برند ساخته شود.
  3. مشتریان از شما حمایت می‌کنند و بازخورد آنان به دست شما می‌رسد.
  4. جامعه مشتریان و مخاطبان برند بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی محتوایی موفق در توییتر به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به مطلبی که قبلا درباره این موضوع نوشتیم سر بزنید.

بازاریابی محتوایی در لینکدین

چرا به بازاریابی شبکه های اجتماعی در لینکداین نیاز داریم؟

بر اساس تحقیقات هاب اسپات، لینکداین در تولید لید یا سرنخ ۲۷۷٪ از فیسبوک و توییتر موثرتر است.
تهیه استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مخصوص لینکداین می‌تواند نتایج فوق‌العاده ای را برای موفقیت کسب و کارهای B2B حاصل کند.

مزایای بازاریابی در شبکه اجتماعی لینکداین

  1. لینکداین برای شبکه‌سازی بین متخصصان پیاده‌سازی شده است.
  2. لینکداین می‌تواند بازار هدف شما را رشد دهد و تحت تاثیر قرار دهد.
  3. لینکداین به خریداران فرصت می‌دهد تا شما را بشناسند.
  4. با لینکداین می‌توانید روابط مشارکتی راهبردی برقرار کنید.
  5. لینکداین نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی فرصت و امکانات بیشتری را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.
  6. لینکداین برای کسب و کارها، کارفرمایان و جویندگان کار رولدکس مجازی فراهم می‌کند.
  7. لینکداین به طور مستمر خود را ارتقا می‌دهد و ویژگی‌های جدیدی را برای ساختن ارتباطات موثرتر اضافه می‌کند.
  8. لینکداین محیطی آرام را برای شبکه‌سازی بین کسب و کارها به وجود می‌آورد.

بازاریابی در تلگرام

چرا به بازاریابی شبکه های اجتماعی در تلگرام نیاز داریم؟

یکی از مزایای ویژه تلگرام داشتن ویژگی بات است. بات، یه ربات یا نرم‌افزاری است که کار کردن با پیام‌رسان تلگرام را برای افراد غیر متخصص راحت می‌کند. همین ویژگی سبب می‌شود تا صاحبان کسب و کار پس از پیدا کردن مخاطبان هدف یا مشتریان خود و هدایت آنان به سمت تلگرام، دیگر نگرانی بابت کار کردن مخاطبان خود با تلگرام نداشته باشند.

مزایای بازاریابی در شبکه اجتماعی تلگرام

  1. ارائه خدمات دستیار مجازی
  2. سفارش آنلاین
  3. پشتیبانی سریع
  4. ارائه کمک‌های فردی
  5. پردازش بازخورد مشتریان
  6. برقراری ارتباط با هم تیمی‌ها و مدیریت آنان
  7. به‌روز رسانی اطلاعات
  8. تبلیغ محصولات
  9. هدایت ترافیک بیشتر به سایت
  10. افزایش آگاهی از برند
  11. پشتیبانی بدون وقفه از مشتری
  12. راه ارتباطی دیگر برای پردازش پرداخت‌ها

چرا به بازاریابی شبکه های اجتماعی در آپارات نیاز داریم؟

یکی از شبکه‌های اجتماعی اشتراک ویدیو که در اختیار ایرانیان است و با فیلترینگ داخلی یا تحریم خارجی مسدود نمی‌شود، آپارات است. در این سایت مانند یوتیوب می‌توانید هرگونه ویدیویی آموزشی یا
معرفی کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.

این سایت در ایران رتبه ۲ الکسا را دارد و بین ایرانیان و افراد عام و متخصصان به شدت محبوب است. آپارات وقتی ویدیویی را جستجو می‌کنید، به شما ویدیوهای مرتبط دیگری هم نمایش می‌دهد. هم‌چنین در این سایت بعد از اتمام نمایش ویدیو، به صورت خودکار ویدیویی دیگر به شما نشان می‌دهد.

نکات خوبی ازش یاد گرفتم، ازش حمایت می‌کنم!

 

لیست منابع

https://www.searchenginejournal.com/social-media-business-benefits/286139/#close

https://www.eventige.com/blog/linkedin-best-social-network

https://www.google.com/amp/s/marketinginsidergroup.com/content-marketing/why-social-media-is-important-for-business-marketing/amp/

https://www.google.com/amp/s/www.socialpilot.co/blog/instagram-over-other-social-media-platform%3fhs_amp=true

https://www.google.com/amp/s/blog.hootsuite.com/youtube-marketing/amp/

https://www.webfx.com/social-media/benefits-of-youtube-for-business.html

https://thrivehive.com/the-how-and-why-of-marketing-on-twitter/

https://www.google.com/amp/s/sproutsocial.com/insights/benefits-of-twitter/%3famp

https://netpeak.net/blog/telegram-marketing-for-online-business-promotion-how-messenger-app-can-bring-you-money/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *