بازاریابی موفق در توییتر برای کسب‌وکارهای کوچک

بازاریابی موفق در توییتر

چرا کسب‌وکارها به توئیتر احتیاج دارند؟

توئیتر با ۳۲۶ میلیون کاربر فعال که تقریبا هر روز توئیتی را در آن منتشر می‌کنند، کانال ارتباطی کارآمدی برای صاحبان مشاغل است. از طریق آن شما می‌توانید اطلاعاتی درباره شرکتتان و اخبار صنعت را به‌اشتراک بگذارید و با افراد تعامل برقرار کنید.

از آنجایی که بازاریابی محصول در توئیتر بسیار کم‌هزینه است، کسب‌وکارهای کوچک باید از آن به‌عنوان ابزاری برای تقویت فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنند. صاحبان مشاغل با سرمایه‌گذاری روی توئیتر می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند و با افراد بیشتری تعامل داشته باشند.

استفاده از توئیتر در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی برای رشد و گسترش کسب‌وکار شما بسیار مفید خواهد بود. چه صاحب کسب‌وکار باشید چه یک فریلنسر، می‌توانید از توئیتر برای افزایش فروش، جذب مشتریان جدید و افزایش نرخ تبدیل بهره ببرید.

این مقاله را تا انتها بخوانید تا ببینید که چرا و چگونه می‌توانید از توئیتر برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید.

اهمیت توئیتر برای کسب‌وکارهای کوچک

  1. ارتباط با مشتریان

توئیتر بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و هر روز به این تعداد افزوده می‌شود؛ بنابراین، بستر مناسبی برای دسترسی به مشتریان احتمالی و جذب مخاطبان جدید است. به‌علاوه، صاحبان مشاغل می‌توانند با مشتریان فعلی خود تعامل برقرار کنند و وضعیت کنونی کسب‌وکارشان در بازار را بهتر درک کنند.

  1. برقراری ارتباط

برای رشد و گسترش کسب‌وکارتان باید با دنبال‌کنندگان فعلی خود تعامل برقرار کنید. بدین منظور باید توئیت‌هایی منتشر کنید که برای مشتریان شما جالب و مفید هستند. سعی کنید پست‌های تبلیغی مستقیم خود را به‌حداقل برسانید. تبلیغات زیاد باعث می‌شود که نتوانید تصویر مثبتی از خود در ذهن مخاطب بسازید. همچنین از توئیت‌های زیاد در یک بازه زمانی خاص خودداری کنید.

  1. کمک به کسب رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو

جالب است بدانید که توئیت‌هایی که در توئیتر منتشرمی‌شوند، در نتایج جستجوی گوگل برای موضوعات مرتبط نشان داده می‌شوند. این بهترین موقعیتی است که با استفاده از آن می‌توانید خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید.

برای مثال، اگر نام افراد مشهور را در گوگل جستجو کنید، احتمالا توئیت‌های وی در نتایج سرچ نشان داده خواهد شد. با استفاده از آن قابلیت که تنها مختص توئیتر است، می‌توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و محصول/ خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

  1. ایجاد آگاهی از برند

برندهای بزرگ برای جذب دنبال‌کننده نیازی به معرفی ندارند. اما صاحبان مشاغل کوچک که می‌خواهند افراد بیشتری را نسبت به محصولات و خدمات خود آگاه کنند، می‌توانند در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی از توئیتر نیز استفاده کنند.

افراد معمولا ترجیح می‌دهند با یک شخص تعامل برقرار کنند تا یک لوگو؛ مگر اینکه به‌خوبی شناخته‌شده باشد. بنابراین اگر در ابتدای راه هستید، بهتر است ابتدا حسابی شخصی در توئیتر ایجاد کنید و بعد از آنکه اعتماد افراد را به خود جلب کردید، می‌توانید آنها را با برند خود آشنا کنید و سپس حسابی به نام برند خود باز کنید.

  1. ارائه اطلاعات

اطلاعات به‌شکل آنلاین سریع‌تر انتقال پیدا می‌کنند تا از طریق رادیو یا تلویزیون. و می‌توانید از اکانت توئیتر خود برای انتشار اعلان‌های مهم و هر خبری که مشتریان شما باید از آنها اطلاع پیدا کنند، استفاده کنید. توئیتر ارزان‌تر است و پیام شما در مدت زمان کمتری به میلیون‌ها نفر منتقل می‌شود.

  1. پیگیری رقبا

استفاده از ابزاری مانند جستجوی توئیتر هم می‌توانید اعتبار خود را ارزیابی کنید و هم فعالیت‌های رقبا را ردیابی کنید. باخبر شدن از وضعیت رقبا بهتان کمک می‌کند استراتژی بازاریابی کارآمدتری تدوین کنید و از اشتباهاتی که ممکن است تاثیر منفی بر کسب‌وکارتان داشته باشند، خودداری کنید.

  1. تبلیغ وب‌سایت

اگر قصد دارین وبلاگ شرکت یا سازمان‌تان را تبلیغ کنید، توئیتر بهترین گزینه است. اگر فکر می‌کنید محتوای وبلاگتان برای مخاطبان ارزشمند و مفید خواهد بود، فقط کافی است لینک آن را توئیت کنید.

این کار نه تنها دنبال‌کنندگان را به سمت وبلاگ شما سوق خواهد داد، بلکه اگر محتوای شما برای بازدیدکنندگان مفید باشد، توئیت شما وایرال خواهد شد.

موفقیت در توییتر

چگونه از توئیتر برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید؟

حال که با مزایا و اهمیت توئیتر برای کسب‌وکارها آشنا شدید، احتمالا تمایل داشته باشید که از آن برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید. ادامه مطلب را ازدست ندهید تا به شما بگوییم که چگونه می‌توانید از توئیتر به نفع شرکت و سازمانتان بهره ببرید.

  1. پروفایل جذاب و گیرایی ایجاد کنید

اولین و مهم‌ترین کار برای موفقیت در استفاده از توئیتر برای بازاریابی، ایجاد پروفایل مناسب است. از عکس، بنر، نام کاربری و… استفاده کنید که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم متناسب با کسب‌وکارتان باشید.

به‌صورت مرتب توئیت پین‌شده‌تان را به‌روزرسانی کنید، چون این اولین چیزی است که مخاطب شما با آن تعامل برقرار خواهد ساخت. همچنین، باید توضیحات، لوکیشن و لینک وب‌سایت را در صورت لزوم ویرایش کنید.

همه این موارد مربوط به پروفایل شما هستند؛ بخشی که دنبال‌کنندگان از طریق آن درباره کسب‌وکارتان اطلاعات کسب می‌کنند. از این رو باید دائم  به‌روزرسانی و بررسی شوند.

  1. محتوای باارزشی خلق کنید

همانند سایر شبکه‌های اجتماعی، باید محتوای ارزشمندی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. هنگام انتشار توئیت، پرسونای مخاطب را در نظر داشته باشید و از خود بپرسید که آیا توئیت‌های شما ایده‌ای را مطرح می‌سازد؟ مخاطب را سرگرم می‌کند؟ چیزی را به وی آموزش می‌دهد؟ اگر محتوای شما هیچ یک از این موارد را دربر نداشته باشه، ارزش انتشار ندارد.

همچنین، توجه کنید که هدف از فعالیت در توئیتر برقراری ارتباط و مکالمه است. اگر توئیت شما نتواند مکالمه‌ای با مخاطب ایجاد کند، مجددا ارزش انتشار ندارد. سعی کنید از ۲۸۰ کاراکتر خود در توئیتر بیشترین بهره را ببرید.

  1. محتوای خود را بهینه کنید

با استفاده از چند استراتژی می‌توانید محتوای توئیتر خود را بهینه‌سازی کنید:

  • استفاده از هشتک: هشتک‌ها ساده‌ترین و متداول‌ترین راه برای بهینه‌سازی محتوا هستند. اما حواستان باشد که نباید در استفاده از هشتک زیاده‌روی کنید. استفاده از یک یا دو هشتک مرتبط با توئیت‌ کافیست.
  • انتخاب زمان مناسب برای انتشار: احتمالا دنبال‌کنندگان غیر از برند شما حساب‌های کاربری دیگری را نیز دنبال می‌کنند. از انباشته کردن محتوای غیرضروری در فید آنها جلوگیری کنید. بررسی‌ها نشان داده است که بهترین زمان برای انتشار توئیت، صبح‌ها، زمان ناهار و اوایل شب است. چون در این ساعات کاربران بیشتری آنلاین هستند.
  • ریتوئیت: اگر اشخاص یا برندهای مشهور توئیت شما را ریتوئیت کنند، بدون صرف تلاش قابل توجهی به افراد زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین، ریتوئیت شرکت‌هایی که خدمات مشابهی را ارائه می‌کنند، به شما کمک می‌کنند راحت‌تر به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید.
  • پاسخ به سوال مخاطبان: اگر بتوانید به سوالاتی که به‌نوعی به حیطه کاری شما مرتبط هستند پاسخ دهید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد و تصویر بهتری در ذهن مخاطبان ایجاد خواهید کرد.
  1. با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید

تعامل با مخاطبان یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. اگر کردن مخاطبان، پاسخ به کامنت‌های آنان یا حتی هدیه دادن به دنبال‌کنندگان از جمله اقداماتی است که از طریق آنها می‌توانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

  1. نتایج را بررسی کنید

زمانی که از قبل اهدافی را برای خود تعیین کرده باشید، به‌راحتی می‌توانید نتایج عملکرد خود در هر شبکه اجتماعی را بررسی کنید. هدف داشتن همچنین به شما کمک می‌کند که بفهمید در چه موقعیت‌هایی استراتژی شما کارآیی ندارد و آن را اصلاح کنید.

  1. سرمایه‌گذاری در توئیتر

از دو راه می‌توانید در رسانه‌های پولی توئیتر سرمایه‌گذاری کنید:

  • توئیت‌های تبلیغاتی: این توئیت‌ها در فید کاربران یا نتایج سرچ نشان داده خواهند شد. این توئیت‌ها برای کاربرانی که قبلا شما را دنبال نمی‌کرده‌اند، نشان داده می‌شود. توئیت‌های تبلیغاتی درست مثل توئیت‌های معمولی هستند و تنها در دسترس مخاطبان هدف شما قرار می‌گیرند.
  • تبلیغات توئیتر: اگر قصد دارید برای پیشبرد کمپینی تبلیغاتی یا دستیابی به اهدافی خاص، توئیت‌های معینی را تبلیغ کنید، تبلیغات توئیتر گزینه بسیار مناسبی است.

سخن آخر

در این مقاله با شما درباره اهمیت توئیتر برای کسب‌وکارها صحبت کردیم و راهکارهایی ساده برای استفاده موثر از آنها در اختیار شما قرار دادیم.

توجه داشته باشید که همانند هر ابزار بازاریابی دیگری، افرادی باید از توئیتر استفاده کنند که در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آموزش دیده‌اند. یک توئیت اشتباه و نابه‌جا می‌تواند برند شما را متحمل خسارت جبران‌ناپذیری سازد.

آیا در زمینه استفاده از توئیتر برای بازاریابی و رشد کسب‌وکارتان تجربه‌ای دارید؟ آن را با مخاطبان ما به‌اشتراک بذارید.

 

اطلاعات خوبی درباره توییتر بهم داد، ازش حمایت می‌کنم!

 

منابع:

https://clutch.co/agencies/social-media-marketing/resources/why-twitter-still-important-your-business

http://www.imarketingfactory.com/twitter/

https://blog.hubspot.com/marketing/twitter-for-business

 

 

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!