همه‌چیز درباره یوتیوب و کسب درآمد دلاری در یوتیوب!

چطور با یوتیوب درآمد دلاری داشته باشیم؟

یکی از وب‌سایت‌هایی که امروزه بعد از “گوگل” از اهمیت بسیاری برای مخاطبان برخوردار است، وب‌سایت یوتیوب بوده. این وب‌سایت که براساس ویدئو‌های تولیدی توسط برندها و مردم عادی شروع به فعالیت کرده، توانسته در مدت زمان بسیار کوتاهی، طرفداران بسیاری را نسبت به خود جذب کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این وب‌سایت، درآمدزایی برای تمامی افرادی است که از آن به‌صورت درست و دقیق استفاده کنند.

در واقع یوتیوب را اینگونه می‌توان تعریف کرد: یوتیوب یک پلتفرمِ مبتنی بر ویدئو است که هدایت آن توسط دو نوع کاربر اتفاق می‌افتد:

  • افرادی که ویدئو‌های موجود در این وب‌سایت را می‌سازند
  • افرادی که ویدئو‌ها را تماشا می‌کنند

اما با گذشت زمان و آشنایی بسیاری  از افراد با ویژگی‌های این وب‌سایت، روزبه‌روز به تعداد افرادی که به عنوان سازنده ویدئو در یوتیوب فعالیت می‌کردند، اضافه شد. این افراد با هدف کسب درآمد دلاری در این وب‌سایت، میزان فعالیت خود را افزایش داده و سعی کرده‌اند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

با ما همراه باشید، تا بهترین و مناسب‌ترین راهکارهای موجود برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب را بررسی کرده و آن‌ها را  برای شما معرفی کنیم.

درآمد دلاری از طریق یوتیوب

درآمد دلاری با یوتیوب، یک دروغ خبری یا واقعیت؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، درآمد دلاری توسط وب‌سایت و شرکت یوتیوب، یک واقعیت است. واقعیتی که باعث شده، افراد بسیاری چه مستقیم یا غیرمستقیم از طریق یوتیوب، برای خود درآمدزایی می‌کنند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا با وجود حضور در ایران امکان کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد؟ جواب این سوال یک بله با صدای بلند است.

کسب درآمد از یوتیوب، مستقیم و غیرمستقیم امکان پذیر است. در روش مستقیم کسب درآمد به صورت مستقیم توسط شرکت یوتیوب اتفاق افتاده و افراد پول خود را به صورت مستقیم از شرکت یوتیوب دریافت می‌کنند، اما در روش غیرمستقیم، افراد تنها از یوتیوب به عنوان یک کمک‌کننده استفاده می‌کنند.

درامد دلاری از یوتیوب در دوران کرونا

گام اول برای کسب درآمد دلاری

قطعا این موضوع را می‌دانید که چند سالی است که یوتیوب، کشور ایران را تحریم کرده است. همین موضوع باعث شده تا برداشتن گام اول برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا در یوتیوب، بسیار مشکل شده و سختی‌های بسیاری داشته باشد. برای کسب درآمد، در ابتدا نیاز به یک حساب Google AdSense خواهید داشت. برای ساخت این حساب، نباید در ایران زندگی کنید. دلیل این موضوع؛ نیاز این حساب به یک آدرس معتبر در خارج از کشور ایران است.

اگر آشنا، فامیل یا دوستی در خارج از کشور دارید که به او اعتماد ۱۰۰% می‌توانید بکنید، از او بخواهید تا یک حساب Google AdSense  برای شما بسازد تا شروع به کسب درآمد کنید. در این روش، کانال یوتیوب توسط فرد خارج از کشور ساخته شده و شما به عنوان یکی از مدیران کانال انتخاب می‌شوید. حالا زمان آن است که بدون دغدغه، مخاطبان هدف خود را شناسایی و شروع به تولید محتوا کنید.

کسب درآمد از یوتیوب برای افرادی که اهل ریسک هستند!

اگر به هیج فردی که در خارج از ایران زندگی کند دسترسی ندارید، یک راه خطرناک روبروی شما قرار دارد تا کانال یوتیوب خود را ساخته و شروع به درآمد زایی کنید. در اینجا شما می‌توانید با ساخت یک سرور مجازی، یک حساب “پی پال” راه‌اندازی کنید و تمام فعالیت‌های خود را به‌وسیله این حساب آغاز کنید. اما دلیلی که این روش را به عنوان یک روش خطرناک شناسایی می‌کند، الگوریتم‌های پیشرفته یوتیوب هستند که در زمان بسیار کوتاهی توانایی این را دارند که حساب کاربری شما را غیرفعال کنند.

پس اگر می‌خواهید حساب کاربری خود را برای همیشه حفظ کنید، به هیچ‌عنوان این راه را برای شروع انتخاب نکنید.

 

یوتیوب بر چه اساسی به تولیدکننده‌های محتوا، پول می‌دهد؟

در بخش اول شما نیاز دارید که حداقل توسط ۱۰۰۰ نفر دنبال شوید یا به‌قول یوتیوب، ۱۰۰۰ نفر در یوتیوب شما را Subscribe  کرده باشند. بعد از اینکه توانستید حداقل افراد دنبال‌کننده را پیدا کنید، حالا نوبت آن است که به‌دنبال افزایش بازدید ویدئو‌های خود بروید. یوتیوب در واقع براساس بازدید‌های افراد از ویدئو‌های شما، برای شما درآمدزایی می‌کند. به‌طور کلی ویدئو‌ها باید حداقل ۴۰۰۰ دقیقه دیده شده باشند، تا یوتیوب بتواند به شما پول پرداخت کند. البته اگر یکی از ویدئو‌های شما ۴۰۰۰ دقیقه بازدید نداشته باشد، هیچ‌گونه مشکلی پیش نمی‌آید. یوتیوب به جمع دقیقه‌ها نگاه می‌کند. فراموش نکنید که باید حساب Google AdSense  داشته باشید.

سوالی که بسیاری از افراد قبل از شروع تولید محتوا در یوتیوب می‌پرسند این است که: یوتیوب به ازای هر بازدید چه‌مقدار پول می‌دهد؟ این تصوری کاملا اشتباه است که یوتیوب به ازای هر بازدید پولی برای شما کنار می‌گذارد. در واقع یوتیوب به‌ازای مجموع بازدیدهای موجود برای ویدئو‌های شما در یک ماه را حساب کرده و بر طبق آن به شما پول می‌دهد.

 

درامد دلاری از یوتیوب

چگونه کسب در‌آمد را در یوتیوب فعال کنیم؟

بعد از ساخت کانال، حالا نوبت آن است که قسمت کسب درآمد یوتیوب را فعال کنید. برای فعال کردن این قسمت بسیار مهم است که مراحل زیر را دنبال کرده و بعد از آن، تنها شروع به تولید محتوا کنید تا دنبال‌کنندگان خود را پیدا کرده و کسب درآمد را آغاز کرده باشید.

  • به قسمت تنطیمات یوتیوب رفته و بر روی گزینه My Channel کلیک کنید
  • سپس نوبت آن است گزینه Customize Channel را انتخاب کنید
  • در صفحه باز شده، بر روی گزینه View Additional Features کلیک کنید
  • و در انتها در قسمت Monetization بر روی گزینه Enable کلیک کنید

 

حساب کاربری شما برای یک شروع جدید آماده است . شما می‌توانید کسب درآمد از یوتیوب را شروع کنید.

 

پولسازترین موضوعات تولید محتوا در یوتیوب

همانطور که می‌دانید برای فعالیت در یوتیوب، نیاز به محتوای ویدئویی دارید. ویدئو یکی از انواع فرم محتوا است که البته طرفداران بیشتری نسبت به انواع دیگر محتوا دارد. محتوای ویدئویی، به‌دلیل جذاب بودن و البته راحت بودن دسترسی به آن، افراد بیشتری را نسبت به خود جذب کرده است. ما در ادامه به معرفی بهترین روش‌ها برای تولید محتوا در یوتیوب خواهیم پرداخت، تا با استفاده از این راهکارها بتوانید درآمدزایی خود از یوتیوب را شروع کنید.

  • تولید ویدئو‌های آموزشی

یکی از جذاب‌ترین موضوعات موجود برای مردم، آموزش است. درواقع افراد دوست دارند تا بسیاری از موضوعات مهم را در قالب ویدئو آموزش ببینند و از آن‌ها استفاده کنند. برای تولید ویدئو‌های آموزشی، ابتدا باید تخصص خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن شروع به ساخت ویدئو کنید.

 

  • از برترین‌های هر بخش، ویدئو تهیه کنید

بهترین‌های هر حوزه را کنار یکدیگر گذاشته و آن‌ها را به مخاطبان خود معرفی کنید. به‌طور مثال: بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰، ده موسیقی برتر ۲۰۲۰ و …

 

  • تولید ویدئوهای نقد و بررسی

یکی دیگر از انواع محتوا که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، ویدئوهای نقد و بررسی است. برای تهیه این ویدئوها تنها کافی  است تخصص خود را در نظر بگیرید و برای موضوعات قابل نقد آن، ویدئو تهیه کنید.

 

  • بررسی محصولات مختلف

محصولات الکترونیکی جدید را با یکدیگر مقایسه کنید. به‌طور مثال، گوشی جدید کمپانی اپل را با آخرین گوشی تولید شده توسط کمپانی سامسونگ مقایسه کنید. این نوع از محتوا، یکی از پربازدیدترین انواع محتوا در یوتیوب است.

 

  • محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

یکی از راحت‌ترین راهکارهای افزایش بازدید در یوتیوب، به اشتراک گذاشتن محتوای یوتیوب در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و … است. با استفاده از این راه می‌توانید مخاطبان بیشتری را برای خود در یوتیوب پیدا کنید.

 

تولید محتوا در یوتیوب

۳ روش برای کسب درآمد میلیونی در یوتیوب

تا به اینجا ۵ روش اولیه تولید محتوا و کسب درآمد در یوتیوب را معرفی کرده‌ایم. اما اگر از ورود به یوتیوب قصد دارید تا یک درآمد میلیونی داشته باشید، باید این موضوع را بدانید که با استفاده از این ۵ روش به طور دقیق، می‌توانید به‌زودی خود را به عنوان میلیونر جدید در دنیا معرفی کنید. در ادامه به معرفی ۵ روش کسب درآمد میلیونی خواهیم پرداخت.

 

 

 

  • همکاری در فروش محصولات

در این روش می‌توانید با بازاریابی مناسب محتوا، از همکاری در فروش محصولات درآمد کسب کنید. به طور مثال، یک ویدئو از معرفی لوازم آرایشی خود در هنگام استفاده از آن‌ها درست کنید و لینک خرید آن را در ویدئو به اشتراک بگذارید.

 

  • فروش محصولات

اگر صاحب یک برند هستید یا خود محصولاتی را تولید می‌کنید، می‌توانید به راحتی و با استفاده از تولید محتوای خلاق و جذاب، محصولات خود را در یوتیوب فروخته و از آن کسب درآمد کنید.

 

  • سرویس YouTube Red

این سرویس، درواقع سرویس بدون آگهی و تبلیغات یوتیوب است. کاربرانی که در این سرویس عضو هستند، هیچ تبلیغ یا آگهی در ابتدا ویدئو‌ها نخواهند دید. در این روش چون هیچ‌گونه تبلیغی به کاربران نشان داده نخواهد شد، یوتیوب بخشی از درآمد خود را به تولیدکنندگان محتوا اختصاص می‌دهد.

 

 

آیا یوتیوب، قانون کپی‌رایت مخصوص خود را دارد؟

همانطور که می‌دانید در تمام دنیا یک نوع قانون کپی‌رایت وجود دارد. پس این سوال که آیا یوتیوب قانون کپی‌رایت مخصوص خود را دارد کاملا اشتباه است. اما یکی از موضوعاتی که یوتیوب را به عنوان یک سایت و شرکت دقیق در رعایت این قانون معرفی کرده است، شناسایی و برخورد با افرادی است که این قانون را زیرپا می‌گذارند. به‌طور مثال، شما نمی‌توانید یک قطعه موسیقی از خواننده‌ای که حق پخش و کپی‌رایت آن را ندارید در کانال خود، منتشر کنید.

 

 

۳ یوتیوبر معروف و معتبر در سال ۲۰۲۰

یوتیوب هم مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر، افراد معروفی دارد که در آن فعالیت می‌کنند. در ادامه به معرفی ۳ یوتیوبر معروف سال ۲۰۲۰ خواهیم پرداخت.

 

  • PewDiePie

مشهورترین و پول‌دارترین یوتیوبر دنیا که توانسته بیش از ۵۰ میلیون دنبال‌کننده داشته باشد.

از طریق این لینک می‌تونید وارد این کانال یوتیوب PewDiePie بشید.

 

  • HolaSoyGerman

او یکی از کمدین‌ها و نویسندگان بسیار معروف اهل شیلی است که توانسته ۳۰ میلیون دنبال‌کننده برای خود پیدا کند.

ورود به کانال HolaSpyGerman

 

  • Smosh

یان و آنتونی، یک زوج بسیار معروف در یوتیوب هستند که ویدئو آن‌ها بیش از ۶ میلیارد بازدید داشته‌اند.

ورود به کانال یوتیوب Smosh

 

حرف آخر

در بالا به تمام روش‌های معتبر و مناسبی که می‌توانید در یوتیوب از آن برای کسب درآمد استفاده کنید، اشاره کرده‌ایم. فراموش نکنید، مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند شما را به کسب درآمد نزدیک کند، تولید محتوای خلاق و البته جذاب است. به هیچ‌عنوان نگران زمان نباشید، از هر روزی که تولید محتوا را در یوتیوب شروع کنید، می‌توانید به‌راحتی شروع به درآمدزایی کنید.

 

جواب سوالم رو گرفتم، پس ازش حمایت می‌کنم!

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

3 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر من با ۶۶۴ فالور در بخش فروش مستقیم از معدن سنگ شجر و عقیق و راف و یاقوت امروز شروع بکار کردم ممکنه راهنمایی کنید برای اینکه موفق بشم چه کارهایی انجام بدم ،واینکه بخوام رمز عبور پیج تغییر بدم، راهنمایی کنید
    ممنون از اموزش های خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!