افیلیت مارکتینگ چیست و معرفی 10 سایت برای افیلیت مارکتینگ

در حدود چند سال گذشته با واژه افیلیت مارکتینگ در دنیای وب روبرو شده ایم که به مرور زمان جایگاه خود را در این زمینه به خوبی پیدا کرده است. روشی کاملا ایده آل برای دسته ای از افراد! در این مقاله قصد داریم به بررسی تمامی موارد حول محور افیلیت مارکتینگ و معرفی بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ بپردازیم.

افیلیت مارکتینگ ( Affiliate marketing ) چیست؟

بزرگ و معروف را در وبسایت و یا بلاگ خود قرار داده و با هر خرید که توسط بازدیدکنندگان سایت شما صورت بگیرد؛ شما مبلغی به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد. اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ( که در برخی مواقع هم به عنوان بازاریابی وابسته شناخته می شود ) بیندازیم، برای اولین بار در سال 1994 توسط شرکت آمازون مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن توسط بسیاری از شرکت های بزرگ در سطح اینترنت استفاده شد.
اما در ایران از سال 1397 شرکت دیجی کالا بصورت رسمی سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را راه اندازی کرد. اما شما برای ورود به افیلیت مارکتینگ و موفق شدن در آن به اطلاعاتی بیشتر از تنها یک تعریف ساده نیاز دارید، پس با ما همراه باشید.

نحوه کار افیلیت مارکتینگ

در مرحله اول شما باید به درک کاملی از نحوه عملکرد افیلیت مارکتینگ و جایگاه خودتان در این تاکتیک پیدا کنید :

  • تأمین کننده :

اولین جزء افیلیت مارکتینگ، تأمین کننده یا فروشنده محصول است که می تواند یک شرکت تولید کننده به ثبت رسیده ویا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ همانند دیجی کالا باشد. شما با ثبت نام با عنوان همکاری در فروش در این وبسایت ها می توانید هر محصولی که مد نظرتان است را برای فروش انتخاب کرده و از فروش آن کسب درآمد کنید.

  • بازاریاب وابسته :

بازاریاب واسبته به بلاگ ها، سایت ها و … گفته می شود که از فروش محصولات تأمین کنندگان در سایت های خود پورسانت دریافت می کنند. گفتنی است بسته به توانایی و ذکاوت بازاریاب وابسته، درآمد ماهیانه آن می تواند بین زیر 1 میلیون تومان و بالای 10 میلیون تومان متغیر باشد. کافیست در هر زمینه ای، سایت شما ترافیک و ورودی داشته باشد، می‌توانید از طریق همکاری در فروش محصولات مرتبط با زمینه کاری و مورد نیاز مخاطبانتان به درآمد های بالایی دست پیدا کنید.

  • خریدار

خریدار یا مصرف کننده بازدیدکنندگان سایت شما هستند که با معرفی شما محصول معرفی شده را خریداری می کنند. بدون خریدار هیچ خبری از پورسانت و درآمد نخواهد بود. مصرف کننده باید بداند که جزئی از یک سیستم بازاریابی وابسته است. بهتر است با یک جمله کوتاه همانند ” با خرید شما از محصولات معرفی شده سود کمی هم به من می رسد؛ ممنون از حمایتتون. ” می توانید اینکار را انجام دهید.

همچنین بهتر است بدانید که خریدار، محصول مورد نظر را با قیمت بالاتری از شما خریداری نکرده و با همان قیمتی که در سایت تأمین کننده وجود دارد خریداری می کند و سود شما از قبل در قیمت محصول محاسبه شده است.

روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته روش های مختلفی برای کسب درآمد داشته و دقیقا همانند بازارهای فیزیکی که بازاریابان همواره با روش های گوناگونی پورسانت دریافت می کنند، است. دلیل این موضوع هم تفاوت کسب وکارها در روش خدمات رسانی آنها به مخاطبان خود است. به عنوان مثال افیلیت مارکتینگ یک فروشگاه اینترنتی مشهور و بزرگ با افیلیت مارکتینگ یک شرکت خدمات رسانی در زمینه شست و شو نما ساختمان متفاوت خواهد بود.

  1. PPC : پرداخت به ازای هر فروش
    pay per sale روش استاندارد کسب درآمد افیلیت مارکتینگ بوده که البته شناس ترین و مورد استفاده ترین روش نیز است. در این روش، افیلیت مارکتر به ازای هر خریدی که توسط خریداران منتقل شده از سایت خود به سایت تأمین کننده انجام شود، سود کسب می کند. در واقع درصدی از فروش هر محصول به بازاریاب تعلق می گیرد.
  2. PPL : پرداخت به ازای هر سرنخ
    pay per lead یک روش کمی پیچیده تر از افیلیت مارکتینگ است. در این روش بازاریاب می بایست خریدار یا مصرف کننده را ترغیب کند که به سایت تأمین کننده رفته و یکی از عمل های مورد توافق شده بین تأمین کننده و بازاریاب را انجام دهد. این عمل می تواند پر کردن یک فرم، تماس با یک شماره تلفن، دانلود یک فایل ویا مواردی از این قبیل باشد. در نتیجه بازاریاب به ازای هر ورودی از سمت سایت خود که عمل مورد نظر را انجام دهد، کسب درآمد می کند.
  3. PPC : پرداخت به ازای هر کلیک
    pay per click هم یکی از روش های شناخته شده در ایران است که در این روش به ازای هر کلیک توسط مصرف کننده و هدایت آن به سایت تأمین کنند، بازاریاب کسب درآمد می کند. این روش شباهت زیادی به روش PPL دارد با این تفاوت که تنها کلیک بر روی لینک یا دکمه کافی بوده و عملی بعد از آن مورد نیاز نیست.

چرا افیلیت مارکتر شویم؟

دلایل و مزایا افیلیت مارکتر شدن چیست؟

  • درآمد غیرفعال

در حالی که اکثر مشاغل معمولی نیازمند حضور شما در محل کار و کارکردن برای کسب درآمد است، در افیلیت مارکتینگ شما می توانید با صرف زمان اولیه برای ران کردن کمپین خود، پس از آن کسب درآمد کنید. کافیست شما یک مقاله مفید و قوی در لینک یک گوگل داشته باشید، بعد از آن از هر خرید یا لید شما کسب درآمد خواهید کرد حتی زمانی که پشت سیستم خود نباشید.

  • نیازی به پشتیبانی محصول نیست

در افیلیت مارکتینگ شما کافی است تا مصرف کننده را راضی کنید تا محصول مورد نظر را خریداری کند ویا از خدمات مورد نظر تأمین کننده استفاده کند. پشتیبانی و خدمات پس از فروش به عهده شما نخواهد بود.

  • کار در خانه

شما می توانید به راحتی در خانه، با لپتاپ و یا کامپیوتر خود به اضافه ی اینترنت مشغول به افیلیت مارکتینگ شده و بدون نیاز به خروج از خانه کسب درآمد کنید. تمامی مراحل همکاری در فروش به صورت اینترنتی بوده و شما هیچگونه نیازی به ترک منزل ندارید.

  • مقرون به صرفه

در بازاریابی وابسته هیچکدام از هزینه های تولید محصول، هزینه های بسته بندی و ارسال محصول، هزینه راه اندازی فروشگاه و …. وجود ندارد و به راحتی با کمترین هزینه ممکن می‌توانید کار خود را آغاز کره و با فروش بالا، به درآمدهای مد نظر خود برسید.

  • راحت و انعطاف پذیر

فیلیت مارکتینگ شغلی بسیار انعطاف پذیر است، از تعیین ساعت کاری برای خود گرفته تا انتخاب زمینه کاری، محصولات مورد علاقه برای افیلیت کردن و …. تمامی این موارد به انتخاب شما خواهند بود.

نکاتی برای افیلیت مارکتر موفق شدن

در این قسمت برای شما نکاتی که باید حتما در نظر بگیرید و به آنها عمل کنید را آورده ایم تا سریعتر به اهداف خود در این مسیر رسیده و تبدیل به یک بازاریاب وابسته موفق شوید.

  1. یک رابطه ایجاد کنید
    همانطور که گفتیم شما می توانید در هر زمینه ای که علاقه دارید افیلیت مارکتینگ کنید، حتی گاهاً در چند زمینه به صورت همزمان کار کنید؛ اما بهتر است یک زمینه را انتخاب کرده و در آن به یک متخصص تبدیل شوید تا بتوانید رابطه ای قوی با مخاطبان خود ایجاد کنید. در این صورت مخاطبانتان خیلی راحت تر پیشنهادات شما را قبول می کنند و می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.
  2. شخصی سازی کنید
    شما هیچ محدودیتی در انتخاب محصول ندارید می توانید هر محصولی را انتخاب کنید اما بهتر است محصولاتی که خودتان استفاده کرده اید را معرفی کنید تا تجربه شخصی خودتان را نیز با مصرف کنندگان در میان گذاشته و نرخ تبدیل را افزایش دهید.
  3. محصولات و خدمات را بررسی کنید
    روی بررسی محصولات و خدماتی که در حوزه تخصصی شما قرار دارند تمرکز کنید. سپس، با استفاده از رابطه ای که با مخاطبان خود ایجاد کرده اید و موضع خود به عنوان یک متخصص، به خوانندگان خود بگویید که چرا از خرید محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید سود می برند. مقایسه این محصول با سایر محصولات هم رده نیز بسیار موثر است. مهم تر از همه، اطمینان حاصل کنید که محتوای دقیق و واضح برای بهبود نرخ تبدیل تولید می کنید.
  4. از منابع متعدد استفاده کنید
    به جای تمرکز صددرصدی بر روی یک بلاگ یا سایت، می توانید در کنار آن از شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و روش های مختلف دیگری برای افیلیت مارکتینگ استفاده کنید. اما این نکته را بدانید که در هر حال شما نیاز به یک بستر مشخص برای افیلیت مارکتینگ خواهید داشت از منابع دیگر می توانید در کنار بستر خود بهره ببرید.

نبایدهای افیلیت مارکتینگ

اشتباه نکنید، همه افرادی که وارد افیلیلت مارکتینگ می شوند موفق نمی شوند؛ نیمه تاریکی هم در این بیزینس وجود دارد. همانند هر کسب و کار دیگر، افیلیت مارکتینگ هم ممکن است با شکست مواجه شود، به همین دلیل، مواردی که باید در افیلیت مارکتینگ از آنها اجتناب کنید را برایتان لیست کرده ایم:

  • تولید محتوا بی کیفیت:

شما نمی توانید با تولید و بارگذاری محتوا بی کیفیت و قرار دادن چندین کلمه کلیدی در آن برای وبسایت خود ترافیک جذب کنید. عاقلانه کار کنید و محتوای باکیفیت و با ارزش برای مخاطبانتان تولید کنید.

  • استفاده از روش “فروش مستقیم”:

یکی از اشتباهات رایج در میان افیلیت مارکترها استفاده از روش فروش مستقیم به جای روش ایجاد رابطه است. ابتدا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و سپس به آنها پیشنهاد دهید.

  • پیشنهاد محصولات بی کیفیت:

حتما اطمینان حاصل کنید که محصول با کیفیتی را به مخاطبان خود معرفی می کنید. این ایده که ارزان ترین محصول مرتبط و موجود در بازار را به مخاطبان خود پیشنهاد کنید بدون اینکه کیفیت آن را چک کرده باشید، می تواند بیزینس شما را نابود کند.

  • گمراه کردن خریداران:

به هیچ عنوان مخاطبان خود را با ادعاهای نادرست و غلط در مورد خدمات و محصولات مربوطه گمراه نکنید و اعتماد بوجود آمده را خراب نکنید. به عنوان یک بازاریاب وابسته، شهرت شما همه چیز است. اگر مخاطبان شما به شما اعتماد یا باور نداشته باشند، هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد. قبل از هر چیز روی مخاطبان خود تمرکز کنید.

معرفی 10 سایت برتر برای افیلیت مارکتینگ

حال به معرفی 10 سایت برتر از میان تمامی سایت های تأمین کننده برای افیلیت مارکتینگ می پردازیم:

  1. دیجی کالا ( Digikala ):
    دیجی کالا به عنوان اولین شرکت تأمین کننده محصولات در سیستم افیلیت مارکتینگ و همچنین محبوب ترین تأمین کننده شناخته شده است. برای اینکار کافیست روی لینک کلیک کرده و در سیستم افیلیت دیجی کالا ثبت نام کرده و با قرار دادن آن لینک در سایت، اینستاگرام، توییتر و …. خود، با هر خرید از طریق آن شما، سود خواهید برد.
  2. میهن استور ( mihanstore ):
    میهن استور با سابقه 8 ساله در تجارت الکترونیک در سیستم همکاری در فروش خود یک فروشگاه اینترنتی در اختیار شما می گذارد و شما می توانید هم با فعالیت در این فروشگاه و هم با جذب مخاطب از شبکه های اجتماعی و راه های گوناگون پورسانت خود از فروش را کسب کنید.
  3. می مارکت ( memarket ):
    می مارکت نیز یکی از فروشگاه های فعال سطح وب است که به تازگی سیستم همکاری در فروش خود را نیز فعال کرده که در آن ویژگی های بسیار خوب و مناسبی از جمله قابلیت افزایش پورسانت تا 50% را برای مارکترها در نظر گرفته است.
  4. شرکا ( shoraka ):
    یکی از سیستم های همکاری در فروش کشور که حتما ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. با ثبت نام در سایت شرکا همکاری خود را آغاز کنید، تصاویر محصولات ساخته شده و بنرهای تبلیغاتی را در سایت، شبکه های اجتماعی و …. خود قرار داده و از خرید مشتریان، پورسانت خود را دریافت کنید. روندی ساده با پورسانتی قابل توجه
  5. توربین ( tourbin ):
    توربین یکی از سیستم های همکاری در فروش کشور است که در زمینه خدمات گردشگری فعالیت دارد. این یعنی اگر شما وبلاگ، سایت یا پیج اینستاگرامی دارید که به انتشار مطالب مرتبط با سفر و گشردشگری می پردازید و مخاطب خود را دارید، می توانید با همکاری با توربین از فروش بلیت هواپیما، قطار، تور و …. پورسانت دریافت کنید.
  6. بیمیتو ( bimito ):
    شرکتی در زمینه بیمه.
    “با ثبت نام به عنوان بازاریاب بیمیتو، به دیگران بیمه بفروشید و به ازای هر بیمه از بیمیتو پورسانت بگیرید” جمله ای که در اول سایت بیمیتو نوشته شده است. کاملا واضح و گویا، با فعالیت در این زمینه و تولید محتوا مفید برای مخاطبان می توانید برای خود کسب درآمد کنید. گفتنی است که افیلیت مارکتینگ در زمینه بیمه یکی از ایده های بسیار خوب است چراکه همواره افراد بسیار زیادی نیاز به بیمه پیدا می کنند و شما با بازاریابی حرفه ای می توانید درآمد بالایی برای خود کسب کنید.
  7. ایران سرور ( iranserver ):
    شرکت ایران سرور یکی از معروف ترین و قوی ترین شرکت های ارائه خدمات هاستینگ در ایران است که از سیستم همکاری در فروش و افیلیت مارکتینگ هم در شرکت خود بهره می برد. اگر شما یک وبمستر هستید و یا به زمینه های مرتبط با وب همانند طراحی سایت، بهینه سازی و سئو، دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید یکی از فرصت های مناسب برای شما سیستم افیلیت مارکتینگ ایران سرور است. شما می توانید با فروش محصولات ایران سرور از پورسانت مشخصی بهره مند شده و برای خود کسب درآمد کنید.
  8. میزبان فا ( mizbanfa ):
    میزبان فا هم یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات هاستینگ و سرور به سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی است. شما می توانید با شرکت در سیستم افیلیت مارکتینگ میزبان فا، به فروش هاست و سرور مجازی به مخاطبان این زمینه کسب درآمد کنید.
  9. مدیر سبز ( modiresabz ):
    مدیر سبز یکی از کسب و کارهای آنلاین در زمینه آموزش و فروش دوره با 11 سال سابقه است که شما می توانید با همکاری در فروش دوره های این بیزینس کسب درآمد کنید. زمینه کاری مدیر سبز آموزش بازاریابی اینترنتی و تربیت مدیران کسب و کارها است، پس اگر به این زمینه علاقه دارید و یا درحال فعالیت هستید، این فرصت را از دست ندهید.
  10. آغازینو ( aghazino ):
    آغازینو یکی از شرکت های فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که از سال 1397 با هدف ارتقاء سطح دانش و تربیت نیروی ماهر در زمینه دیجیتال مارکتینگ وارد سطح وب شده است که در چند ماهه گذشته سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ خود را نیز راه اندازی کرده است. با فروش دوره های این شرکت کسب درآمد کنید.

معرفی 3 کسب و کار موفق در افیلیت مارکتینگ

در آخرین بخش از مقاله به معرفی نمونه ای از افیلیت مارکترهای موفق در کشور اشاره خواهیم کرد تا انگیزه ای برای شروع شما باشد.

  1. درجه ( daraje ):
    یکی از سایت های قدیمی فعال در زمینه افیلیت مارکتینگ، سایت درجه است که در حدود 3 سال در این زمینه فعالیت می کند. سایت درجه که یکی از شرکت های وابسته به نبظینو است که در حول محور راهنمای خرید محصولات مختلف فعالیت داشته و ترافیک بسیار زیادی از افرادی که قصد خرید یک محصول دارند را به سایت خود جذب می کند.
  2. اتاق ( otag ):
    وبسایت اتاق یکی از سایت های بزرگ فعال در زمینه همکاری در فروش است که فعالیت اصلی این مجموعه حول محور دکوراسیون داخلی و خارجی خانه است و در همین زمینه نیز محصولاتی را از دیجی کالا به مخاطبان خود معرفی کرده و از فروش آنها پورسانت دریافت می کند. اما گفتنی است که سایت اتاق مطالب مختلف دیگری نیز در زمینه های گوناگون تولید می کند که ورودی اصلی این مقالات از گوگل است. طبق آمار بدست آمده، مجموع درآمد صاحب این سایت در کنار چند سایت دیگر، مجموعا ماهیانه در حدود 100 میلیون تومان است.
  3. به نظر ( behnazar ):
    وبسایت به نظر یکی از کسب و کارهای جدی و موفق در زمینه افیلیت مارکتینگ است که توانسته با تولید محتوا در زمینه های گوناگون و کسب ورودی بالا، از طریق همکاری در فروش به درآمدهای قابل توجهی برسد. این کسب و کار شباهت زیادی به سایت درجه دارد و در زمینه های مشابه همانند: لوازم الکترنیکی، لوازم خانگی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی و … تولید محتوا می کند.

جمع بندی:

یکی از روش های خوب کسب درآمد اینترنتی افیلیت مارکتینگ که به سیستم همکاری در فروش نیز در ایران معروف است. افیلیت مارکتینگ می تواند در زمینه های مختلف و به روش های گوناگون انجام پذیرد و از روش های PPC ، PPL و PPS کسب درآمد کرد. به طور کلی می توان گفت افیلیت مارکتینگ مناسب افرادیست که به حرفه بازاریابی دیجیتال علاقه داشته و خودشان محصولی برای فروش ندارند. افراد ماهر در زمینه تولید محتوا، افرادی که تمایل دارند در منزل کسب درآمد کنند و …. همگی افرادی هستند که افیلیت مارکتینگ مناسب آنها است.
در این مقاله به تمامی مباحث موجود حول محور افیلیت مارکتینگ و همکاری در فروش اشاره کردیم تا شما با بررسی کامل بتوانید تصمیم درستی را برای خود بگیرید. هرگونه سوال در زمینه افیلیت مارکتینگ داشته باشید. می توانید در قسمت کامنت ها مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت کنید.

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!