آنفالو شدن در اینستاگرام؛ چرا آنفالو می‌شویم و چه کاری باید بکنیم؟

چرا آنفالو میشویم

چرا آنفالو می‌شویم؟ آنفالو‌ شدن در اینستاگرام، مخصوصا اگر صاحب یک پیج کاری باشید، یکی از دلسردکننده‌ترین اتفاقاتی است که می‌توانید تجربه کنید؛ اما آیا می‌دانید که این اتفاق، چند دلیل بسیار مهم دارد و شما با دانستن این دلایل، می‌توانید تا حدود زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کنید؟ با من همراه باشید تا با مهم‌ترین دلایل آنفالو‌شدن در اینستاگرام و راهکارهای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند آشنا شوید.

آنفالو اینستاگرام چیست و چه زمانی باید آن را جدی بگیرید؟

پاشنه‌ی پیج‌های اینستاگرام، مخصوصا پیج‌های فروش، روی فالوور می‌چرخد و به‌خاطر همین هم هست که تعداد فالوورها در اینستاگرام، اهمیت بسیار زیادی برای افراد دارد. فالوکردن یک شخص یا یک پیج خاص در این شبکه‌ی اجتماعی، به معنای علاقه‌ی شما به خود آن شخص یا محتوایی است که وی در صفحه‌اش منتشر می‌کند؛ در مقابل، آنفالوکردن، یعنی اینکه شما علاقه‌ای به دیدن محتوایی ندارید که در آن صفحه به اشتراک گذاشته می‌شود.

دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند تا افراد، صفحه‌ی شما را در اینستاگرام فالو کنند و به همین ترتیب هم ممکن است که بعد از گذشت مدتی، گزینه‌ی آنفالو را انتخاب و شما را از دایره‌ی توجه خود خارج کنند. آنفالو شدن در اینستاگرام، یک اتفاق کاملا طبیعی است و همیشه افرادی وجود خواهند داشت که تصمیم به آنفالوکردن شما بگیرند؛ اما این اتفاق کاملا طبیعی، برخی اوقات، درست مانند یک زنگ خطر عمل می‌کند و شما باید آن را جدی بگیرید.

چه زمانی این موضوع را باید به‌عنوان یک زنگ خطر در نظر بگیرید؟ زمانی که تعداد زیادی از فالوورهای خود را از دست بدهید؛ مخصوصا وقتی که یک پست یا استوری جدید منتشر کرده‌اید. اینجاست که باید مطمئن شوید که یک جای کار می‌لنگد و شما باید به‌دنبال پیداکردن مشکل باشید تا بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

خلاصه‌ی کلام:

آنفالو‌شدن در اینستاگرام، به معنای انصراف مخاطبان از تماشای محتواهایی است که شما به اشتراک می‌گذارید. این موضوع، یک اتفاق طبیعی است؛ ولی اگر بعد از به اشتراک گذاشتن یک استوری و پست جدید، تعداد زیادی از فالوورهای خود را از دست بدهید، تبدیل به یک زنگ خطر خواهد شد.
آنفالو اینستاگرام چیست

دلایل آنفالوشدن در اینستاگرام؛ چرا از چشم مخاطبان‌تان می‌افتید؟

مواردی که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنم، مهم‌ترین دلایلی هستند که ممکن است به‌خاطر آن‌ها آنفالو شوید و مخاطبان خود را از دست بدهید:

  • محتوای بی‌کفیت تولید می‌کنید

مهم‌ترین دلیلی که مخاطبان، به‌خاطر آن شما را فالو می‌کنند کسب ارزش است. این ارزش، از طریق محتوای باکیفیت ارائه می‌شود؛ پس اگر نتوانید در زمینه‌ی تولید محتوا خوب عمل کنید، به‌طور قطع، مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد. منظور از محتوای خوب، فقط محتوای متنی و کپشن نیست؛ شما باید در انتخاب عکس‌ها و فیلم‌هایی که به اشتراک می‌گذارید هم دقت کنید و از توجه به کیفیت، غافل نشوید. این نکته را هم فراموش نکنید که در انتهای محتوای خود، با استفاده از یک اقدام به عمل مناسب، مخاطبان‌تان را به مشارکت دعوت کنید.

  • با فالوورهای خود تعامل ندارید

نداشتن تعامل متقابل با فالوورها، یکی از دلایل بسیار مهمی است که باعث می‌شود تا آن‌ها شما را آنفالو کنند. کاربران اینستاگرام، به دو دسته‌ی: تماشاگران و فعالان، تقسیم می‌شوند. اگر جزو دسته‌ی اول باشید و حواس‌تان به گزینه‌ی تعامل نباشد، مطمئن باشید که خیلی زود از چشم فالوورهای خود می‌افتید و آن‌ها شما را آنفالو می‌کنند.

  • مسیرتان را عوض کرده‌اید

منظور از تغییر مسیر این است که محتوایی که در حال حاضر تولید می‌کنید، با محتوایی که در ابتدای کار خود تولید می‌کردید، زمین تا آسمان فرق می‌کند. فالوورهای قدیمی شما، بر اساس حوزه‌ای که در ابتدا روی آن تمرکز داشتید، تصمیم به فالوکردن‌تان گرفته‌اند؛ پس کاملا طبیعی است که با تغییر مسیر شما و تمرکز روی یک حوزه‌ی متفاوت دیگر، تعدادی از این فالوورها را از دست بدهید.

  • با فالوورهای خود هم‌عقیده نیستید

این نکته را به‌خاطر داشته باشید که شما هرگز نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید. موضوعاتی پیش خواهند آمد که در آن‌ها، اختلاف‌ نظرهای اساسی با فالوورهای خود خواهید داشت؛ بنابراین کاملا طبیعی است که در چنین موقعیت‌هایی، تعدادی از فالوورهای خود را از دست بدهید.

  • محتواهایی که منتشر می‌کنید، بیش‌ازحد شخصی هستند

یکی دیگر از دلایل آنفالو‌شدن پیج‌های کسب‌وکار در اینستاگرام، انتشار بیش‌ازحد محتواهای شخصی است. انتشار چنین محتواهایی در پیج‌های روزمرگی کاملا عادی است؛ ولی اگر شما صاحب یک پیج کسب‌وکار هستید، مطمئن باشید که با پیش‌گرفتن چنین مسیری، تعداد قابل ملاحظه‌ی از فالوورهای خود را از دست خواهید داد.

  • به‌دنبال جلب توجه هستید

انتشار مداوم پست‌هایی که با هدف جلب توجه منتشر می‌شوند، دلیل بسیار مهم دیگری است که باعث می‌شود تا مخاطبان شما، به سراغ گزینه‌ی آنفالو بروند و روی آن کلیک کنند. منظور از جلب توجه، پست‌ها یا استوری‌هایی است که شما در آن‌ها شکسته‌نفسی کرده‌اید و در واقع، به‌دنبال جلب توجه و گرفتن تایید آن‌ها هستید؛ مثل سلفی‌هایی که در کپشن آن‌ها، از چهره‌ی خودتان ایراد گرفته‌اید تا مخاطبان، با ردکردن این موضوع، از شما تعریف کنند!

  • دست از مسابقه بر نمی‌دارید!

برگزاری مسابقات اینستاگرامی، یکی از راه‌های افزایش تعامل با مخاطبان است؛ اما اگر در این زمینه افراط کنید، قطعا با واکنش منفی از سوی آن‌ها مواجه خواهید شد و شما را آنفالو خواهند کرد.

  • فالوورها تغییر سلیقه داده‌اند

دلیل دیگری که ممکن است باعث کم‌شدن تعداد فالوورهای شما شود، تغییر سلیقه‌ی آن‌ها است. باید این نکته را بدانید که سلیقه‌ی افراد در طول زمان تغییر می‌کند و این موضوع سبب می‌شود که شما از دایره‌ی توجه و علاقه‌ی برخی از فالوورهای خود خارج شوید.

  • عکس‌ها یا فیلم‌های ناراحت‌کننده منتشر می‌کنید

انتشار عکس‌های ناراحت‌کننده یا چندش، شاید باعث خنده‌ی چند نفر از فالوورهایتان شود، اما مطمئن باشید که بیشتر آن‌ها را ناراحت می‌کند و باعث می‌شود تا شما را آنفالو کنند.

خلاصه‌ی کلام:

مهم‌ترین دلایل آنفالو‌شدن در اینستاگرام، شامل موارد زیر می‌شوند:
  • انتشار محتوای بی‌کیفیت
  • نداشتن تعامل با مخاطبان
  • تغییر موضوع پیج و محتواهای منتشر شده
  • انتشار مطالبی که با نظر عده‌ای از فالوورها تناقض دارد
  • انتشار محتواهای شخصی
  • تمرکز روی محتواهایی که با هدف جلب توجه منتشر می‌شوند
  • برگزاری بیش‌ازحد مسابقات اینستاگرامی
  • تغییر سلیقه‌ی فالوورها
  • انتشار عکس‌ها یا فیلم‌های ناراحت‌کننده
دلایل آنفالوشدن در اینستاگرام

چگونه می‌توان از ریزش فالوور در اینستاگرام جلوگیری کرد؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. با توجه به دلایل آنفالو‌شدن در اینستاگرام که در قسمت قبل معرفی کردم، شما می‌توانید خطر ریزش فالوورهای خود را در این شبکه‌ی اجتماعی محبوب کاهش دهید؛ فقط کافی‌ است که حواس‌تان را جمع کنید و مرتکب اشتباهاتی نشوید که دلسرد‌شدن فالوورها و آنفالوکردن آن‌ها را به‌دنبال دارند. به‌عبارت بهتر، برای جلوگیری از آنفالو‌شدن در اینستاگرام، باید محتوای باکیفیت منتشر کنید، در برگزاری مسابقات افراط نکنید، از انتشار عکس‌ها و فیلم‌های نامناسب خودداری کنید، به‌دنبال جلب توجه با محتواهای زرد نباشید و در انتشار محتواهای شخصی افراط نکنید.

خلاصه‌ی کلام:

بهترین راه‌های جلوگیری از ریزش فالوور، عبارت هستند از:
  • انتشار محتوای باکیفیت
  • افراط‌ نکردن در برگزاری مسابقات مختلف
  • خودداری‌کردن از انتشار فیلم‌ها و عکس‌های ناراحت‌کننده
  • زیاده‌روی نکردن در انتشار محتواهای شخصی
  • پرهیز از جلب توجه با محتوای زرد
ریزش فالوور در اینستاگرام

سخن پایانی

آنفالو‌شدن در اینستاگرام، اتفاق خوشایندی است؛ ولی این موضوع، همیشه ممکن است اتفاق بیفتد و تا زمانی که تعداد فالوورهای شما، ریزش قابل توجهی نداشته باشد، جای نگرانی وجود ندارد. در صورت ریزش فالوور قابل ملاحظه هم می‌توانید به راهکارهای ارائه شده در این مطلب مراجعه کنید و مطمئن باشید که به نتیجه‌ی مورد نظرتان خواهید ‌رسید. برای تولید محتوای باکیفیت و با ارزش هم می‌توانید از راهکارهای ارائه شده در این مقاله استفاده کنید.

 

منبع:

https://www.imaginated.com/social-media/instagram/why-people-unfollow-on-instagram/

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!