سر فصل مطالب
معرفی کتاب بهترین قصه گو برنده است یا چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید!
در دنیای امروز که روابط انسانها با یکدیگر کاملا شکل جدیدی بهخود گرفته و با تغییرات فضای دیجیتال همراه بوده است، استفاده از قصهگویی و داستانپردازی میتواند این در برابر سرعت این تغییرات ایستاده و روابط انسانها را بازسازی کند. قصهگویی در واقع اولین روش ارتباطی انسان شناخته میشود. روشی که باعث میشود انسانها بیشتر به یکدیگر متصل شوند و کمتر از گذشته تنهایی را در خود احساس کنند. با توجه به تمامی این مسائل و اهمیت داستانپردازی، امروز یکی از کتابهای خوب و تاثیرگذار در این زمینه را معرفی خواهیم کرد. کتاب “بهترین قصه گو برنده است” نوشته “آنت سیمونز” بهترین راهنمای عملی برای قصهگویی شناخته میشود. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر درباره این کتاب ارزشمند اطلاعات کسب کنیم.
کتاب بهترین قصه گو برنده است در یک نگاه
همانطور که در ابتدا به اهمیت قصه و نقش بهسزای آن در روابط بین انسانها اشاره کردیم، باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که قدرتمندترین نوع ارتباط درواقع نیازمند به یک عنصر انسانی بوده و خواهد بود که داستانپردازی و قصهگویی تنها روش دستیابی به ارتباط قوی و متقاعدکننده است.
کتاب بهترین قصه گو برنده است به قلم آنت سیمونز نوشته و توسط خانم زهرا باختری ترجمه شده است. این کتاب توسط انتشارات اطراف و در ۲۲۸ صفحه چاپ و در دسترس مردم و علاقهمندان به کتاب و قصهگویی قرار گرفته است. شما میتوانید برای خرید این کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید.
خرید کتاب بهترین قصهگو برنده است
بیشتر آدمها میدانند قصه چیست اما …
برای آنکه معرفی کتاب بهترین قصه گو برنده است را بهصورت تخصصی معرفی کنیم، نیاز داریم تا با جمله اول این کتاب بیشتر آشنا شویم. “فلانری اوکانر” داستاننویس مشهور میگوید: بیشتر آدمها میدانند قصه چیست تا لحظهای که برای قصه نوشتن قلم به دست بگیرند. این اولین جملهایست که آنت سیمونز کتاب داستانپردازی و قصهگویی خود را یعنی بهترین قصه گو برنده است را شروع میکند.
این کتاب در سه فصل، قصهگویی و داستانپردازی برای مخاطبان را آموزش داده و تا حد بسیار زیادی آن را بررسی کرده است. البته فراموش نکنید که استفاده از این تکنیک نیازمند دانش قوی نگارشی و البته تفکر و ذهن خلاق بسیار بالایی است. در ادامه به معرفی بخشهای مختلف این کتاب میپردازیم. با ما همراه باشید.
قصه اندیشی در بهترین قصه گو برنده است
نویسنده کتاب از ابتداییترین تعاریف و مضامین کتاب خود را شروع میکند. او به این میاندیشد که مخاطب خود را با مفاهیم دقیق و درستی آشنا کند و بعد از آن فوت کوزهگری و نوشتن قصه را بیاموزد. درواقع قصه تجربهای استکه در ذهن بازسازی میشود و به اندازهای با احساس و جزئیات روایت میود که شنونده در تصورات خودش آن را به عنوان چیزی واقعی تجربه میکند.
فصل قصه اندیشی کتاب بهترین قصه گو برنده است در چهار بخش متفاوت تقسیمبندی شده است که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:
- قصهاندیشی به چه معنا است؟
- قصه چیست؟
- پرورش ذهن
- گفتن قصههای برنده
آنت سیمونز در بخش “گفتن قصههای برنده” اینگونه توضیح میدهد:
اگر بهترین قصهگو برنده است، این قصهها برنده را از کجا باید پیدا کرد و از کجا بدانیم چهطور تعریفشان کنیم؟ برای گفتن قصههای برنده، در واقع فقط کافی است قصههای پیدا کنیم که موارد زیر را داشته باشند
- پیام شما را منتقل کنند
- از گفتنشان لذت ببرید
- راجعبه موقعیتهای واقعی زندگی باشند.
قصهیابی در بهترین قصه گو برنده است
بعد از آنکه با تعاریف درست و دقیق قصه و قصهگویی آشنا شدید، حالا نوبت آن است که قصه خود را پیدا کنید. پیدا کردن یک قصه نیازمند پاسخ به برخی از سوالهایی است که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آنت سیمونز، نویسنده کتاب در بخش دوم کتاب خود، پیدا کردن یک قصه مناسب را به مخاطبان خود آموزش میدهد. البته قبل از شروع آموزش، سوالهایی را برای مخاطب مطرح میکند و پاسخ آنها را به او میدهد.
فصل دوم کتاب، با نام قصهیابی در شش بخش متفاوت تقسیمبندی شده است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت
- قصههای “چه کسی هستم؟”
- قصههای “چرا اینجا هستم؟”
- قصههای آموزشی
- قصههای بینشی
- قصههای ارزش زیسته
- قصههای “میدانم در سرت چه میگذرد”
اولین بخش این فصل که قصههای “چه کسی هستم؟” نام دارد اینگونه شروع میشود:
مهمترین قصهای که در زندگیتان میگوید، قصه این است که “شما چه کسی هستید؟” زندگی شما نسخه طولانی آن قصه است. هر چه که بودهاید، هر کاری کردهاید، هر کاری نکردهاید، رویایش را داشتید و … همه اینها قصه شما است. تلاشهای شما برای تاثیرگذاری بر دیگران از صافی قضاوتهای دیگران راجعبه خودتان عبور میکند”
فوت کوزهگری در بهترین قصه گو برنده است
همانطور که میدانید فوت کوزهگری یکی از مهمترین بخشهای هر فعالیتی شناخته میشود. قطعا تا به امروز بارها در زندگی روزمره خود با این کلمه روبرو شدهاید. مادرتان یک غذای بسیار خوشمزه درست میکند و مهمانان از او میپرسند چگونه این را پختهای و مادر تنها یک پاسخ دارد: “فوت کوزهگری”
چه در آشپزی، صنایع و دیگر مشاغل و چه در داستانپردازی، قصهگویی و قصهنویسی، فوت کوزهگری بخش و کلمه مهم و تاثیرگذاری شناخته میشود؛ اما با این تفاوت که هیچکس فوت کوزهگری شغل خود را به دیگران نمیگوید مگر اینکه او “آنت سیمونز” نوسینده کتاب بهترین قصه گو برنده است باشد.
فصل سوم یا همان فوت کوزهگری در پنج بخش مختلف تقسیمبندی شده است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:
- تجربه امری حسی است
- هنر گزیدهگویی
- قصههای “هویت تجاری”، “سازمانی” و “سیاسی”
- زاویه دید
- قصهشنوی
با هم در ادامه به قسمتی از بخش “قصهشنوی” نگاهی میاندازیم:
“اگر واقعا میخواهید قصهای بگویید که برنده باشد، اول آن قصهها و استعارههای رایجی را که ذهنها را تسخیر کردند و واقعیت را شکل دادند شناسایی کنید و بشنوید. با قصههایی شروع کنید که به خودتان میگویید. جالب است که ببینید چهقدر میتوانیم از قصههای جاری در زندگیمان، بیخبر باشیم. قصه شما چه این باشد که “زندگی مثل جعبه شکلات است، نمیدانی چه در انتظارت است!” و چه این باشد که “لعنت به این زندگی” به هر حال شما عقایدتان را در قالب قصهها و استعارهها با خود اینطرف و آنطرف میبرید.
در چند خط بخوانید
کتاب بهترین قصه گو برنده است به شما آموزش میدهد که چگونه یک داستان تاثیرگذار و ارزشمند خلق کنید. داستانی که روابط بین انسانها را گسترش دهد و باعث گفتوگو میان آنها شود. بهطور کلی میتوان گفت که این کتاب برخی از مهمترین موارد مورد نیاز کسبوکارها را بهصورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. برخی از این موارد عبارتند از:
- افزایش میزان تاثیرگذاری بر تصمیم مشتری
- جلب توجه مخاطب
- تقویت اعتماد در میان مخاطبان
- و …
در این مقاله به معرفی یکی از کتابهای پرفروش قصهگویی و البته مشاورهای در زمینه تمامی کسبوکارها پرداختیم. اگر این کتاب را تا به امروز مطالعه نکردهاید، به شما پیشنهاد میکنیم تا در اولین فرصت این کتاب را تهیه کرده و آن را بهخوبی بخوانید. البته اگر از دسته افرادی هستید که این کتاب را خواندهاید، برای ما در زیر همین مقاله، نظر خود را بنویسید.