بازاریابی پرمحتوا، کتابی که باید خوانده شود!

بازاریابی پرمحتوا آریانا قلم

با خواندن کتاب بازاریابی پرمحتوا، به یک داستان‌پرداز حرفه‌ای تبدیل شوید!

در دنیای امروز، که بسیاری از مشاغل و فعالان حوزه‌های مختلف در تلاش هستند تا به‌صورت حرفه‌ای با یکدیگر رقابت کنند، مهم‌ترین و بهترین ابزار برای پیروز شدن در این رقابت، بازاریابی محتوا به سبک درست و دقیق آن است.

بازاریابی تا به امروز توسط افراد بسیاری تعریف شده و راهکار‌های متفاوتی نیز به صاحبان مشاغل و البته برندهای تجاری ارائه شده است. اما آیا تمام این تعاریف درست هستند؟ قطعا جواب این موضوع مثبت است، اما بحث اصلی جایی شکل می‌گیرد که دسترسی به تمام این اطلاعات غیرممکن است.

حتی اگر بتوانید، تمام این اطلاعات و نکات آموزشی و بازاریابی را پیدا کنید، قطعا زمان کافی برای مطالعه آن‌ها نخواهید داشت. با توجه به این موضوع ما در این مقاله به معرفی یکی از بهترین و اصلی‌ترین مراجع بازاریابی محتوا پرداخته‌ایم. کتابی به نام بازاریابی پر محتوا. با ما در ادامه همراه باشید.

 

برای خرید کتاب کلیک کنید

 

کتاب بازاریابی پرمحتوا در یک نگاه

 

کتاب بازاریابی پرمحتوا توسط “جو پولیزی” متخصص بازاریابی نوشته شده است. نام این کتاب در واقع Epic Content Marketing بوده و انتشارات آریانا قلم با ترجمه آقای “سجاد بهجتی” این کتاب را به چاپ رسانده است.

یکی از موضوعاتی که ممکن است ذهن ما را قبل از خرید این کتاب مشغول کند، مزایای این کتاب است. در واقع می‌توان گفت، افرادی که در حوزه استراتژی محتوا، تولید محتوا، بازاریابی محتوا، تحلیل محتوا فعالیت می‌کنند، کتاب بازاریابی پرمحتوا، می‌تواند تمام دید آن‌ها را نسبت به تمام این اتفاقات تغیر دهد. اگر از دسته افرادی هستید که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، بدون هیچ معطلی این کتاب را که تنها ۳۸۲ صفحه دارد را خریداری کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

 

بازاریابی پر محتوا

 

 

خلاصه‌ای از کتاب بازاریابی پرمحتوا

 

برای آنکه کتاب بازاریابی پرمحتوا را به‌صورت خلاصه در کنار یکدیگر بخوانیم، لازم است تا با بخش‌های این کتاب آشنا شویم و قسمتی از بخش‌های آموزشی کتاب را یاد بگیریم و دوره کنیم.

مهم‌ترین جمله جو پولیزی که مبلغ اصلی بازاریابی محتوایی است، بر روی جلد کتاب بزرگ نوشته شده است: چگونه داستان متفاوتی روایت کنید، صدایتان را در ازدحام تبلیغات به گوش مخاطب برسانید و با بازایابی کمتر، مشتری بیشتری به‌دست آورید.

در این جمله، با کارآمد بودن و تاثیرگذاری کتاب بیشتر از قبل آشنا خواهید شد.

با ما همراه باشید، تا به بررسی و تحلیل بخش‌های مختلف کتاب بپردازیم:

 

بخش اول کتاب بازاریابی پرمحتوا بازگشت به نقطه شروع

 

آیزنهاور، در یکی از سخنرانی‌های رسمی خود، حرف جالبی به مردم می‌زند. او درباره تفاوت رهبری و تجاوز اینگونه سخن می‌گوید: با زورگویی مردم را هدایت نکنید، این کار تجاوز است نه رهبری

بخش اول کتاب بازاریابی پرمحتوا به شش فصل تقسیم می‌شود. درواقع جو پولیزی با نوشتن این بخش سعی کرده، تا تمام تعاریف بازاریابی و بازاریابی محتوایی را از ذهن مخاطبان خود بیرون بکشد و تعریفی مناسب و البته دقیق را به مخاطبان تحویل دهد. او سعی کرده تا همه‌چیز را ار ابتدا شروع کنید و از نقطه صفر در کنار مخاطب بایستد.

فصل‌های این بخش عبارتند از:

  1. بازاریابی محتوایی چیست؟
  2. تاریخچه بازاریابی محتوایی
  3. چرا بازاریابی محتوایی؟
  4. مدل کسب‌و‌کار بازاریابی محتوایی
  5. چارچوب کسب‌و‌کار بازاریابی محتوایی
  6. شرکت‌های رسانه‌ای آینده

 

 

در ادامه بخشی از تعریف بازاریابی محتوایی را از زبان جو پولیزی و ترجمه سجاد بهجتی مطالعه خواهیم کرد:

بازاریابی محتوایی فرایند بازاریابی و کسب‌و‌کار برای تولید و توزیع محتوای ارزشمند و قانع‌کننده جهت جذب، کسب و درگیر کردن مخاطب هدفی است که به‌طور دقیق تعریف و درک شده است و هدف آن تحریک مشتری به اقدام سود‌آور است.

 

بازاریابی محتوایی سجاد بهجتی

بخش دوم کتاب بازاریابی پرمحتوا استراتژی و محتوا جاویژه بازارتان را تعریف کنید!

قبل از آنکه به سراغ بخش دوم برویم، یک متن بسیار کوتاه از ولتر، فیلسوف بزرگ فرانسوی که با این بخش کاملا همسو هست را می‌خوانیم: “افرا را با سوالاتی که می‌کنند قضاوت کنید، نه با جواب‌هایشان.

مانند بخش قبلی، بخش دو نیز از فصل‌های متفاوتی ساخته شده است که در تمامی این فصل‌ها، درباره تعریف‌های اولیه صحبت خواهد شد. در واقع جو پولیزی در این بخش سعی کرده تا ذهن مخاطبان را با استراتژی محتوا و تمامی نکاتی که به آن‌ها نیاز دارند آماده کرده و در ادامه راه از این تعاریف استفاده کند.

بخش دوم از هفت فصل مختلف تشکیل شده است که عبارتند از:

  1. درستی بیشتر یا کمتر
  2. بازاریابی محتوایی تحسین‌برانگیز چیست؟
  3. هدفِ حق اشتراک
  4. پرسونای مخاطب
  5. تعریف چرخه تعامل
  6. تعریف جاویژه محتوا
  7. بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا

جو پولیزی در فصل جاویژه محتوا، اینگونه درباره از دست دادن تمامی محتوا‌ها صحبت می‌کند:

“فرض کنید کسی تمام کارهای بازاریابی شما را جمع می‌کند و آن را در جعبه قرار دهد، طوری‌که انگار اصلا چنین چیزی وجود نداشته است. آیا کسی چیزی از دست می‌دهد؟ آیا خلاء آن در بازار حس می‌شود؟

اگر جواب پرسش‌های فوق منفی است، یک جای کارتان می‌لنگد”

 

خرید کتاب بازاریابی پرمحتوا

 

بخش سوم کتاب بازاریابی پرمحتوا مدیریت فرایند محتوا

در این فصل، نویسنده کتاب بازاریابی پرمحتوا، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی و تولید محتوا می‌پردازد. مدیریت فرایند محتوا. یکی از تاثیرگذارترین فعالیت‌هایی که می‌تواند، کسب‌و‌کار شما را زیر و رو کند. با ما در ادامه همراه باشید تا با بخشی از این فعالیت حساس آشنا شویم.

پیتر دراکر که به‌عنوان یکی از بهترین کارشناس‌های توسعه کسب‌و‌کار شناخته می‌شود، جمله‌ای معروف دارد که کاملا با موضوع مدیریت فرایند محتوا، همسو بوده: “هیچ‌چیز بیهوده‌تر از این نیست که کاری را که اصلا نباید انجام شود به شکل کارآمد انجام دهید”

بخش سوم کتاب نیز از هفت فصل مختلف تشکیل شده که عبارتند از:

  1. تدوین تقویم محتوا
  2. مدیریت فرایند محتوا
  3. انواع محتوا
  4. یافتن دارایی‌های محتوایی
  5. استخراج محتوا از کارکنان
  6. پلت‌فرم محتوا
  7. برنامه کانال‌های توزیع محتوا در عمل

 

جو پولیزی درباره تولیدکنندگان محتوا در این بخش اینگونه صحبت می‌کند:

“تولیدکنندگان محتوا بسته‌ای نهایی را قالب‌بندی یا خلق می‌کنند که در آن محتوا ارائه می‌‌شود (یعنی محتوا را زیباسازی می‌کنند). بخت با شما یار خواهد بود اگر چنین نقشی تاحدودی در سازمانتان وجود داشته باشد”

 

فهرست بازاریابی پرمحتوا

 

فهرست بازاریابی پر محتوا

 

بخش چهارم کتاب بازاریابی پرمحتوا بازاریابی داستان

 

اگر از دسته افرادی هستید که از ابتدای مقاله به‌دنبال استراتژی و نوشتن داستان هستید، باید به شما بگوییم که این بخش از کتاب را باید بارها و بارها بخوانید چرا که می‌تواند ذهن و نگاه شما را نسبت به داستان در فضای دیجیتال کاملا تغییر دهد.

این بخش از کتاب بازاریابی پرمحتوا، از ۳ فصل کلی تشکیل شده است که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  1. رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا
  2. سایر روش‌های ترویج محتوا
  3. بهره‌برداری از مدل تاثیرگذاران اجتماعی برای بازاریابی محتوا

 

جو پولیزی در ابتدای فصل اول (بیست‌و‌یکم) این بخش اینگونه صحبت می‌کند:

“در دنیای امروز برای موفقیت بازاریابی محتوایی آنلاین، ترویج در رسانه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. هیچ استراتژی بازاریابی محتوایی بدون استراتژی قوی رسانه‌های اجتماعی کامل نیست. به‌قول جی بائر، رسانه‌های اجتماعی سوختی برای شعله‌ور کردن محتوا هستند.”

 

 

بخش پنجم کتاب بازاریابی پرمحتوا به‌کار انداختن محتوا

نویسنده کتاب، در تمامی بخش‌ها درباره موضوعاتی صحبت می‌کند که در انتها، نتیجه آن استفاده از محتوا است. در این بخش جو پولیزی به شما می‌گوید که چگونه محتوای آماده شده خود را در جهت پیشرفت به‌کار بیندازید و از آن استفاده بهینه کنید. با ما در ادامه همراه باشید.

 

بخش پنجم کتاب بازاریابی پرمحتوا از دو فصل کلی تشکیل شده است که عبارتند از:

  1. سنجش تاثیر بازاریابی محتوایی
  2. سیر تکاملی داستان تحسین‌برانگیزی

 

سال بعد چه چیزی متفاوت خواهد بود؟

زمانی که به برندهای بزرگ بنگاه به بنگاه ، خدمات نشر سفارشی می‌فروختم، قبل از امضای قرارداد این آخرین سوالی بود که می‌کردم. پاسخ آن مهم‌ترین مولفه توافق نهایی بود. جواب این سوال به ‌طور کامل به من نشان می‌داد که مشاری چگونه می‌خواهد پروژه محتوایی را که شرکت من برایش تهیه می‌کند بسنجد. می‌خواهم وقتی به سنجش فکر می‌کنید دقیقا این سوال را از خودتان بکنید.

این جملات، تماما از زبان جو پولیزی، نویسنده کتاب بازاریابی پرمحتوا بیرون آمده است که در ابتدای فصل “سنجش تاثیر بازاریابی محتوایی” می‌توانید بخوانید.

معرفی بازاریابی پرمحتوا

 

در چند خط بخوانید

همانطور که مطالعه کردید، بازاریابی محتوایی یکی از اثرگذارترین و البته اساسی‌ترین فعالیت‌هایی که کسب‌و‌کارهای نوپا و البته قدیمی باید در فضای دیجیتال انجام دهند. کتاب بازاریابی پرمحتوا، در واقع کتابی است که توانسته تمامی موضوعات بازاریابی محتوایی را جمع‌آوری کند و در اختیار مخاطبان خود بگذارد. اگر از دسته افرادی هستید که می‌خواهید کسب‌و‌کار خود را رونق دهید، این کتاب را شدیدا به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته فراموش نکنید که اگر از راه‌کارهای دیگری برای بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنید، با ما در قسمت نظرات یا کامنت به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!