سر فصل مطالب
- 1 هر برند یک قصه است یا هر برند یک قصه دارد!
- 2 هر برند یک قصه است – نمای کلی کتاب
- 3 هر برند یک قصه است – قبل از آنکه صفحه اصلی کتاب را باز کنیم!
- 4 هر برند یک قصه است به شما میگوید که چرا بیشتر بازاریابیها هدر دادن پول است
- 5 قهرمان قصه برند شما، مشتریهای شما هستند – هر برند یک قصه است
- 6 قهرمان قصه شما دچار یک مشکل اساسی است – هر برند یک قصه است
- 7 هر برند یک قصه است را در چند خط بخوانید!
هر برند یک قصه است یا هر برند یک قصه دارد!
یکی از مهمترین موضوعاتی که در دنیای مدرن امروز، برای برندها و البته در کنار آن برای مخاطبان هدف هر برند مطرح است، داستان و قصه است. مردم علاقه به شنیدن داستانها و قصههایی دارند که قهرمان آن را دوست داشته باشند و از قهرمان آموزش بگیرند. اگر جز افرادی هستید که به داستان علاقه زیادی دارید و در دنیای مجازی تولید محتوا میکنید، کتاب “هر برند یک قصه است” میتواند نگاه شما را به قصهگویی و داستانپردازی کاملا عوض کند. البته اگر شما صاحب یک برند تازهتاسیس یا باتجربه هستید، این موضوع را نباید فراموش کنید که داستانها و قصهها میتوانند نگاه مخاطبان شما را به دنیای برندتان عوض کنند.
با ما در ادامه مقاله همراه باشید، تا خلاصهای از کتاب “هر برند یک قصه است” را در کنار یکدیگر مطالعه کنیم و اطلاعات خودمان را درباره این دنیای بیانتها و پویا با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.
هر برند یک قصه است – نمای کلی کتاب
این کتاب توسط انتشارات “اطراف” و با ترجمه خوب و دقیق رسول بابایی به چاپ رسیده است. کتاب هر برند یک قصه است در سه بخش متفاوت سعی میکند تا شما را با دنیای قصهنویسی و بازاریابی محتوایی آشنا کند. در ادامه به معرفی بخشهای مختلف کتاب خواهیم پرداخت. البته فراموش نکنید، ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا یک نمای کلی و اساسی از کتاب را برای شما شرح و مورد بررسی قرار دهیم.
- چرا بیشتر بازاریابیها هدر دادن پول است؟
- قصه برندتان را بسازید
- اجرای برندنامه قصه برند
هر برند یک قصه است – قبل از آنکه صفحه اصلی کتاب را باز کنیم!
قبل از آنکه صفحات کتاب را برای خواندن باز کنید و به صفحات اصلی بروید، پشت کتاب را نگاه کنید تا به فضای اصلی این کتاب آشنا شوید. دانلد میلر سعی کرده تا با استفاده از قصهها، داستانها و فیلمنامهها، دنیایی جدید از قصهنویسی را برای برندها خلق کند. وقتی کتاب را به پشت میگیرید، با جملههای بسیار جذابی روبرو میشوید که روایت قصه کتاب را برای شما آشکار میکنند.
“آدمها دوست دارند درگیر قصهای بزرگتر از قصه خودشان بشوند. برندهایی که مشتریها را در دل روایتی بزرگتر قرار میدهند، ارزش محصولاتشان را بالا میبرند.”
نویسنده کتاب خود را اینگونه برای مخاطبان خود معرفی میکند. قصهای میسازد از نیاز برندها به قصهنویسی و داستانسازی برای افزایش سرعت پیشرفت برند و معرفی محصولات برند خود به مخاطبان هدف که برند شما را دنبال میکنند.
اما قبل از آنکه دانلد میلر، قصه کتاب خود را کامل کند، از مخاطبان خود سوالاتی میپرسد:
- آیا برندتان به قصه عمیقتری منتهی میشود؟
- آیا محصولتان برای مشتریها مثل ابزاری هست که برای مقابله با چیزهای ناخوشایند از آن کمک میگیرند؟
- آیا قصه برند شما راهحلی برای مشکل بیرونی، درونی و فلسفی مشتری ارائه میدهد؟
اگر پاسخ شما به هرکدام از سوالهای بالا مثبت است، زمان را از دست ندهید و در اولین فرصت، این کتاب را تهیه کنید.
هر برند یک قصه است به شما میگوید که چرا بیشتر بازاریابیها هدر دادن پول است
وقتی شروع به تحقیق درباره روشهای نوین و جدید بازاریابی میکنید با این موضوع مواجه خواهید شد که بسیاری از افراد از هدر دادن پول خود صحبت میکنند. درواقع مهمترین بخش در بازایابی، نحوه بیان و معرفی محصولات شما است. شاید تا به امروز گرافیستهای معتبری را استخدام کرده باشید تا بهترین و جذابترین طرحهای موجود را برای شما بکشند، اما آیا به این فکر کردهاید که چگونه درباره محصول خود صحبت کنید؟ نوشتن یک قصه کوتاه و تاثیرگذار میتواند ذهن مخاطب شما را برای همیشه درگیر برندتان کند.
نکته: فراموش نکنید که استفاده از یک قصه و یک تصویر بینقص، راه شما را کوتاهتر خواهد کرد.
قهرمان قصه برند شما، مشتریهای شما هستند – هر برند یک قصه است
دانلد میلر، نویسنده کتاب اینگونه نقش مهم و اساسی قهرمان را تعریف میکند: “تا وقتی قهرمان مجبور نباشد بمبی را خنثی کند، دل کسی را بهدست آورد، دشمنی را شکست دهد یا برای بقای مادی و معنوی خود مبارزه کند، قصهای شکل نمیگیرد و قصه با یک قهرمان شروع میشود که چیزی میخواهد.”
در واقع اصلیترین اصول داستاننویسی حتی در در قصههای بازاریابی نیز باید رعایت شوند. دانلد میلر در تمام صفحات این کتاب سعی کرده تا این موضوع را برای مخاطبان خود قابل درک کند.
قهرمان قصه شما دچار یک مشکل اساسی است – هر برند یک قصه است
شرکتها میخواهند برای مشکلات بیرونی و روزمره خود راهحل بفروشند، اما مشتریها برای حل مشکلات و ضعفها درونیشان پول پرداخت میکنند. فراموش نکنید، قصه برند شما، باید میزان علاقه را در مخاطبان شما افزایش دهد. اما یکی از مشکلاتی که معمولا بسیاری از قصهنویسان بازاریابی با آن مواجه هستند، عدم استفاده از یک شخصیت شرور است. در واقع نویسندگانی که در دنیای بازاریابی فعالیت میکنند، داستانهایی مینویسند که همواره زندگی را خوب و زیبا جلوه میدهد، اما همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، برخی از اصول داستاننویسی را حتما باید رعایت کنید.
نکته: اگر داستان شما شخصیت شرور نداشته باشد، مخاطب بهسختی میتواند با قهرمان قصه شما همزادپنداری کند.
هر برند یک قصه است را در چند خط بخوانید!
همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، مردم قصه را دوست دارند چون برای آنها یادآور خاطرات کودکی است. قصهها را دوست دارند چون آنها وارد دنیایی فانتزی یا واقعی دیگری میکند. قصهها را دوست دارند چون با قهرمانان و شخصیت شرور قصه بهراحتی همزادپنداری میکنند. با توجه به اینکه تمامی برندها نیاز به یک قصه عمیق دارند تا تاریخچه و هدف آنها را شرح دهد، کتاب هر برند یک قصه است، میتواند شما را برای نوشتن این قصه آماده کند.
با این کتاب وارد دنیای بیانتهای داستان و قصههای تاثیرگذار شوید.
نویسنده: کسری ناری
2 پاسخ
مرسی از معرفی کتاب و مرسی از توضیحات خوب و دقیق 🌹🌹🌹🌹
ممنون بابت وقتتون. امیدوارم این مطلب مفید بوده باشه.