سر فصل مطالب
- 1 چرا تیترنویسی اهمیت داره؟
- 2 58+ فرمول تیترنویسی: راهنمای نهایی برای غیرکپیرایترها در نوشتن تیترهایی که قابل کلیک کردن باشند
- 3 چگونه میتوان تیترهای جالب توجهی برای پستهای وبلاگ نوشت؟
- 4 فرمولهای عنواننویسی که میتوانید به عنوان الگو از آنها استفاده کنید.
- 5 فرمولهای تیترنویسی با توجه به موضوع
- 6 نوشتن ۲۵ عنوان برای همین پست
- 7 به تیترهایی که دوست دارید توجه کنید.
- 8 تمرین نوشتن عناوین وبلاگ
- 9 از جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید.
- 10 در تیترنویسی بیش از داشتهتان نفروشید.
- 11 خاص باشید.
- 12 برای انتخاب تیتر تست انجام دهید.
- 13 تیتر وبلاگ را برای مخاطبان خود بنویسید.
- 14 نتیجهگیری
چرا تیترنویسی اهمیت داره؟
شما رو نمیدونم ولی من وقت زیادی رو برای نوشتن محتوای سایت خودم یا سایتهای دیگه صرف میکنم. چیزی که تو این مدت متوجه شدم اینه که بخش بزرگی از موفقیت محتوای من بهصورت مستقیم با تیتری که برای محتوام مینویسم ارتباط داره.
در اصل میشه اینطور گفت که تیتر، ویترینِ محتوای شماست و اولین بخشیه که مخاطبِ شما باهاش برخورد داره و در همین بخشه مخاطب تصمیم میگیره که روی محتوای شما کلیک کنه یا نه.
یه خصوصیت دیگهای هم که تیتر و تیترنویسی داره اینه که در نهایت مخاطب شما، محتواتون رو با تیتری که شما نوشتید در شبکههای اجتماعی به اشتراک میذاره و فکر کنم همین مساله انقدری مهم باشه که با دقت بیشتری تیترهای خودتون رو انتخاب کنید.
در این مطلب تلاش کردم تا کاملترین راهنمای تیترنویسی رو در اختیار شما دوستان عزیز قرار بدم.
58+ فرمول تیترنویسی: راهنمای نهایی برای غیرکپیرایترها در نوشتن تیترهایی که قابل کلیک کردن باشند
کسی رو از روی ظاهرش قضاوت نکن!
حتما تا حالا این جمله رو، هم خیلی شنیدید هم خیلی ازش استفاده کردید، ولی با یکم واقعبینی به این نتیجه میرسید که ما دقیقا داریم خلاف این عمل میکنیم.
ما کتابهایی میخریم که جلدهای قشنگتری دارند و موقع خرید لباس بیشتر به ظاهر لباس توجه میکنیم تا کیفیتش.
این مثال رو زدم تا به این نتیجه برسم که تیتر محتوای شما دقیقا همون بخشیه که مخاطبِ شما با نگاه کردن به اون تصمیم میگیره که محتواتون رو بخونه یا نه!
چیزی که من تو این مدت بهش رسیدم اینه که اگه شما برای نوشتن محتوای خودتون سه ساعت وقت میذارید، حداقل سه ساعت هم باید برای انتخاب و نوشتن تیتر محتواتون زمان بذارید، اگه هنوز چرایی تو ذهن شما وجود داره حتما پاراگرافهای بالا رو با دقت بیشتری بخونید.
دیوید اگیلوی، پدر تبلیغات مدرن اینطوری میگه:
“بهطور متوسط، تعداد افرادی که عناوین را میخوانند، پنج برابر کسانی است کل متن آگهی را مطالعه میکنند.”
بعد از خوندن جمله بالا به این فکر کنید که آقای اگیلوی وقتی این حرف رو زده که حتی اینترنتی نبوده، پس فکر کنم بتونیم این عدد و رقم رو خیلی بیش از اینها در نظر بگیریم.
با بررسی آمار ایمپرشن بلاگهایی که در همین سایت منتشر کردم خیلی راحت به این نتیجه رسیدم که تقریبا ۱۰ برابر کسایی که روی لینکها کلیک میکنند این صفحهها رو فقط میبینند و ازشون میگذرند.
خب تا همین جای کار بیاید به رفتار خودمون نگاه کنیم و ببینیم ما چقدر بر اساس تیترهایی که میبینیم محتوای سایتها رو قضاوت میکنیم؟
اگه این عدد، عدد بالاییه پس باید تا انتهای این مقاله همراهم بیای!
یه پست عالی بنویس ولی براش تیتر مناسب ننویس، میدونی چیکار کردی؟ آره وقتت رو تلف کردی!
با نوشتن این مطلب میخوام کاربردیترین نکات درباره تیترنویسی رو بهتون بگم پس تا آخرش همراه من باشید.
نوشتن تیتر خوب با شناخت روانشناسی انسان
تیتر قراره مخاطب رو مجبور به تعامل با شما کنه و دقیقا به همین خاطر باید بدونید چه چیزهایی مخاطب شما رو تحریک میکنه.
یه نکته مهم داریم اونم اینه که بر اساس چیزی که توی ذهن خودتونه و بر پایه حدسیات شکل گرفته، تیترنویسی نکنید، دلیلش هم اینه که شما این تیتر رو برای خودتون نمینویسید و هدف شما جذب مخاطبه.
یه نکته دیگه هم اینجا اضافه میکنم که اگه سئو رو مدنظر قرار دادید زیاد انتظار نمیره که موفق به نوشتن تیترهای خوب بشید، چون مخاطب مسلما از تیترهای پر از کلمه کلیدی خوشش نمیاد.
اگر سئو تنها نگرانی شما است، نمیتوانید عنوان خوبی بنویسید. چون پر کردن عنوان با کلمات کلیدی، جذابیت چندانی برای خواننده ایجاد نخواهدکرد.
پس، چاره چیست؟
داشتم وبلاگ Buffer رو میخوندم که به مطلبی رسیدم با عنوانِ “هشت استراتژی تیترنویسی با توجه به روانشناسی” که خلاصه اون رو همین جا براتون آوردم!
- غافلگیری: با نوشتن یه کلمه غیرمنتظره کاری کنید مخاطب تعجب کنه مثلا: “این پست کاملا مزخرف است. آن را مطالعه نکنید.“
- سوال: در تیتر میتونید سوالاتی بپرسید که مخاطب رو خطاب قرار بده مثلا: “آیا میدانید چگونه میتوان عناوینی جذاب نوشت؟”
- کنجکاوی مخاطب را برانگیزید: این تکنیک هم خیلی جذابه توی تیتر یه سرنخ به مخاطب بدید که نتونه دنبالش نکنه، مثال: ۱۱ فرمول عنواننویسی که باید در پستهای بعدی خود آنها را امتحان کنید. شماره ۹ را از دست ندهید. غافلگیرتان خواهد کرد.
- منفی کردن عنوان: افراد تمایل به لذت دارند و از درد دوری میکنند. اما بنا به دلایلی، سمت دردناک قضیه محرک قویتری است. بنابراین، عناوینی که بر جنبه منفی مسئله تاکید میکنند، کارسازتر هستند. مثلا: “از این چهار اشتباه در عنواننویسی خودداری کنید.”
- سوال“ چگونه...؟”: پستهای چگونه ….؟ به سرعت در فرایند انتقال ارزش موثرند، به شرطی که چیزی رو به مخاطبان نشون بدید که واقعا بهش نیاز دارند. مثال: “چگونه عناوینی بنویسیم که تعامل را دو برابر کند؟”
- اعداد: افراد عددها را دوست دارند. سعی کنید از اعداد صریح و دقیق در عناوین استفاده کنید. مثال: “۱۰۱ عنوان تایید شده در وبلاگها. بیایید عناوین مشترک بین آنها را بررسی کنیم.”
- ارجاع مخاطب: شما باید به مخاطبِ هدف خود فکر کنید و عناوینتون رو دقیقا براشون بنویسید. مثال: راهنمایی نهایی برای عنواننویسی در سایت: برای کسانی که نویسنده حرفهای نیستند.
- شفافیت: این مورد هم به اعداد مربوط میشه. باز هم تاکید میکنم که افراد، برای حقایقی که توسط دادههای عددی به دست میاد، در مقایسه با اونایی که از تئوری به دست اومده، ارزش بیشتری قائل هستند. مثال: استراتژی سه قسمتی عنواننویسی که ۱۰۸۲ کلیک بیشتری در ۷۲ ساعت ایجاد کرد.
خب فکر کنم بتونیم بگیم این هشت مورد قراره خیلی به شما کمک کنه، چون هم توضیح کاملی به شما ارائه داد و هم مثال خوبی رو همراهش داشت.
خیلی از دوستانی که در زمینه بلاگنویسی فعالیت میکنند تجربه تیترنویسی خودشون در زمان مدرسه و دانشگاه بهدست آوردن و معمولا تیترهایی رو انتخاب کردن که میشه گفت گویایِ خلاصهای از متن بوده. ازتون میخوام اون روش رو کاملا فراموش کنید.
چگونه میتوان تیترهای جالب توجهی برای پستهای وبلاگ نوشت؟
خب حالا شما هشت استراتژیِ تاثیرگذار برای تیترنویسی رو یاد گرفتید و با تیترنویسی به سبک دانشگاه و مدرسه خداحافظی کردید.
یه لحظه صبر کنید، اینا شما رو تیترنویس نمیکنه! تیترنویسی هم مثل هر مهارت دیگهای نیاز به تمرین و تکرار داره، واسه همین الان میخوایم درباره همین صحبت کنیم.
باید ۲۵ عنوان بنویسید، وگرنه کسی روی مطلب شما کلیک نخواهد کرد.
شاید بهنظرتون سخت بیاد ولی این تمرین یکی از مهمترین تمرینهاییه که شما باید انجام بدید، پس شروع به نوشتن کنید.
به شما قول میدم اکثر تیترهایی که مینویسید شاید باعث خنده و حتی دلسرد شدن شما بشه ولی همین باعث میشه که بتونید تیترهای خوب رو تشخیص بدید.
نگران نباشید قرار نیست بیرون گود بشینم و بگم فیتیله پیچش کنید تو ادامهی همین مطلب ۲۵ تیتری که برای همین مقاله نوشتم رو میتونید بخونید.
فرمولهای عنواننویسی که میتوانید به عنوان الگو از آنها استفاده کنید.
توی تیترنویسی و کلا محتوانویسی سعی کنید با غرور خداحافظی کنید و فراموش کنید که همهچیز رو خودتون بلدید، از دیگران یاد بگیرید و نمونههای خوب رو تحسین کنید این کار هیچ مشکلی نداره برای مثال خود من از مدل محتوایی نیما شفیعزاده در بلاگش خیلی یاد گرفتم از تکنیکهای کپی رایتینگ آقای یوسف فراهانی خیلی یاد گرفتم و سعی کردم از تجربه دانش این دوستان استفاده کنم.
این نکته رو گفتم تا اینو بدونید، شما هم باید همین کار رو بکنید و اگه قراره تیترنویس خوبی بشید همیشه تیترهای خوب رو برای خودتون یادداشت کنید و دقت کنید که چه تیترهایی بیشتر روی شما تاثیر گذاشته و باعث عکسالعمل از سمت شما شده، این تیترها رو همیشه همراه خودتون داشته باشید.
خب حالا وقتی تو نُت گوشی مجموعهای کامل از بهترین تیترهایی که خوندید رو دارید به نظرتون هنوز هم نوشتن ۲۵ عنوان کار سختیه؟
من که اینطور فکر نمیکنم!
فرمولهای تیترنویسی یه مبحثِ تقریبا قراردادیه که به مرور زمان و تجربه شکل گرفته به شما قول میدم منم این فرمولها رو از خودم درست نکردم و حاصلِ مشاهدهی کار سایر دوستان و نوشتههای خودم مطالعه مقالات مرتبطه.
ازتون دعوت میکنم جذابترین بخشِ این مقاله رو با دقت مطالعه کنید.
فرمولهای تیترنویسی با توجه به موضوع
نوع پست: آموزشی یا راهنمایی
- چگونه در X مرحله …
- چگونه در [دوره زمانی کوتاه] …
- چگونه یک … قوی بسازیم؟
- چگونه … را بهدرستی انجام دهیم؟
- راهنمای جامع …
- چگونه بگوییم اگر …
- با … چه کنیم؟
- راهنمای سریع …
- راهنمای پیشرفته …
- راهنمایی به مبتدیان …
- ترفند: …
- خودتان انجامش دهید: …
نوع پست: لیست
- ایدههای ….
- نکاتی برای …
- رازهای …
- … شگفتانگیزی که همین الان باید امتحان کنید.
- تکنیکهای اثباتشده برای …
- نمونههایی از …
- موارد ضروری در …
- دلایلی که شما …
- … که هر … باید داشته باشد
- روشهای کمتر شناختهشده برای …
پستهای متفرقه
- چه کسی میخواهد …؟
- آنچه همه باید درباره … بدانند.
- عنوان + عنوان. مثال: ۲۳ فرمول تیترنویسی: “۲۳ استراتژی عنواننویسی که به شما کمک میکند ترافیک پستتان را دو برابر کنید. “
- …، تحقیقات از آن پشتیبانی کرده اند. مردم، مشتاقانه به هرچیزی که صفت “علمی” پشت آن باشد، واکنش نشان میدهند.
- لیست بزرگ …
- X راه برای … [کنجکاوی مخاطب را برانگیزید]. بخش آخر باید حاوی چیزی خاص درباره آن موارد باشد. مثلا: “۷ راه برای بهبود عنواننویسی در وبلاگ. ولی مطمئن نیستم شماره۴ چندان کارساز باشد.”
- چگونه … حتی اگر … . در بخش آخر، درباره مانعی که عموما در بازار شما وجود دارد صحبت کنید.
- درسهایی که از … آموختم.
- یک راه [سریع، رایگان و…] برای …
- X نشانه هشدار …
- حقایقی حیرتانگیز درباره …
- X دروغی که [گروه مورد نظر را ذکر کنید] دوست دارند بگویند.
- X عامل کمتر شناخته شده که میتواند [این بخش را خالی بگذارید].
- هشدار: …
- راهنمایی [بخش مخاطب] برای … . در این فرمول، بر نقطه درد مخاطب دست بگذارید. مثلا: “راهنمایی نوشتن عناوین جالب توجه برای نویسندگان مبتدی.”
- X میانبر برای [این بخش را خالی بگذارید]
- به خوبی از شر [مشکل مخاطب را بیان کنید] خلاص شوید.
- چگونه … شبیه [افراد مشهور]
- برترین استراتژیهای [افراد مشهور] برای …
- آنچه [شخصی که مورد تحسین مخاطب شما واقع میشود] میتواند درباره … به ما بگوید.
- درسی که [مثال عالی] … به ما میآموزد.
- چگونه … زمانیکه [کاری دیگری انجام میدهید]
- چگونه در دنیای []، یک … عالی باشیم.
- X گام برای …
- چیزهایی درباره … که هیچکس به شما نگفته است.
- چه کسی روی زمین …؟
- باور نخواهید کرد.
- X چیز که ای کاش درباره … میدانستم.
- آزمون:
- … چیست؟
- چرا من … نمیکنم؟
- چه کسی …؟
- مقایسه … و … . برای بررسی فرمول بسیار خوبی است.
- چرا …، … را در هم کوبید؟
یافتن کلماتی که احساسات مخاطب را برمیانگیزند
امیدوارم از بخشِ بالا لذت برده باشید، بریم سراغِ یه بخش خیلی مهم.
یه تیترخوب از کلمات خوب ساخته میشه؛ در انتخاب کلمات خیلی دقت کنید.
سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که بیشتر حالت توصیفی داشته باشند و بیشتر به احساسات مخاطب نفوذ کنند مثلا وقتی میتونید از کلمه «بیمثال» استفاده کنید چرا فقط «خوب» رو انتخاب میکنید؟
اگر قراره همچین کاری بکنید و قدرت این کار رو به دست بیارید باید دایره واژگانِ خیلی قوی داشته باشید و بتونید در زمان مناسب کلمه مناسب رو انتخاب کنید.
برای تقویت دایره واژگان هم بهتون پیشنهاد میکنم میزان مطالعه خودتون رو افزایش بدید.
یه تیترخوب از کلمات خوب ساخته میشه
آنقدر عنوان را تجملی نکنید که مخاطب را فراری دهد.
برخی از صفتهایی که میتوانید در عناوین از آنها استفاده کنید، عبارت اند از:
باطراوت/ دیوانه/ شگفتانگیز/ عالی/ فریبند/ قدرتمند/ جالب توجه/ مجنون/ ظالمانه/ دلسردکننده/ شفاف/ تکاندهنده/ جدی/ خوشمزه/ موفق/ ارزشمند/ مفید/ هولناک/ هشداردهنده/ وحشتناک/ جذاب/ درخشان
برخی از افعالی که میتوانید در عناوین از آنها استفاده کنید:
اعمال کردن/ دریافت کردن/ سود بردن/ راندن/ درگیر کردن/ شکست خوردن/ بدست آوردن/ حفظ کردن/ نشان دادن/ آماده کردن/ توصیف کردن/ جستجو کردن/ حذف کردن/ شکستن / وادار کردن- ایجاد کردن/ بهبود بخشیدن/ زیبا ساختن/ تخریب کردن
و اما، در انتخاب کلمات باید نکاتی را مد نظر داشته باشید…
۱- در انتخاب کلمه مورد نظر مستقیم به چشمهای مخاطب نگاه کنید و با توجه به همین مخاطب کلماتتون رو انتخاب کنید.
۲- حتما به لحن برندتون دقت کنید
نوشتن ۲۵ عنوان برای همین پست
خب پست آماده شده پس دست کنیم تو جیبمون و گوشیمونو در بیاریم و شروع کنیم نوشتنِ تیتر با توجه به فرمولهایی که با بانکِ تیترهایی که خوندیم درست کردیم.
حاصلش میشه نمونههای زیر:
- راهنماییهای کلی برای نوشتن عناوینی که مزخرف نباشند!
- چگونه عنوان وبلاگی با کارآیی بالا بنویسید، حتی اگر نویسنده نیستید؟
- عنواننویسی در وبلاگ: چگونه عناوینی بنویسید که خواننده را تحریک به خواندن کند؟
- درسهایی که درباره عنواننویسی دروبلاگ آموختهام.
- دوست دارید راز عنواننویسی را که موجب افزایش کلیک پستتان میشود، برایتان افشا کنم؟
- چگونه عناوینی بنویسیم که کلیک زیادی دریافت کند؟
- فرمولهای نهایی برای تیترنویسی در وبلاگ، ایمیل، توئیت و…..
- عنوانی شگفتانگیز برای پستهای وبلاگتان بنویسید.
- چگونه عناوین خوبی برای وبلاگتان بنویسید که مخاطب نفهمد شما تازهکارید.
- ۳۲ فرمولهای تیترنویسی + ارائه چند نمونه
- ۳۲ فرمول تیترنویسی + ارائه چند نمونه (بدون ارزیابی آنها)
- (چرا) و چگونه ۲۵ عنوان مختلف برای هر پست بنویسیم؟
- فرمولهای عنواننویسی که در بهترین محتواهای اینترنت از آنها استفاده شده است؟
- فکر میکنید نوشتن ۲۵ عنوان مختلف برای پست بعدی وبلاگتان دیوانگیست؟ دوباره فکر کنید.
- بعد از خواندن این مقاله، ۲۵ عنوان برای پست بعدی وبلاگتان خواهید نوشت.
- راهنمایی تیترنویسی برای نویسندگان مبتدی.
- با این ۳۲ فرمول عنواننویسی، ترافیک وبلاگتان دو برابر خواهد شد.
- عناوینی که ترافیک وبلاگ را افزایش میدهند: بیایید بررسی کنیم که کدامیک موثر هستند.
- تنها ۲% از خوانندگان شما، پست بعدیتان را خواهند خواند. در این مقاله به شما میآموزیم چطور این مسئله را برطرف سازید.
- دانش دریافت کلیک بیشتر در پستهای وبلاگ.
- علوم نوشتن عناوین وبلاگ قابل کلیک.
- درسهایی از عنواننویسی برای وبلاگ از واکنش مستقیم کپیرایترها
- راهنمایی عنواننویسی برای کپیرایترهای مبتدی که کلیک دریافت خواهند کرد.
- عناوین پستهای وبلاگ: راز افزایش ترافیک بیشتر از بازدیدکنندگان کنونیتان.
- هشدار: مخاطب، پست بعدی وبلاگ شما را کاملا نادیده خواهد گرفت. مگر اینکه….
درست شدن این لیست قرار نیست وقت زیادی ازمون بگیره.
حالا یه سوال؛ از کدومش استفاده کنم؟
خب کاری نداره که، میبینم از کدومش خوشم میاد و همون رو استفاده میکنم!
نه اتفاقا اصلا این کار درست نیست چون من دارم این محتوا رو برای تو دوست عزیز که مخاطب منی مینویسم پس سعی میکنم از شناختی که از مخاطبم دارم برای انتخابم استفاده کنم.
در ادامه همین مطلب درباره نکاتی صحبت کردم که میتونه به شما در انتخاب تیترتون کمک کنه!
راستی تا اینجای کار از این مقاله خوشت اومده یا نه؟
اگه تونسته بهت کمک کنه همین الان برو و نظرت رو برام بنویس
به تیترهایی که دوست دارید توجه کنید.
این بخش همون بخشیه که به شما کمک میکنه مجموعهای بهتر از تیترهایی که دیدید رو درست کنید.
شما در طول روز از راههای مختلفی با تیترها برخورد میکنید. راههایی مثل یوتیوب، اینستاگرام، گوگل و…
قبلتر هم این نکته رو گفتم وقتی دارید بین این تیترها میگردید حتما تیترهایی که نظر شما رو جلب میکنند یادداشت کنید و به راحتی ازشون نگذرید. این تیترها همونهایی هستند که قراره روی مخاطب شما هم تاثیر بذارند.
تمرین نوشتن عناوین وبلاگ
قبلا درباره تمرین باهاتون صحبت کردم نمیخوام الان هم با حرف زدن درباره تمرین تعداد کلمات این مقاله زیاد کنم مستقیم میرم سر اصل مطلب.
خودتون رو موظف کنید که در مدت زمان معلومی تعداد معلومی تیتر بنویسید.
اینم تمرین:
در ۳۰ روز آینده ۳۰۰ تیتر بنویسید!
اگر دوست داشتید میتونید تیترهاتون رو برام بفرستید تا همینجا براتون منتشرش کنم.
از جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید.
اگر قراره شما محتوای خودتون رو برای یک سایت بنویسید پس به هیچوجه نباید ارزش کلمات کلیدی رو دستِ کم بگیرید.
۱- استفاده از کلمات کلیدی برای سئو سایت و محتوای شما بهشدت ارزش داره
۲- کلمات کلیدی همون چیزی هستند که مخاطب دنبالشونه و به مخاطب کمک میکنه تا راحتتر محتوای شما رو انتخاب کنه
در تیترنویسی بیش از داشتهتان نفروشید.
یکی از مهمترین دغدغههای من بحثِ صداقت کاریه.
بله کلیک گرفتن از مخاطب خیلی خوبه خیلی میتونه در موفقیت محتوای ما موثر باشه اما اینو همیشه از من یادگاری داشته باشید:
به چه قیمتی؟
همیشه این سوال رو از خودتون بپرسید که به چه قیمتی دارید این موفقیت رو کسب میکنید؟
در تیتر به مخاطب دروغ نگید و سعی نکنید بزرگتر از چیزی که هستید خودتون رو نشون بدید.
خاص باشید.
حس تعلیق خوبه ولی آمار داره چیز دیگهای نشون میده. سعی نکنید بیش از اندازه مخاطب رو گیج کنید.
مخاطب وقت اضافه نداره و اگر داشته باشه مسلما این وقت رو قرار نیست برای شما از دست بده پس در تیترنویسی خودتون سعی کنید اطلاعات کافی به مخاطب بدید تا بدونه در مقاله شما با چه چیزهایی قراره برخورد کنه.
به تیتر حالِ حاضر همین مقاله دوباره نگاه کنید!
Hubspot`s Data پشتیبان این روشه. در آزمایش بین بیش از ۳ میلیون عنوان، اینو فهمیدن که تیترهایی با اطلاعات بیشتر دربارهی محتوا (برای مثال، قراردادن «مصاحبه» یا «الگو» درعنوان به نسبت عناوینی که شامل این اطلاعات نیستند ۳۸٪ کارایی بهتری دارند).
برای انتخاب تیتر تست انجام دهید.
یکی از بهترین روشهایی که میتونید برای انتخاب تیتر مناسب انجام بدید استفاده از روش A/B تسته.
در این روش شما میتونید دو یا چند تیتر مورد نظرتون رو تست کنید و از نظر آماری بررسی کنید و با توجه به نتیجه تیتر بهتر رو انتخاب کنید.
تیتر وبلاگ را برای مخاطبان خود بنویسید.
و اما نکتهی آخر
تیتری که شما مینویسید قرار نیست تمام کسایی که در فضای وب هستند رو راضی کنه. تیتر شما قراره برای مخاطبین خودتون انقدر جذاب باشه که بتونه اونا رو به سمت شما کنه.
پس قبل از نوشتن تیتر مخاطب خودتون رو به خوبی بشناسید و تیترتون رو با توجه به سلیقه همین مخاطب بنویسید.
نتیجهگیری
خب امیدوارم مطلبی که خوندید براتون مفید و کاربردی باشه بتونید در فضای کسب و کارتون ازش به خوبی استفاده کنید.
لازم است این مطلب را دوباره و چندباره یادآوری کنم که انتخاب تیتر مناسب برای یک بلاگ تقریبا به اندازه نوشتن کل بلاگ شما اهمیت دارد و امکان دارد به همان اندازه نیز زمانبر باشد، پس برای انتخاب تیتر مناسب بلاگ پستهای خود زمان، دقت و مخاطب شناسی مناسب را به کار ببرید.
با تشکر از شما و زمانی که برای مطالعه این پست اختصاص دادید.
من پارسا کاکویی هستم، یک بازاریاب محتوایی!
منابع: تجربه شخصی + hostgator + content marketing institute
31 پاسخ
ممنونم از محتوای خیلی خوبتون🙇♀️
تمام نکات تیتر نویسی واسه سئو رعایت شده بود و گفته شد و میتونم بگم چیزی از قلم نیفتاد. عالی عالی عالی
مرسی احسان جان. دمت گرم درس پس دادم رفیق!
خیلی جذاب و مفید بود. خیلییی ممنوووون🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🌹
خیلی خیلی مرسی.
خسته نباشید ممنون👌👌👌
راز خوشحالی صاحبان وب سایت لو رفت!
کامنت😁
ممنون آقای کاکویی. مقاله مفیدی بود که تا همین الانش چند تا تیتر خوب نوشتم
دقیقا هد این مقاله همین بود.
ممنونم ازتون.
عاااالی بود. شاید این مطالب رو خیلی از دوستان فقط توی کارگاه های آموزشی با دریافت هزینه یاد بدن. من خودم زیاد مقاله ور رابطه با تیترنویسی خوندم ولی به این ارزشمندی نبودن
خیلی ممنونم ازتون امیدوارم براتون کاربردی و مفید باشه.
مثل همیشه عالی بود
خیلی عالی بود برای منی که تازه محتوا نویسی رو استارت زدم واقعا کاربردی بود👍😊
عزیزی، امیدوارم همیشه موفق باشی.
خیلی جامع و کامل بود.. فقط چیزی که ذهن منو درگیر میکنه اینه که تیتر اگر خیلی طولانی باشه شاید مخاطب بهش توجه نکنه.
بله تیتر باید با توجه به رسانه و مخاطب در نظر گرفته بشه.
بسیار عالی و کاربردی
متشکرم
ممنونم از زمانی که گذاشتید.
واقعا کاملترین مطلبی بود که درباره تیترنویسی و عنوان خوندم
کلام شیوا و روان پارسا کاکوئی در انتقال تجربه بی شک تاثیر گذارترین تکنیکی هست که بخوبی ازش استفاده میکنی،، همیشه ازت یاد گرفتم و دست از این کارم برنمیدارم
الگوی خاص محتوای پارسا کاکویی یکی از استراتژی های اینروزهای من در بازاریابی محتوا 💚
بینهایت ممنونم از این همه لطف و محبتی که به من دارید.
امیدوارم بتونم همیشه در خدمتتون باشم.
عالی بود.خداقوت
عالی بود مرسی
عالی و کامل بود ، یعنی عنوانی که انتخاب کردید (همه چیز درباره تیتر نویسی) واقعا درخور بود
بینهایت ممنونم از توجه شما امیدوارم کاربردی بوده باشه براتون.
مرسی یه مطلب کامل و عالی بود
لطف دارید شما
سلام
برای تمرین دوره بازاریابی محتوایی تیترهای زیر رو با موضوع اصلی “استعدادیابی” نوشتم.
پیشاپیش از وقتی که بابت بررسیشون میذارید، ممنونم.
۱- راهکارهایی کاملاً کاربردی برای اینکه استعدادتان را هدر دهید.
راهنمای تخصصی هدر دادن استعدادهایتان
۲- آیا میدانید چطور باید استعدادتان را کشف کنید؟
آیا معتبرترین شیوه استعدادیابی در جهان را میشناسید؟
۳- مؤثرترین روشی که شما را سریعتر به موفقیت میرساند.
۴- ۵ خطایی که باید مراقب باشید در مسیر استعدادیابی دچارشان نشوید!
از این اشتباهات در مسیر کشف استعدادهایتان بهشدت دوری کنید.
۵- چگونه استعدادم را پیدا کنم؟
چطور از استعداد واقعیام مطمئن شوم؟
۶- ۵ نکته اساسی در مسیر پیدا کردن استعدادهایتان
۷ قدم تا پیدا کردن استعداد واقعیتان
۷- دقیقترین شیوه کشف استعداد برای شما که تیزبین هستید.
سریعترین راه پیدا کردن استعداد برای کسانی که از اتلاف وقت بیزارند.
۸- ۵ دستاورد مهم کشف استعداد که زندگی ۵ سال آیندهتان را دگرگون میکند.
۱۰ دستاورد شگفتانگیز که با کشف استعدادهایتان در ۳ سال آینده شاهدش خواهید بود.
عالی و درجه یک
غافلگیری:این ابزار طراحی کاملا مزخرف است با آن کار نکنید.
سوالآیا میدانید که:آیا میدانید در حال حاضر کدام ابزار طراحی ترند دنیا هست؟
کنجکاوی:هنوز رزومه کاری نداری؟این ۳ سایت را نگاه کنبد و در سایت سوم حتما ثبت نام کنید.
منفی کردن عنوان:کارهای این ۳ طراح را از واچ لیست خود حذف کنید تا افسرده نشوید.
سوال چگونه:چگونه باز بهترین طراحان دیزاین behance شویم
اعداد:۱۰ سایت برتر نمونه کار طراحی برای visual designer ها
ارجاع مخاطب:تفاوت بین UI و UX دیزاینر
شفافیت:۳ اصل مهم از ۸ مرحله تجربه کاربری که هر کاربر طراحی باید بداند تا ۸۰% از پورتفولیو خود را کامل کند.
غافلگیری
با آریون تا ۴ سال معاف شو
ایا میدانید
ایا میدانید با آریون طول عمر خودروی شما تا ۴ سال افزایش میابد؟!
کنجکاوی
۱۰ برندی که طول عمر خورو خودروی شما را افزایش میدهد. رتبه پنجم این لیست بیشترین افزایش عمر را به خودروی شما میدهد
منفی کردن
اگر میخوای ماشینت زود خراب بشه این برند رو استفاده نکن!
چه طور و چگونه
چگونه طول عمر خودرویمان را افزایش دهیم؟
اعداد
۱۰ راهی که عمره ماشینه شما را افزایش میدهد
ارجاع مخاطب
۵ روش ؛ مختص کسانی که روی عمر ماشین خود وسواس دارند