9 مهارتی که به عنوان یک نویسنده آزاد به آن نیاز دارید.

 

داشتن کسب و کار نویسندگی آزاد خودتان نیازمند مجموعه مهارت‌های خاصی است که هسته اصلی آن عادات کاری قوی و مهارت های ارتباطی خوب است. قبل از آن که شتاب‌زده وارد این کار شوید، مقداری زمان بگذارید و ببینید آیا دارای این مهارت‌های زیر هستید؟!

در هر حال شما نیاز ندارید روی تمام نکات این زمینه متخصص باشید، مهمترین ابزار پایه‌ایی شما داشتن توانایی نوشتاری عالی است. شما می‌توانید مهارت‌های دیگری که برای موفقیت لازمند را با فروش کارتان به عنوان نویسنده آزاد یادبگیرید، اما باید به شدت به تمام جوانب نویسندگی مسلط باشید، که این جوانب شامل :

  1. دستور زبان
  2. علائم نگارشی
  3. لحن عمومی
  4. توانایی نوشتن یک نسخه تر و تمیز
  5. توانایی انجام تحقیقات و تبدیل آن به نوشته جدید

متاسفانه، همه توانایی نوشتن یا اطلاعات دستور‌زبانی کافی برای موفق شدن به عنوان یک نویسنده آزاد را ندارند. اگر مشتری شما باید زمان زیادی را برای ویرایش کار شما اختصاص دهد، در نهایت از کار با شما خسته و ممکن است شما را اخراج نماید.

 

 

 

  • توانایی مدیریت ضرب العجل‌ها.

باید مشخصا بدانید که به طور واقع‌گرایانه توانایی انجام چه حجمی از کار، در زمانی مشخص را دارید تا بتوانید به ضرب‌العجل مشتریانتان برسید. اگر به طور مداوم ضرب‌العجل‌ها را از دست می‌دهید، و به همان سرعت مشتریانتان را نیز از دست خواهید داد، اما رسیدن به ضرب‌العجل‌ها و انجام سریع کارها برای تامین و حفظ کارتان بسیار موثر است. شما روی تعیین اکثر کارهای فوری کنترل خواهید داشت، پس عاقلانه انتخاب کنید. اگر می‌دانید برای آماده کردن مطلبی 1000 کلمه‌ایی به حداقل 2 روز جستجو و نوشتن نیاز دارید، سعی نکنید برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری جدید زمانی یک‌روزه تعیین کنید. بهتر است ارزیابی صادقانه از مدت زمان تحویل کار به مشتریتان بدهید تا اینکه از ضرب العجلی که خود تعیین نموده‌اید عقب بیوفتید.

 

  • توانایی کار انفرادی.

خود انضباطی (توانایی و اداره و نظم دادن به امور به عنوان رئیس و کارمند) برای خیلی از مردم دشوار است. اگر شما عادت به کار دفتری و تعامل روزانه با همکارانتان دارید و این روابط انسانی عامل شکوفایی شماست، نویسنده آزاد بودن می‌تواند باعث ایجاد احساس انزوا شود. اما اگر عادت به کار انفرادی دارید و از پس کارها به این روش برمی‌آیید، این کار مناسب شماست.

 

  • یادگیری و پذیرش انتقاد.

به عنوان یک نویسنده شما احتمالا یک احساس غرور خلاقانه روی چیزی که به وجود می‌آورید دارید. اما اینکه اجازه بدهید غرورتان آسیب ببینید به این دلیل که مشتری به چند تغییر نیاز دارد، به این معنی است که احساساتتان را باید زیر پا بگذارید. اگر نظرات مشتری منصفانه است، در زمان پاسخگویی بی‌طرف بمانید. در حد معقول، شما باید توانایی پذیرفتن تغییر را داشته باشید چرا که بیشتر مشتریان این انتظار را از شما دارند.

 

  • با فروش مهارت‌هایتان احساس راحتی کنید.

اگر شما ذاتاً انسانی اجتماعی نباشید، فرستادن پیشنهادات، جواب دادن تلفن‌ها، مدیریت کردن مذاکرات با مراجعین می‌تواند کاری دشوار باشد. اما این کار قسمتی از عرضه مهارت‌هایتان در بازار است. اگر تصور نمی‌کنید بتوانید از پس اضطراب صحبت کردن با غریبه‌ها برآیید، احتمالا نویسنده فریلنس بودن برای شما مناسب نیست. با مقداری تمرین می‌توانید برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر در بازاریابی به خود کمک کنید، اما در نهایت مسئولیت انجام این کار بر عهده شماست حتی اگر احساس اضطراب می‌کنید. در معرض بازار قرار دادن خودتان می‌تواند دشوار باشد اگرهیچ جوابی نگیرید، حتی یک جواب نه.

اما نویسندگان آزاد برجسته، آنهایی که در حال رشد دادن کسب و کار خویش هستند، از ارائه خود به بازار نمی‌ترسند.

 

  • مسئول خود باشید.

اگر می خواهید مشتری را بدست آورده و کار را به طرز اثربخشی تمام کنید، شما نیاز دارید که مسئول خود باشید. به عنوان یک نویسنده آزاد، شما مسئول صد درصد همه چیز هستید. این موضوع دارای فوائدی است، مثل تعیین دست مزد خودتان، مشخص کردن برنامه‌کاری و تصمیم‌گیری در مورد انتخاب مشتری. اما یک سری معایب نیز در کار است چون اگر در قبال تصمیماتتان به خود پاسخگو نباشید، کسب و کار و درآمدتان ضربه سختی خواهد خورد. بیشتر نویسنده‌های آزاد موفقی که می‌شناسم افرادی مستقل هستند، آنها ترجیح می‌دهند به تنهایی کار کنند و روی پای خویش بایستند و به تنهایی مسئولیت زمان تحویل پروژه ها را بر عهده بگیرند. اگر می‌دانید که به تنهایی بهتر کار می‌کنید و به خودتان این اعتماد را دارید که می‌توانید کارهای بازاریابی و مشتری را با موفقیت انجام دهید، نویسنده آزاد بودن برای شما ایده‌آل است.

 

  • آمادگی شنیدن نه را داشته باشید.

برای موفق بودن به عنوان یک نویسنده آزاد، شما باید یک شبکه گسترده را قالب‌ریزی کنید، چون رد شدن از طرف مشتری اجتناب ناپذیر است. اگر با تعداد زیادی مراجع در تماس هستید، همه آنها حتی جواب شما را نخواهند داد، چه برسد به اینکه با شما وارد پروسه عقد قرارداد بشوند. اگر شما با اندکی تلاش نتوانید در هفته حداقل 10 تماس با مشتری احتمالی را بگنجانید، توانایی بدست آوردن سود کافی را نخواهید داشت. علاوه بر این، تعداد میانگین تماس‌های منجر به قراردادتان نیز آنچنان بالا نخواهد بود، چرا که شما با مراجعین کافی در ارتباط نیستید تا بتوانید بعضی از آنها را تبدیل به مشتری کنید.

 

  • همیشه به‌روز باشید.

آیا شما از آن نوع آدم هایی هستید که عاشق یادگیری چیزهای جدید و قبول چالش است؟ تکنولوژی و متدهای بازاریابی مدام در حال تغییرند. به طور مثال، بازاریابی‌ شبکه‌های اجتماعی: هر سال، شبکه‌های اجتماعی جدیدی به‌وجود می‌آیند، رشد می‌کنند و یا محو می‌شوند. بازاریابان در دنیای آنلاین، از جمله نویسندگان محتوا، باید در زمینه ترندها و تحقیقات به روز باشند. شما موفق نخواهید شد و کسب و کارتان محو می‌گردد اگر شما حاضر نباشید روی بهبود مهارت‌هایتان وقت بگذارید.

 

  • تردست خوبی باشید.

آماده باشید تا تعدادی زیادی توپ را روی هوا نگه دارید. به عنوان نویسنده آزاد، خلاقیت به تنهایی کافی نیست. وقتی کسب و کارتان را به راه می‌اندازید در یک زمان شما باید یک CFO ، CEO  و یک VP  بازاریابی نیز باشید. هر روز باید از پس این موارد برآیید :

  • بازاریابی
  • انجام پروژه مشتریان
  • پاسخگویی به سوالات
  • انجام تحقیقات
  • انجام کارهای اداری مانند ارسال فاکتورها

 

بعضی وقت ها، از اینکه از پروژه ای به پروژه دیگری بپرید یا دقیقا بعد از قطع تماس مشتری به نوشتن بپردازید احساس آشوب خواهید کرد. همینطور که پیش می‌روید ترفندهای بهتری برای کسب و کار پیدا می کنید، اما مطمئن باشید با قدم برداشتن در راه درست  پیشرفت خواهید کرد.

 

 

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!