سر فصل مطالب
- 1 زنان عموماً در اکثر شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک بیش از مردان فعالیت دارند.
- 2 با توجه به این واقعیت که از لحاظ تاریخی زنان محرک ارتباطات اجتماعی بین همسایگان، دوستان، اقوام و دیگر گروهها در جمعهای غیر آنلاین بودهاند، تعجبی نیست که این رفتار به فضای آنلاین هم انتقال پیدا کرده باشد.
- 3 در این باره میتوانید به نتایج تحقیقی در این رابطه توجه کنید:
- 4 ۸۳% از زنان آنلاین نسبت به ۷۳% از مردان آنلاین از فیسبوک استفاده میکنند.
- 5 ۴۵% از زنان آنلاین در مقابل ۱۷% از مردان آنلاین از پینترست استفاده میکنند.
- 6 ۳۸% از زنان آنلاین در برابر ۲۶% از مردان آنلاین از اینستاگرام استفاده میکنند.
- 7 ۲۵% از زنان آنلاین در برابر ۲۴% از مردان آنلاین از توئیتر استفاده میکنند.
- 8 در شبکه اسنپ چت هم ۷۰% کاربران را زنان تشکیل میدهند.
- 9 همچنین بر اساس تحقیقات ما در مجموعه female factor، در ادامه نکات سادهای را برای شما عنوان میکنیم که در زمان تولید محتوا با هدف جذب زنان در شبکههای اجتماعی باید مد نظر قرار دهید:
- 10 ۱- دانش و آگاهی از نظر زنان واحد پول شبکههای اجتماعی است
- 11 در فرهنگ زنانه بحث کردن و پرداختن به هر محصول و خدمتی کاملا عادی است و ریشه از “ارشد خرید بودن” خانم ها در خانوادهها دارد.
- 12 زنان از منبع اطلاعات مفید و کابردی برای خانواده، دوستان و همکاران بودن به خود میبالند.
- 13 با در نظر داشتن این موضوع، شما باید همواره در محتوای خود برای مشتریان و مخاطبین راهکارهایی را عرضه کنید، که ارزش اشتراک گذاری داشته باشند.
- 14 زنان تمایل دارند تا همواره در تطابق با سلایق، علایق و … نزدیکان خود باشند.
- 15 ۲- هیجانات الهام بخش رفتارهاست
- 16 خواه موجب خنده، گریه یا به فکر فرو رفتن مردم به شکلی متفاوت از گذشته میشوید یا خیر؛ بدانید که هیجانات و احساسات خصوصاً در شبکههای اجتماعی موجب تحرک و تعامل میشود.
- 17 وقتی محتوایی تولید میکنید، از خودتان بپرسید:
- 18 بدنبال تحریک و بیرون کشیدن چه احساساتی هستم؟
- 19 برندها عموماً بر اساس احساسات ساخته شدهاند، و البته خرید کردن هم اینچنین است.
- 20 احساسات و هیجانات عامل و محرک عمل و حرکت هستند.
- 21 ۳- یک کار بصری فوق العاده هر چیزی را میخکوب میکند
- 22 فراموش نکنیم که جلوههای بصری، اگر بدرستی انتخاب و مورد استفاده قرار بگیرند، رسانه خوبی هستند.
- 23 حرکت تصاویر متحرک یا همان ویدئو قدرت مسخ کردن بیننده در جای خودش را دارد، حتی اگر بصورت صامت باشد.
- 24 وقتی متن و محتوای تبلیغاتی مینویسید، از خودتان بپرسید:
- 25 میتواند یک تصویر باشد؟
- 26 میتواند یک ویدئو باشد؟
- 27 فیلتر چطور؟
- 28 یک گرافیک نما یا اینفوگرافیک رنگی؟
- 29 فراموش نکنید که در انبوهی از محتوای متنی در فضای اینترنت چشمان خیلی راحت بر روی تصویر میلغزند.
- 30 پس بر روی بهترین چیزی که میتوانید سرمایه گذاری کنید.
- 31 منبع : سایت Ibazaryabi
- 32 نویسنده : محمدرضا گل آقایی
زنان عموماً در اکثر شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک بیش از مردان فعالیت دارند.
با توجه به این واقعیت که از لحاظ تاریخی زنان محرک ارتباطات اجتماعی بین همسایگان، دوستان، اقوام و دیگر گروهها در جمعهای غیر آنلاین بودهاند، تعجبی نیست که این رفتار به فضای آنلاین هم انتقال پیدا کرده باشد.
در این باره میتوانید به نتایج تحقیقی در این رابطه توجه کنید:
-
۸۳% از زنان آنلاین نسبت به ۷۳% از مردان آنلاین از فیسبوک استفاده میکنند.
-
۴۵% از زنان آنلاین در مقابل ۱۷% از مردان آنلاین از پینترست استفاده میکنند.
-
۳۸% از زنان آنلاین در برابر ۲۶% از مردان آنلاین از اینستاگرام استفاده میکنند.
-
۲۵% از زنان آنلاین در برابر ۲۴% از مردان آنلاین از توئیتر استفاده میکنند.
-
در شبکه اسنپ چت هم ۷۰% کاربران را زنان تشکیل میدهند.
همچنین بر اساس تحقیقات ما در مجموعه female factor، در ادامه نکات سادهای را برای شما عنوان میکنیم که در زمان تولید محتوا با هدف جذب زنان در شبکههای اجتماعی باید مد نظر قرار دهید:
۱- دانش و آگاهی از نظر زنان واحد پول شبکههای اجتماعی است
در فرهنگ زنانه بحث کردن و پرداختن به هر محصول و خدمتی کاملا عادی است و ریشه از “ارشد خرید بودن” خانم ها در خانوادهها دارد.
زنان از منبع اطلاعات مفید و کابردی برای خانواده، دوستان و همکاران بودن به خود میبالند.
با در نظر داشتن این موضوع، شما باید همواره در محتوای خود برای مشتریان و مخاطبین راهکارهایی را عرضه کنید، که ارزش اشتراک گذاری داشته باشند.
زنان تمایل دارند تا همواره در تطابق با سلایق، علایق و … نزدیکان خود باشند.
۲- هیجانات الهام بخش رفتارهاست
خواه موجب خنده، گریه یا به فکر فرو رفتن مردم به شکلی متفاوت از گذشته میشوید یا خیر؛ بدانید که هیجانات و احساسات خصوصاً در شبکههای اجتماعی موجب تحرک و تعامل میشود.
وقتی محتوایی تولید میکنید، از خودتان بپرسید:
-
بدنبال تحریک و بیرون کشیدن چه احساساتی هستم؟
برندها عموماً بر اساس احساسات ساخته شدهاند، و البته خرید کردن هم اینچنین است.
احساسات و هیجانات عامل و محرک عمل و حرکت هستند.
۳- یک کار بصری فوق العاده هر چیزی را میخکوب میکند
فراموش نکنیم که جلوههای بصری، اگر بدرستی انتخاب و مورد استفاده قرار بگیرند، رسانه خوبی هستند.
حرکت تصاویر متحرک یا همان ویدئو قدرت مسخ کردن بیننده در جای خودش را دارد، حتی اگر بصورت صامت باشد.
وقتی متن و محتوای تبلیغاتی مینویسید، از خودتان بپرسید:
-
میتواند یک تصویر باشد؟
-
میتواند یک ویدئو باشد؟
-
فیلتر چطور؟
-
یک گرافیک نما یا اینفوگرافیک رنگی؟
2 پاسخ
واقعا نقش زنان بسیار مفید است در کسب و کار و همینطور آموزش بازاریابی و انجام کارهای فروش با تشکر از مدیریت محترم سایت و عرض خسته نباشید فک کنم این سایت هم برای مخاطب ها مفید خواهد بود
مرسی از نظر شما امیدواریم بتونیم مفیید باشیم برای علاقه مندان به موضوعات حوزه بازاریابی و تولید محتوا