وبینار یا کارگاه های پرسش و پاسخ آنلاین ، مسلما این قبیل امکانات به راحتی آب خوردن ایجاد نمیشن و نیاز به هماهنگی ها و فعالیت های مختلفی داره ، البته نمی خوام بگم کار سختیه ، اصلا ، فقط اینکه شما نیاز به یک موضوع خوب یک سخنران عالی و یک پشتیبان فنی ماهر دارید .

با فرض اینکه شما تمام این امکانتم داشته باشید اگر نتونید مخاطب خودتون و جذب کنید و ترغیب به استفاده از محصولتون کنید تمام زحمات شما به باد خواهد رفت .

یکی از موارد اصولی که شما می بایست برای یک جذب مناسب رعایت کنید یک صفحه فرود مناسب و حرفه ایه که به اصطلاح (Landing page) هم گفته میشود .

خاطرتون باشه صفحه فرود به نحوی قراره نقش ویترین شما رو بازی کنه .

حالا می خواییم به یه سری از مواردی که شما نیاز دارید برای برگزاری یک وبینار خوب اشاره کنیم .

عنوان وبینار

عنوان وبینار همون چیزیه که قراره مخاطب شما بدونه و شما باید اینو بهش در عنوان بگید که برای چه چیزی داره هزینه می کنه و در یک ساعتی که قراره با شما بگذرونه چه چیزی قراره عایدش بشه پس بهتره اینجوری بگم.

در عنوان به مشکلی که قراره رفع کنید اشاره کنید

در ادبیات بازاریابی به این سبک بیان عنوان پیشنهاد ویژه می گویند.

توضیح وبینار

توضیح وبینار همون چیزیه که قراره مشتری شما رو ترغیب به پیوستن به وبینار کنه .

یه متن تاثیر گذار همون چیزیه که شما نیاز دارید برای نوشتن این متن به بخش نوشتن متون تاثیر گذار برید امیدوارم بتونه بهتون کمک کنه .

تقدیس کارشناس

خب شما قراره در وبینار از یک انسان به عنوان کارشناس استفاده کنید پس باید “شلیک قهرمان” خودتون و انجام بدید . باید کارشناس خودتون و به درستی کافی و کامل معرفی کنید شما میتونید این کار و به همراه استفاده از تصویری از کارشناستون انجام بدید تجربه ثابت کرده استفاده حداکثری از نشانه های انسانی بازدهی کار شما رو بالا میبره .

فراخوان به عمل

می رسیم به فراخوان به عمل یا همون (call to action) خیلی چیز پیچیده ای نیست ، “برای ثبت نام کلیک کنید” همین فراخوان شما میتونه یه لینک یا یه دکمه باشه که مشتری از طریق اون میتونه عکس العمل خودشو ننسبت به تبلیغ و متن شما نشون بده سعی کنید این بخش و تا جای ممکن ساده و در دسترس قرار بدید تا به ساده ترین شکل ممکن قابل انجام باشه.

نتایج خود را تحلیل و ارزیابی کنید و ببینید چه مواردی تاثیر بهتری دارند.

نتایج و آمارهای مربوط به وبینارتون و استخراج کنید تحلیل کنید و نقاط ضعف و قوت خودتون و شناسایی کنید .

برای اینکار راههای مختلفی هست برای مثال شما میتونید لینک های اختصاصی برای ورود به صفحه ورود خودتون استفاده کنید که آمار قابل تحلیل بهتون ارئه بده و یا میتونید یک صفحه تشکر از مشتری طراحی کنید که بتونید اینو متوجه بشید چند نفر بعد خرید به این صفحه هدایت شدند و راههای خیلی زیادی که شما میتونیید این پیگیری آماری و انجام بدید .

امیدوارم اطلاعات کمی که در این متن براتون قرار دادم در برگزاری وبینار هایی که قراره شما توشون موفق باشید به دردتون بخوره .

ممنون از اشتراک وقتتون با من

وبینار یا کارگاه‌های پرسش و پاسخ آنلاین، امکانی که به راحتی آب خوردن ایجاد نمیشه و نیاز به هماهنگی‌ها و فعالیت‌های مختلفی داره، البته نمی‌خوام بگم کار سختیه، اصلا، فقط اینکه شما نیاز به یک موضوع خوب یک سخنران عالی و یک پشتیبان فنی ماهر دارید.

 

با فرض اینکه شما تمام این امکانت هم داشته باشید اگر نتونید مخاطب خودتون و جذب کنید و ترغیب به استفاده از محصولتون کنید تمام زحمات شما به باد خواهد رفت.

یکی از موارد اصولی که شما می‌بایست برای یک جذب مناسب رعایت کنید یک صفحه فرود مناسب و حرفه ایه که به اصطلاح (Landing page) هم گفته می‌‍شود.

خاطرتون باشه صفحه فرود به نحوی قراره نقش ویترین شما رو بازی کنه.

حالا می‌خواییم به یه سری از مواردی که شما نیاز دارید برای برگزاری یک وبینار خوب بدونید اشاره کنیم.

عنوان وبینار

عنوان وبینار همون چیزیه که قراره مخاطب شما بدونه و شما باید اینو بهش در عنوان بگید که برای چه چیزی داره هزینه می‌کنه و در یک ساعتی که قراره با شما بگذرونه چه چیزی قراره به دست بیاره پس بهتره اینجوری بگم:

در عنوان به مشکلی که قراره رفع کنید اشاره کنید

در ادبیات بازاریابی به این سبکِ بیان عنوان پیشنهاد ویژه گفته میشه.

توضیح وبینار

توضیح وبینار همون چیزیه که قراره مشتری شما رو ترغیب به پیوستن به وبینار کنه.

یه متن تاثیر‌گذار همون چیزیه که شما نیاز دارید برای نوشتن این متن حتما از قوانین و استانداردهای موثر نویسی کمک بگیرید.

تقدیس کارشناس

خب شما قراره در وبینار از یک انسان به عنوان کارشناس استفاده کنید پس باید “شلیک قهرمان” خودتون و انجام بدید.

باید کارشناس خودتون و به درستی کافی و کامل معرفی کنید شما می‌تونید این کار و به همراه استفاده از تصویری از کارشناستون انجام بدید تجربه ثابت کرده استفاده حداکثری از نشانه‌های انسانی بازدهی کار شما رو بالا می‌بره.

فراخوان به عمل

می‌رسیم به فراخوان به عمل یا همون (call to action) خیلی چیز پیچیده‌ای نیست، “برای ثبت نام کلیک کنید” همین فراخوان شما می‌تونه یه لینک یا یه دکمه باشه که مشتری از طریق اون می‌تونه عکس‌العمل خودشو نسبت به تبلیغ و متن شما نشون بده سعی کنید این بخش رو تا جای ممکن ساده و در دسترس قرار بدید تا به ساده‌ترین شکل ممکن قابل انجام باشه.

نتایج خود را تحلیل و ارزیابی کنید و ببینید چه مواردی تاثیر بهتری دارند.

نتایج و آمارهای مربوط به وبینارتون و استخراج کنید تحلیل کنید و نقاط ضعف و قوت خودتون و شناسایی کنید.

برای اینکار راه‌های مختلفی هست برای مثال شما می‌تونید لینک‌های اختصاصی برای ورود به صفحه ورود خودتون استفاده کنید که آمار قابل تحلیل بهتون ارئه بده و یا می‌تونید یک صفحه تشکر از مشتری طراحی کنید که بتونید اینو متوجه بشید چند نفر بعد خرید به این صفحه هدایت شدند و راه‌های خیلی زیادی که شما می‌تونید این پیگیری آماری و انجام بدید.

امیدوارم اطلاعات کمی که در این متن براتون قرار دادم در برگزاری وبینار‌هایی که قراره شما توشون موفق باشید به دردتون بخوره.

ممنون از اشتراک وقتتون با من.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.