معرفی ۵ نرم افزار ساخت پادکست

چطور پادکست بسازیم

بهترین نرم‌افزارهای کامپیوتر و موبایل برای ساخت پادکست

شاید تا امروز شنیده باشید که می‌شود بدون دردسر پادکست ساخت و منتشر کرد.

و حتما برایتان این سوال مطرح شده  که چطور بدون تجهیزات سنگین و گران قیمت صدابرداری و ویرایش صدا امکان تولید پادکست فراهم می‌شود؟!

خیلی ساده با نصب یک اپلیکیشن روی گوشی موبایلتان یا یک نرم‌فزار روی کامپیوتر می‌توانید ابزار ساخت پادکست را با خودتان حمل کنید و در زمان نیاز از آن استفاده کنید.

تا امروز نرم‌افزارهای زیادی برای گوشی و کامپیوتر وارد بازار مصرف شده‌اند که هرکدامشان ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی دارند. انتخاب شما بستگی دارد به انتظار و نوع نیازی که شما از یک نرم‌افزار ساخت پادکست دارید.

در ادامه این مطلب نرم‌افزارهای پرکاربرد را معرفی می‌کنیم تا بتوانیم برای انتخاب بهترین نرم‌افزار تولید پادکست به شما کمک کنیم.

 

 

۵ ابزار کاربردی برای ساخت پادکست

Anchor

شاید Ancher را به عنوان یک پلتفرم انتشار پادکست بشناسید. اما Ancher اپلیکیشن ساخت پادکست هم هست و علاوه بر رایگان بودن از اندروید و ios هم پشتیبانی می‌کند.

این اپلیکیشن دارای ابزار ویرایشی است که فقط برای ساخت پادکست طراحی شده‌اند. اگر قبلا تجربه ساخت پادکست را نداشته‌اید نیازی به نگرانی نیست چون Ancher قابلیت‌های کاربردی و ساده‌ای دارد که در حال حاضر برخی از آنها به صورت انحصاری در اختیار دارد.

در زمان ضبط و به صورت همزمان می‌توانید میزبان کاربران دیگر Ancher نیز باشید.

مزیت دیگر آن هاستینگ رایگان و نداشتن محدودیت در انتخاب حجم فابل‌ها برای بارگذاری روی هاست است. محتوای صوتی شما می‌تواند هم‌زمان روی پلتفرم‌های قدرتمند انتشار پادکست مثل گوگل پادکست، اسپاتیفای و …  قرار بگیرد.

استفاده از ابزار ویرایش آن بسیار ساده است و با انتخاب هر قسمت از فایل صوتیتان توانایی اصلاح آن قسمت را دارید و می‌توانید افکت‌ها یا موسیقی مورد نظرتان را به صدای ضبط شده اضافه کنید. همینطور ضبط صدای با کیفیت‌تر با اتصال میکروفون به دستگاه قابل اجراست.

Ancher مسیر درآمدزایی را هم از طریق تبلیغات و جذب حامیان مالی برای پادکستتان هموارتر می‌کند.

در حال حاضر این اپلیکیشن امکان تحلیل مخاطبان شما را با ابزار خود در اختیارتان قرار می‌‌دهد تا نحوه تعامل مخاطبان خود را رصد کنید.

شما از دو راه به این امکانات بی‌نظیر دسترسی دارید. وبسایت anchor.fm و اپلیکیشنی که به صورت رایگان روی گوشی خود نصب می‌کنید. نسخه وب و دسکتاپ Ancher نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.

 

دانلود  نسخه اندروید 

دانلود نسخه ios   

 

اپ های ساخت پادکست

Audacity

معروف‌ترین ابزار رایگان ساخت پادکست که در عین سادگی‌اش ویژگی‌های زیادی برای پاسخگویی به نیازهای ابتدایی تولید پادکست ارائه می‌کند. Audacity در اصل برای افراد حرفه‌ای طراحی نشده.

این نرم‌افزار دارای نسخه قابل اجرا روی ویندوز و مکینتاش و سیستم‌عامل‌های دیگر است که با رابط کاربری بسیار ساده‌ای عرضه شده‌. شاید در ابتدای کار با این نرم‌افزار دانسته‌های کمی برای استفاده از ابزار آن داشته باشید  اما به خاطر سادگی طراحی آن بعد از صرف زمانی کوتاه به راحتی به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید.

به وسیله  Audacity ضبط صدا در بهترین حالت ممکن را تجربه می‌کنید. امکان ویرایش صدا مثل برش و ادغام چند صدا که از نیازهای مسیر ساخت پادکست استاندارد هست را هم به راحتی در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی می‌توانید از روی صفحه نمایش ویندوز ضبط فیلم هم انجام دهید.

شما در این نرم‌افزار به یک مجموعه از افکت‌های دیجیتال دسترسی دارید که شامل انواع فایل‌های صوتی با هر فرمتی می‌شود، علاوه بر این فایل‌های صوتی حجیم را نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت پشتیبانی از افزونه‌هایNyquist به شما در ساخت افکت کمک خواهد کرد.

در مجموع تعداد بالای کاربران Audacity از سال ۲۰۰۲ تا امروز نشان‌دهنده محبوبیت بالای این اپلیکیشن ساده و در ظاهر مبتدی است. به نظر می‌رسد در دنیای حرفه‌ای‌ها هم طرفدارانی دارد.

 

 دانلود نسخه ویندوز  

دانلود نسخه ios 

 

 

Speaker Studio

یکی از بهترین اپلیکیشن‌‌ها برای ساخت پادکست با رابط کاربری قدرتمند و زیبا که علاوه بر این ویژگی موارد قابل توجه دیگری را در خود جای داده است. این اپلیکیشن بر روی اندروید و ios قابل اجراست.

ویژگی جالب Speaker Studio این است که در کنار گزینه ضبط صدا قابلیت پخش زنده مانند یک ایستگاه رادیوئی شخصی نیز وجود دارد.

شما در Speaker Studio می‌توانید از اتصال میکروفون به گوشی موبایلتان برای بالا بردن سطح کیفی صدا استفاده کنید و با توانایی کاملی که برای ویرایش صدا به شما می‌دهد پادکست با کیفیتی تولید کنید.

در زمان آپلود فایل صوتیتان می‌توانید با انتخاب تگ‌ها، عنوان، تصویر و توضیحات کارتان را تکمیل کنید و از امکان انتشار پادکست در پلتفرم‌های دیگر مثل فیسبوک و یوتیوب و … هم استفاده کنید.

پادکست شما به صورت خودکار روی هاست ذخیره می‌شود. اگر تمایلی به ذخیره فایل روی این هاست ندارید می‌توانید از فضاهای ذخیره ابری دیگر مثل soundcloud استفاده کنید.

از نقاط ضعف آن شاید بتوان به رایگان نبودن و پرداخت حق عضویت حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار در ماه برای آن اشاره کرد. این موضوع شاید کار را برای کاربران ایرانی سخت ‌کند؛ و نیز محدودیتی که تنها امکان تولید پادکست ۱۵ دقیقه‌ای را به کاربران می‌دهد.

دانلود نسخه اندروبد

دانلود نسخه ios  

Garage Band

یک ابزار با نصب رایگان برای سیستم عامل‌های مکینتاش. با ورود به محیط آن و با دیدن طراحی زیبا و رابط کاریری بسیار ساده آن کاربرپسند بودنش را تایید می‌کنید.

از نقاط قوت آن کتابخانه‌ای‌ست که امکان استفاده از صداهای متنوع و با کیفیت همچنین ویرایش این صداها را به کاربر می‌دهد.

Garage Band در زمینه اصلاح صدا نرم‌افزار توانمندی‌ست اما به نسبت دیگر نرم‌افزارهای قدرتمند در زمینه ویرایش صدا  افزونه‌های کمتری ارائه می‌کند.

لینک دانلود

 

Podbean

نسخه رایگان این اپلیکیشن ویژگی‌هایی را شامل می‌شود که هم کاربر حرفه‌ای و هم کاربر مبتدی را قانع می‌کند.

با استفاده از نسخه رایگان به ۱۰۰ گیگا‌بایت پهنای باند و تا ۵ ساعت فضای ذخیره‌سازی دسترسی خواهید داشت. می‌توانید با پرداخت حسابتان به صورت ماهانه یک اکانت شخصی‌سازی شده داشته باشید.

این اپلیکیشن از اندروید و ios پشتیبانی می‌کند.

در کنار امکان ضبط صدا و ویرایش آن، همچنین اضافه کردن و ویرایش فایل‌هایی که از پیش ضبط کرده‌اید، Podbean قابلیت پخش زنده را هم پوشش می‌دهد.

ویرایش صدا در این اپلیکیشن شامل اضافه کردن صدای پس‌زمینه، افکت‌های متنوع، کات و ادغام صداها می‌شود.

از ویژگی‌های دیگرش ارائه آمار از عملکرد شماست که در نسخه رایگان آیتم‌های محدودتری را شامل می‌شود.

فرآیند بارگذاری فایل صوتی و استفاده از دیگر کارکردهای اپلیکیشن به خاطر طراحی مناسب آن بسیار ساده و قابل دسترس است.

لینک نسخه اندروید 

لینک نسخه ios  

 

 

در آخر…

امیدواریم از این اپ‌ها برای ایجاد ارتباط بهتر از طریق تولید محتوا استفاده کنید و بتونید به اهدافی که دارید برسید.

فراموش نکنید یکی از مهارت‌های اصلی بازاریابی محتوایی استفاده درست از فرم‌های محتوایی برای رسیدن به هدف است.

 

 

 

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!