ارتباط روابط عمومی (PR) و تولید محتوای سایت

تولید محتوا با روابط عمومی

روابط عمومی چگونه به خلق محتوای سایت کمک می‌کنند؟

قبلا اینو شنیدین و در آینده هم خواهید شنید: وقتی صحبت از بلاگ‌نویسی می‌شه، کیفیت محتوا اهمیت زیادی پیدا می‌کنه. برای موفقیت وبلاگ و سایت یه شرکت، بازاریاب‌ها باید به‌طور مداوم محتواهای جدید، جذاب و آموزنده تولید کنن.

خلق مستمر محتوا می‌تونه چالش‌برانگیز باشه؛ به همین دلیل، بازاریاب‌ها باید از هرچیزی که می‌تونه در این مسیر بهشون کمک کنه، بهره ببرن. یکی از منابعی که برای خلق محتوای سایت خیلی به کارتون میاد و احتمالا تا حالا به ذهنتون خطور نکرده، روابط عمومیه.

تاثیر روابط عمومی بر تولید محتوا

متخصصان روابط عمومی ذاتا قصه‌گو هستن، برای همینه که می‌تونن به تولید محتوای سایت کمک بزرگی کنن.

از اونجایی که اونها بیشتر بر ارتباط با مطبوعات متمرکز هستن، سبک نوشته‌شون در مقایسه با سبک  نوشته‌های بازاریابی، چندان فروش‌محور نیست. اونها معتاد نوشتن هستن و بلدن پیام یه سازمان و شرکت رو به شیوه‌ای جذاب و خلاقانه به مخاطب برسونن.

اگه شما یا سازمانتون با یه تیم یا مختصص PR کار می‌کنید، باید هرکسی که به کار تولید محتوا مشغوله، به صورت مرتب با اون تیم یا فرد در ارتباط باشه و کمپین‌ها یا پروژه‌ها رو باهاشون در میون بذاره. این همکاری، برای هر دو طرف مفیده.

در زیر راه‌هایی برای استفاده از PR در تولید محتوای سایت ارائه شده:

  1. رهبری پیشرو (Thought Leadership) ایجاد کنید

افزایش اعتبار و دیده شدن، یکی از اهداف اصلی متخصصان PR است. می‌تونید از بلاگ‌پست‌های سئو شده برای ارائه پاسخ تخصصی به سوالات مخاطب‌تون استفاده کنید. خیلی از افراد برای پیدا کردن جواب پرسش‌هاشون به گوگل مراجعه می‌کنن؛ بنابراین، خلق محتوایی که به سوال‌های مخاطب‌تون پاسخ می‌ده، نه تنها به دیده شدن هرچه بیشتر سازمان‌تون کمک می‌کنه، بلکه در ایجاد رهبری پیشرو هم موثره.

شما با جواب دادن به سوالات مخاطبانتون می‌تونید یک جایگاه‌سازی خوب به عنوان متخصص رو داشته باشید.

  1. از اخبار روز بیشترین بهره رو ببرین

از اخبارهایی که از طریق رسانه‌های آفلاینی مثل رادیو، تلویزون و… منتشر می‌شن، می‌تونید محتوای جدیدی برای بلاگ سایتتون خلق کنید. باید تا جایی که می‌تونید از قبل برای این اخبار برنامه‌ریزی کنید و در تقویم محتوایی‌تون جایی براشون درنظر بگیرید. سعی کنید در ارائه اون اخبار خلاقیت به‌خرج بدین.

اگه مثلا اخبار مطبوعات مربوط به سخنرانی مدیر فلان شرکت در یه رویداد صنعتی مهمه، می‌تونید با اون فرد درباره تجربیات و مهم‌ترین دستاوردهای اون رویداد مصاحبه کنید و ازش یه بلاگ‌پست جذاب درباره رویداد صنعتی کنونی که اطلاعات پشت‌صحنه رو تو خودش داره، خلق کنید. بیشتر متخصصان روابط عمومی، لحظات جالبی از اون رویداد رو ثبت می‌کنن؛ حالا اگه اینها با پرسش و پاسخ ترکیب بشه، محتوای جالب توجهی برای خواننده از آب درمیاد.

تاثیر PR در تولید محتوا

  1. از انواع گوناگون رسانه‌ها بهره ببرید

متخصصان روابط عمومی معمولا استفاده از عکس و ویدئو رو ترجیح می‌دن. از عکاسی، تقدیرنامه، تحقیقات بازاری و… می‌شه برای بهبود محتوای بلاگ‌پست‌ها استفاده کرد. حتما از متخصص روابط عمومی‌تون بخواین از هر رسانه‌ای که در دستش داره، برای بهبود محتواتون استفاده کنه.

این مساله رو هم فراموش نکنید که Multi content بودن یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک محتوای خوب و اثرگذاره، پس سعی کنید برای ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب از فرم‌های مختلف محتوایی استفاده کنید.

  1. از برقراری ارتباط با افراد بانفوذ بهره ببرین

هر متخصص یا تیم PR ماهر، باید روابط کارآمدی با گزارشگران و بلاگرها داشته باشن. می‌شه از این روابط در خلق محتوای سایت بهره برد، به‌ویژه در قالب دسترسی به وبلاگ‌نویسان مهمان. نویسنده/ بلاگر آنلاین شاخص حوزه تخصصی‌تون رو شناسایی کنید، با اونها ارتباط برقرار کنید و وادارشون کنید در خلق محتوای سایت، کمکتون کنن.

وبلاگ‌نویسان مهمان معمولا نوشته خودشون رو به‌اشتراک می‌ذارن. اینطوری، علاوه بر دستیابی به محتوای جدید، از مزایای به‌اشتراک‌گذاری محتوای اونها با شبکه‌هاشون هم بهره‌مند می‌شین؛ مثلا می‌تونین برندتون رو به مخاطبان جدید معرفی کنین و “ریچ” بلاگتون رو افزایش بدین.

روابط عمومی و تولید محتوا

همچنین، اگه وبلاگ‌نویس مهمان شما حسن شهرت خوبی داشته باشه، اعتبار بلاگ شما هم بیشتر می‌شه و باعث می‌شه بتونین از سایر اینفلوئنسرها درخواست فعالیت به عنوان نویسنده مهمان کنین. این کار می‌تونه مثل گلوله برفی که از قله‌ی کوه سر می‌خوره و میاد پایین عمل کنه و محتوای جذاب‌تر و افزایش ترافیک بلاگ رو در پی داشته باشه.

علاوه بر روش‌ها و راهکارهایی که در بالا ارائه شده، فکر می‌کنید چه ترفندهایی می‌تونه در تولید محتوای سایت کمک‌کننده باشه؟

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!