چک لیست بازاریابی محتوایی: ۲۵ سوالی که باید به آنها جواب بدهید!

چک لیست بازاریابی محتوایی

چک لیست بازاریابی محتوایی!

۲۵ سوالی که یک بازاریاب محتوایی قبل از انتشار یک بلاگ تاثیرگذار باید از خود بپرسد!

یکی از ملزومات کنترل و بهینه‌سازی محتوا داشتن یک چک لیست اصولی و تجربی در مرحله تولید محتواست.

این موضوع برای ما ارزش زیادی داره که بتونیم بدونیم چه کارهایی رو باید به چه ترتیبی انجام بدیم و اینکه این مراحل رو در چهارچوب یک چک لیست داشته باشیم.

صبح جمعه، توی توییتر یک اینفوگرافیک دیدم که به نظرم اطلاعات خوبی رو به عنوان یک چک لیست ارائه داده بود و پیش خودم گفتم چرا این اطلاعات رو فارسی سازی نکنم تا عده بیشتری بتونن ازش استفاده کنن و همین شد که «چک لیست بازاریابی محتوایی» رو به‌صورت یک بلاگ نوشتم و منتشر کردم.

امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید و کاربردی باشه!

 

  • Attention (Title)

مرحله Attention یا جلب توجه در یک بلاگ می‌تونه شامل تیترنویسی ما بشه و اینکه ما بتونیم از طریق تکنیک‌های تیترنویسی نظر مخاطبمون رو جلب کنیم.

  • تیتری که نوشتید به اندازه کافی واضح، دقیق و جذاب هست؟
  • تیتر شما می‌تونه روی احساس مخاطب تاثیر بذاره و جذبش کنه؟
  • کلمات کلیدی که برای مخاطب مهمه در تیتر استفاده شده؟
  • در تیتر اصلی از تگ H1 استفاده کردید؟
  • Interest (Interdiction)

این بخش که مربوط به ترغیب مخاطب برای مطالعه بلاگ پست ماست رو میشه به عنوان مقدمه بلاگ معرفی کرد، مقدمه‌ای که بتونه مخاطب رو به سمت متن اصلی هدایت کنه.

  • مقدمه‌ای که شما نوشتید گویای موضوع اصلی و مورد نظر شما هست؟
  • مقدمه‌ی شما به اندازه کافی کوتاه هست که بتونه مخاطب رو به خوندن ادامه متن ترغیب کنه؟ (۱ الی ۲ پاراگراف)
  • Desire (Body)

  • پاراگراف‌های متن اصلی شما اندازه استاندارد برای مطالعه رو داره؟ (معمولا ۵ تا ۷ خط)
  • متن شما از زیر عنوان‌ها با تگ درست پیروی میکنه؟ (H2,H2و…)
  • برای درگیر کردن مخاطب به‌صورت استاندارد از روایت استفاده کرده‌اید؟ (تجربه‌نگاری، سوال و…)
  • در متن خودتون در جاهای درست از تکنیک‌های نوشتن استفاده کردید؟ (Bullet, Italic, Underlineو …)
  • متنی که نوشتید رو با انواع محتوا بهینه کردید؟ (استفاده از عکس، اینفوگرافیک و…)
  • محتوایی که نوشتید برای مخاطب به حد کافی واضح هست؟
  • محتوای شما می‌تونه احساسات مخاطب رو در جایی که باید تحریک کنه؟
  • از محتوایی که شما نوشتید لینک‌های خروجی درست و مرتبطی به سایت‌های دیگه داده شده؟
  • به متنتون از طریق ذکر منبع اعتبار بخشیدید؟
  • Action (Conclusion)

  • محتوایی که نوشتید رو در یک تا دو پاراگراف خلاصه کردید؟
  • بلاگ پستتون رو با یک سوال پایان دادید؟ (برای تحریک مخاطب به درگیر شدن با محتوای شما)
  • نتیجه گیری شما انقدر جذاب هست مخاطب رو تشویق به مطالعه بلاگ کنه؟ (برای مخاطبینی که بدون مطالعه تا انتهای صفحه اسکرول می‌کنن)
  • Promoting my blog post

  • محتوای خودتون رو در زمان درست منتشر کردید؟
  • روی وبلاگ‌تون بانک اطلاعاتی از ایمیل مخاطبین دارید؟
  • یک چیز ارزشمند برای مخاطبتون در محتوا ارائه کردید؟ (مثل یک E-book رایگان)
  • در صفحه بلاگ، دکمه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی قرار دادید؟
  • از متاتگ‌های شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری استفاده کردید؟
  • موقع اشتراک‌گذاری افراد تاثیرگذار و منابع خودتون رو منشن کردید؟
  • محتواتون رو بیش از یک‌بار منتشر کردید؟

امیدوارم این چک لیست به بهینه شدن محتوای همه ما بتونه کمک کنه!

تکنیک و چیدمان کلی این چک لیست بر اساس تکنیک AIDA پیش میره که شما می‌تونید با استفاده از این تکنیک بلاگ پست‌ها و در مجموع محتوای خوبی رو خلق کنید.

این چک لیست از یک اینفوگرافیک که در همین مطلب براتون می‌ذارم استخراج شده!

چک لیست بازاریابی محتوایی

من پارسا کاکویی هستم، یک بازاریاب محتوایی

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

22 پاسخ

  1. بسیار عالی و کاربردی بود جناب کاکویی ممنون از اینکه این مطلب رو تهیه کردید

  2. بسیار ممنون از مطلب مفیدتون جناب کاکویی عزیز
    چه جالب تکنیک AIDA رو در content marketing توضیح دادین👌👌👌☘☘

    1. ممنون از شما برای وقتی که گذاشتید.
      بله تکنیک AIDA یکی از تکنیک های بسیار کاربردی در زمینه محتواست.

  3. آقای کاکویی عزیز
    خیلی خوب بود، البته اولش فکر کردم یه فایل و جدول هستش ، البته تو ویرایش می تونید فایل pdf یا اکسل ایجاد کنید که در انتهای مقاله بشه دانلودش کرد،

  4. ممنون که در اشتراک گذاری دانشتون سخاوتمندین، خیلی از شما یاد میگیریم.

  5. مرسی از مطلب مفید تون من یک سوالی دارم جون تازه شروع کردم به یادگیری دیجیتال مارکتینگ و زیر موجموعه آن
    سوالات زیادی برایم مطرحه اینکه بحوایم جواب های این چرا ها پیدا کنیم ، چطوری باید بهشون دست پیدا کنیم که نه مخااطب بلکه گوگل هم براش جذاب باشه و توی رشد سئو خودمون یک چیز منحصر به فردی در بیاد ؟؟؟

    1. شما در درجه اول جواب‌های مخاطب رو بده و در درجه بعد با استفاده از تکنیک‌های فنی سئو اونو تقویت کن ولی نظر شخصی من اینه که محتوا رو فدای سئو نکنیم.

  6. سلام پارسای عزیز
    خیلی خوشحالم که تو لایو رویداد روز بازاریابی محتوا باهاتون آشنا شدم؛ یه نقل قول هم ازتون یادداشت کردم که با اجازت در یکی از مقالات سایتم های کانتنت قرارش میدم. امیدوارم که همیشه امیدوار باشید 😊

پاسخ دادن به پارسا کاکویی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!