معرفی کتاب‌های مفید بازاریابی محتوایی به همراه لینک خرید

کتاب های بازاریابی محتوایی

برای مطالعه و یادگیری بازاریابی محتوایی چه کتاب‌هایی رو پیشنهاد می‌کنید؟

این سوال سوالیه که من در شبکه‌های اجتماعی بیش از سایر سوالات باهاش روبه‌رو میشم!

وقتی یک سوال تبدیل به یک «سوال پرتکرار» می‌شود، باید این برداشت را کرد که این سوال برای بخشی از مخاطبین تبدیل به دغدغه شده و همین باعث می‌شود که یک محتوا وارد چرخه‌ی خلق شود.

امیدوارم یادتان نرفته باشد که:

محتوای خوب محتوایی است که دغدغه‌مند و پاسخگوی سوالات مخاطبین خود باشد.

خب حالا ما سوال و دغدغه را شناخته‌ایم و تصمیم داریم برویم سراغ پاسخگویی به این سوال.

قبل از شروع اصل مطلب از تمام دوستانی که من را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند تشکر می‌کنم که باعث خلق این محتوا شدند.

معرفی منابع بازاریابی محتوایی

بریم سر اصل مطلب.

کتاب‌های زیادی در زمینه محتوا و بازاریابی محتوایی به چاپ رسیده، در این مطلب فقط به بخشی از اونها اشاره میکنم که خودم تجربه مطالعه اونها رو داشتم.

قبل از هرچیز به این اشاره کنم که مطالعه شما نباید محدود به همین لیست بشه، کسی که تصمیم داره بازاریابی محتوایی کار کنه باید مغزی سرشار از اطلاعات داشته باشه و ذهنی باز برای پذیرش اطلاعات جدید.

بریم سراغ معرفی این کتاب‌ها:

 

  • اعتراف‌های یک تبلیغات‌چی

کتاب اعتراف‌های یک تبلیغات‌چی نوشته‌ی دیوید اوگیلوی، کتابی که توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده و بازگوکننده‌ی خاطرات دیوید اوگیلویست.

اما اینکه این شخصیت چه‌کسی‌ست و چه تاثیری قرار است در روند یادگیری ما داشته باشد همان چیزیست که شما  در این کتاب با آن آشنا می‌شوید.

این کتاب نثری روان و ساده دارد که باعث می‌شود خواننده را به دنبال خودش بکشد و لحن روایت‌گونه‌ای که در این کتاب وجود دارد باعث درک بهتر مطالب می‌شود.

بهتر است این نکته را هم اضافه کنم که اوگیلوی به عنوان یکی از مطرح‌ترین تبلیغ‌نویس‌های تاریخ شناخته می‌شود و حالا خودتان می‌توانید به این نتیجه برسید که خاطرات همچین شخصی چقدر می‌تواند برای من و شما باارزش باشد تا بتوانیم از چالش‌های پیش‌روی خودمان مطلع شویم.

 

خرید کتاب اعترافات یک تبلیغات‌چی – دیوید اوگیلوی

 

  • بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از بهترین کتاب‌های موجود در کشور در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی است.

این کتاب هم مثل هر منبع دیگری نقاط ضعف و قوت خودش را دارد و شاید بشود گفت بزرگ‌ترین نقطه ضعف این کتاب ترجمه سختی‌ست که آن را به نسخه فارسی بدل کرده

البته که باید از آقای سجاد خزایی و خانم مریم نجفی برای اینکه زحمت ترجمه این کتاب را کشیده‌اند تشکر کنیم.

این کتاب توسط آقای جو پولیتسی نوشته شده و مباحث جامع و کاملی را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب شامل بیست و پنج فصل است که با تعریف و تاریخچه بازاریابی محتوایی شروع می‌شود.

از موضوعاتی که در این کتاب به آنها پرداخته شده می‌توان به لیست زیر اشاده کرد.

  • مدل کسب و کار بازاریابی محتوایی
  • بررسی یک مورد تجاری بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی محتوایی جسورانه
  • ماموریت بازاریابی محتوایی
  • مدیریت فرآیند خلق محتوا
  • انواع محتوا
  • استخراج محتوا
  • کانال محتوا
  • ترفیع محتوا
  • تاثیر بازاریابی محتوا

همانطور که ذکر شد این کتاب ۲۵ فصل دارد که در عناوین بالا فقط به بعضی از موضوعات مورد بررسی اشاره شد.

اگر قدرت مطالعه کتب انگلیسی زبان را دارید بدون شک به شما پیشنهاد می‌کنم که نسخه انگلیسی این کتاب را مطالعه کنید ولی اگر به هر دلیلی مایل به مطالعه نسخه فارسی هستید می‌توانید از طریق لینک زیر این کتاب را تهیه کنید.

 

خرید کتاب بازاریابی محتوایی – جو پولیتسی

 

  • بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی

کتاب بعدی که می‌خواهم درباره‌اش برایتان بنویسم کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی‌ست.

این کتاب توسط آقای جیم بری نوشته شده و بیشتر تمرکزش آن روی موضوعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی است.

مترجمین این کتاب هم مانند کتاب قبلی آقای سجاد خزایی و خانم مریم نجفی هستند که لازم است بابت زحمت ترجمه این کتاب از هردو عزیز تشکر کنیم.

کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی و کتاب بازاریابی محتوایی که قبلا معرفی کردم خدمت شما هردو توسط انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده‌اند.

این کتاب بیشتر محتوای خودش را معطوف به تکنیک‌های مربوط به محتوای مربوط به شبکه‌های اجتماعی کرده و می‌شود از بین مباحث مطرح شده به موضوعات زیر اشاره کرد.

  • چطور مخاطب را دعوت به حرف زدن کنیم
  • آموزش مخاطبین با محتوا
  • برانگیختن مخاطب برای ارتقا برند
  • برانگیختن مخاطب برای واکنش
  • مشارکت در گروه‌های اجتماعی
  • ایجاد تجربه موبایل برای مخاطب

این کتاب هم در مجموع سیزده فصل دارد که به‌صورت تخصصی روی محتوا و مخاطب شبکه اجتماعی تمرکز کرده است.

 

خرید کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی – جیم بری

 

  • بازاریابی محتوا

یکی دیگر  از کتاب‌های پیشرو در زمینه محتوا و بازاریابی محتوایی کتاب «بازاریابی محتوا»ست که توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده است.

این کتاب توسط حسین نوروزی و امیررضا اسدی نوشته شده و تلاش کرده که در مورد بازاریابی محتوایی مباحثی را بیان کند ولی باتوجه به زمان چاپ این کتاب می‌شود حدس زد که این کتاب به نسبت سایر کتاب‌ها حرف کمتری برای زدن دارد.

موضوعاتی که در این کتاب درباره‌اش صحبت شده را می‌توان در سرفصل‌های زیر معرفی کرد.

  • بازاریابی الکترونیکی
  • مبانی بازاریابی محتوا
  • انواع مختلف محتوا
  • رسانه اجتماعی و بازاریابی محتوا
  • تولید محتوا آنلاین
  • مباحث پیشرفته بازاریابی محتوا

اگر قرار باشد با شما صادق باشم، که حتما هدف اصلی من همین است، این کتاب اصلا کتابی نیست که مطالعه‌اش را به شما پیشنهاد کنم، چون کتب کامل‌تری در حال حاضر وجود دارد که مطالب به‌روزتری در خودشان جای داده‌اند.

 

.خرید کتاب بازاریابی محتوا

 

  • ادبیات تبلیغ

بدون شک یکی از بهترین عناوینی که می‌شود به ‌آن اشاره کرد کتاب ادبیات تبلیغ نوشته‌ی رابرت دابل یو.بلای است.

این کتاب هم توسط انتشارات سیته منتشر و توسط خانم منیژه شیخ جوادی ترجمه شده است.

تمرکز این کتاب کاملا بر روی موضوع نوشتن متون تبلیغاتی و کپی‌رایتینگ است.

این کتاب به‌صورت نمونه محور پیش می‌رود و تکنیک‌های نوشتن را با نمایش مثال‌هایی آموزش می‌دهد.

مطالعه این کتاب را حتما پیشنهاد می‌کنم چون واقعا می‌شود گفت که نمونه مشابه‌ای برای این موضوع وجود نداره.

ترجمه این کتاب خیلی خوب صورت گرفته و مخاطب را برای ادامه دادن ترغیب میکند.

 

دیوید اوگیلوی:

من هیچ نویسنده تبلیغاتی رو سراغ ندارم که با خواندن این کتاب پیشرفتی در کارش حاصل نشود، از جمله خود من.

 

این کتاب می‌تواند به عنوان یک کتاب راهنمای کامل برای نویسندگان تبلیغات عمل کند و با مثال‌هایی که دارد شما را برای یادگیری و عمل کردن به تکنیک‌های کاربردی تشویق کند.

این کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است که این سه بخش به شرح زیر هستند.

  • برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟
  • وظایف نویسنده تبلیغاتی چیست؟
  • تجارت تبلیغاتی.

 

خرید کتاب ادبیات تبلیغ

 

  • ماشین محتوا

دوستانی که از من درباره منابع مطالعاتی بازاریابی محتوایی سوال کرده‌اند حتما از من اسم کتاب ماشین محتوا را شنیده‌اند.

کتاب ماشین محتوا توسط انتشارات نورندبوک به چاپ رسیده است، کتابی که توسط دن نوریس نوشته شده و ترجمه فوق‌العاده راحت و جذابی دارد، زحمت ترجمه این کتاب را آقایان محمد مهدی محمودی و علیرضا دهقانی کشیده‌اند.

این کتاب یک منبع تجربه محور درباره بازاریابی محتواییست و اینکه چطور می‌شود از طریق بازاریابی محتوایی به درآمد رسید.

نویسنده این کتاب آقای دن نوریس شخصیست که خودش موفق شده از طریق محتوا به درآمدی میلیون دلاری دست پیدا کند و در این کتاب تجربیات خودش را در اختیار خواننده‌ها قرار داده است.

اگر تصمیم دارید بفهمید که محتوا و بازاریابی محتوایی دقیقا در چه بخشی از زندگی شما قرار دارد و چطور به کسب درآمد شما کمک می‌کند این کتاب بهترین راهنمای شماست.

 

خرید کتاب ماشین محتوا – دن نوریس

 

  • بهترین قصه‌گو برنده است

کتاب بهترین قصه‌گو برنده است، یکی از کتاب‌هایی است که به شدت مطالعه‌اش را به شما پیشنهاد می‌کنم. این کتاب به صورت تمام و کمال تمرکزش را روی موضوع نوشتن و تاثیرش در محتوا گذاشته و می‌شود گفت مبحث Story telling را به بهترین شکل ممکن برای مخاطبش بررسی کرده.

توانایی روایت‌گری در محتوا نقش اساسی در کیفیت محتوا دارد و دلیلی که من این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم دقیقا همین نکته است که این کتاب روی همین موضوع تمرکز کرده و انواع روایت را بررسی می‌کند.

مطالعه این کتاب می‌تواند ذهنیت خیلی خوبی به مخاطب درباره روایت و روایت‌گری در محتوا و بازاریابی محتوایی بدهد.

بهترین قصه‌گو برنده است توسط آنت سیمونز نوشته شده و انتشارات اطراف به بهترین نحو زحمت نشر این کتاب را کشیده.

واقعا باید از مترجم کار بلد این کتاب، خانم زهرا باختری هم تشکر کرد که نمونه فوق‌العاده‌ای را برای خواننده‌های فارسی زبان آماده کرده.

 

خرید کتاب بهترین قصه‌گو برنده است

 

  • همه نویسنده‌ایم

یکی از بهترین کتاب‌هایی که سال پیش در حوزه تولید محتوا مطالعه کرده‌ام همین کتاب بوده.

کتابی که خیلی مستقیم و سرراست به نکات خیلی کلیدی اشاره کرده و راهنمای خیلی خوبی برای افرادیست که در این زمینه تصمیم به فعالیت دارند.

نکات این کتاب کاملا کاربردی‌ست و به ساده‌ترین شکل ممکن مباحث اصلی را بررسی کرده.

این کتاب توسط آن هندلی نوشته شده و گروه آموزشی حاوی وب زحمت ترجمه‌اش را کشیده.

همه نویسنده‌ایم همانطور که خودش در معرفی خودش گفته یک خودآموز آسان، برای تولید محتواست.

این کتاب در شش بخش اصلی تالیف شده که به شرح زیر می‌توان معرفیشون کرد.

  • قواعد نوشتن
  • دستور زبان و کاربرد کلمات
  • قواعد داستان
  • چاپ و نشر
  • سیزده موردی که بازاریابان می‌نویسند
  • ابزار محتوا

فکر کنم همین سرفصل‌ها کافی باشد تا شما را برای مطالعه این کتاب ترغیب کند.

از نظر ترجمه هم خیالتان راحت، مطالعه این کتاب به سادگی مطالعه یک بلاگ پست است.

 

  • هر برند یک داستان

می‌شود انتشارات سیته را به عنوان فعال‌ترین انتشارات حوزه بازاریابی شناخت.

در لیستی که امروز برایتان منتشر کردم عناوین مهمی توسط این انتشارات منتشر شده.

کتاب هر برند یک داستان هم که قبلا درباره‌اش یک مطلب جامع‌تر نوشتم از همین انتشارات به چاپ رسیده.

این کتاب به‌صورت متمرکز روی روایت‌گری و اهمیت وجود داستان در کسب و کار صحبت کرده و در فصل‌های مختلفی درباره این گفته که چرا کسب و کار ما باید داستان و روایت خودش را داشته باشد و این داستان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چطور ما به عنوان نویسنده‌ی کسب و کار می‌توانیم این داستان را خلق کنیم.

برای مطالعه سه فصل ابتدایی این کتاب کلیک کنید

 

خرید کتاب هر برند یک داستان

 

 

  • سواد روایت

سواد روایت هم یکی دیگر از کتاب‌های متمرکز روی موضوع روایتگری‌ست که توسط انتشارات اطراف به چاپ رسیده.

در همین مطلب که مطالعه کردید کتاب دیگری هم از انتشارات اطراف خدمت شما معرفی شد، به نام «بهترین قصه‌گو برنده است» که می‌شود کتاب «سواد روایت» رو مکمل آن دانست.

در سواد روایت، نگاهی عمیق‌تر به موضوع داستان‌سرایی شده و به کسانی پیشنهاد می‌شود که مایل هستند به‌صورت تخصصی‌تر روی مبحث روایت‌گری در محتوا و بازاریابی محتوایی فعالیت کنند.

این کتاب توسط اچ پورتر ابوت نوشته شده و ترجمه آن بر عهده رویا پورآذر و نیما اشرفی بوده.

 

خرید کتاب سواد روایت

 

 

خب دوستان تا اینجای کار سعی کردم ده عنوان که میتونه برای هر بازاریاب محتوایی مفید و کاربردی باشه رو خدمتتون معرفی کنم.

یادتون نره چیزی که در این دنیا به وفور یافت میشه کتاب و منبع و مقاله و… است ولی برای اینکه این مطالعات بتونه کارگشا باشه این شمایید که باید کار اصلی رو انجام بدید و چیزهایی که یاد گرفتید رو عملی کنید.

مطالعه‌ی تنها به شما هیچ کمکی نمی‌تونه بکنه.

امیدوارم این ده عنوان براتون مفید باشه و جواب سوالات خودتون رو ازشون بگیرید، بهتون قول میدم به محض اینکه کتاب جدید و کاربردی رو مطالعه کردم به همین مقاله اضافه کنم تا شما هم بتونید حتما ازش استفاده کنید.

اگر درباره این مقاله یا کتاب‌هایی که اینجا معرفی شده نظری هم دارید ممنون میشم اگر در قسمت نظرات بفرمایید.

 

من پارسا کاکویی هستم، یک بازاریاب محتوایی

ممنونم که همراه واژه‌های من بودید.

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

30 پاسخ

  1. سلام
    ممنون از معرفی کتاب و بیشتر ممنون بابت اینکه وقت گذاشتی و توضیح دادی که با خوندن هر کتاب چه مطالبی رو یاد می گیریم🌹

    1. ممنونم از شما بابت وقتی که اختصاص دادید امیدوارم مطالعه این کتاب‌ها براتون مفید باشه.

    1. بله متاسفانه سایت حاوی وب که فروش این کتاب رو انجام میداد در دسترس نبود به محض پیدا کردن لینک معتبر حتما قرار میدم.

  2. من دو کتاب بهترین قصه گو برنده است و هر برند یک داستان رو خوندم که کتابهای خوبی بودن . به نظرتون اگه بخوام غیر از این دو کتاب از این لیست کتابی رو شروع کنم اولویت با کدومه ؟

    1. به نظر من کتاب ماشین محتوا یکی از بهترین کتاب‌هاییه که در این زمینه میشه مطالعه کرد.
      کتاب اعترافات یک تبلیغات‌چی هم به‌صورت خاطره و روایت پیش میره و می‌تونه اطلاعات خوبی بهتون بده.

  3. سلام
    ممنونم از اینکه صادقانه تجربیات خودتون رو با ما در میان میگذارید. من مدتی بود دنبال منابع درست و درمانی برای بازاریابی محتوایی بودم که به لطف اینستاگرامتان با این نوشته شما برخورد کردم و این سرآغاز داستان من بود .قول میدم وقتی کتابها رو خوندم و عملی کردم نتایج حاصل از این نوشته کاربردی رو بهتون اطلاع بدم . ممنونم از وقتی که برای دغدغه های ما گذاشتین.

    1. ممنونم از شما برای وقتی که گذاشتید، این باعث افتخار منه که تونسته باشم مطلب مفیدی رو ارائه بدم.

  4. لیست بسیار عالی بود . تحلیل هاتون قطعا به خرید و انتخاب راحتترمون و مطالعه سودمند در این زمینه کمک میکنه . ممنون

    1. هدف همین بود که دوستان علاقه‌مند به مطالعه در این زمینه انتخاب‌های بهتر و راحت‌تری داشته باشند.

      1. خیلی ممنون بابت ارزشی که قائل شدید
        و و راهنماییتون ..
        فط اینکه این کتابها اولویت خاصی داره یا
        اینکه با توجه به نیاز یادگیری باید مطالعه بشن؟

        1. پیشنهاد من اینه که شما با کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی شروع کنید چون کاملا روایت محوره و یک دید کلی بهتون میده و بعدش کتاب ماشین محتوا چون مباحث خیلی ارزشمندی رو خیلی ساده بیان کرده.

  5. جالب بود هیچ کدومش رو نخوندم و متن ی جوری بود مجاب بشم همشو بخونم
    از این جور‌معرفیا بیشتر بذارین عالی بود

    1. چشم حتما بیشتر روی این معرفی‌ها کار می‌کنم، به امید اینکه برای دوست عزیزی مثل شما مفید و کاربردی باشه.

  6. فوق العاده بود
    چندتا از کتابها رو دارم و خوندم و ممنون بابت معرفی کتابها کمک بزرگی بود
    ممنون

  7. بسیار عالی و مفید . ممنون بابت وقتی که میذارید و اطلاعات مفیدتون رو به اشتراک میذارید.

    1. ممنونم از شما خانم شجاعی، ممنونم برای وقتی که اختصاص دادید.
      بنده انجام وظیفه کردم فقط.

  8. سلام پارسا عزیز
    چه کتاب های خوبی رو معرفی کردی
    ازت ممنونم
    من یه سری از کتاب هایی که خوندم رو پیشنهاد میکنم ، احتمالا خوندیشون

    کتاب ” بهترین قصه گو برنده است ” ( آنت سیمونز )
    ” ایده عالی مستدام ”
    ” موفق سازها ” ( درک تامسون )

    به نظرم این کتاب ها هم خوندشون خالی از لطف نیست . خیلی خفنن و مستقیم و غیرمستقیم به محتوا و بازاریابی محتوایی مربوطن

    1. سلام احسان جان ممنونم ازت
      بله تو کتاب‌های بالا فقط «موفق‌سازها» رو نخوندم که حتما می‌خونم.
      دستت درد نکنه.

پاسخ دادن به یوسف لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!