تولید محتوا

۵ مهارت مورد نیاز شما برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای موفق

نویسندگی شغلی رویاییه ولی نه برای همه.

بعضی از نویسنده‌ها برای نوشتن کاتالوگ‌های تبلیغاتی استخدام و بعضیا تبدیل به جی کی رولینگ می‌شن. بدبختانه، با تمام این اوصاف، بیشتر نویسنده‌ها شانس بیشتری برای کاتالوگ نویسی دارن تا این که بخوان تبدیل به نویسنده‌های پرفروش بشن.

البته این‌ جوری به‌نظر می‌رسه که نویسنده‌های محتوای موفق، زندگی حسادت برانگیزی دارن. تو خونه کار می کنن، برنامه‌ کاری روزانه‌ خودشون رو دارن و کم و زیاد مطابق میل خودشون مشغول هستن.

اما اکثرا به سختی خرج زندگیشون رو درمیارن. اونا مهارتای ضروری برای موفقیت رو دارا نیستن. مهم نیست چقدر با استعداد باشن، چون مهارت نوشتن به‌ تنهایی کافی نیست. پس اگر می‌خواین یه نویسنده محتوای موفق باشین، شما به جعبه ابزاری کاملی از مهارتای مورد نیاز بازار نیاز دارین.

دلیلش اینه که هر مدل نوشته‌ای سبک خاص خودش رو داره. برای مثال:

خبرها به سبک (Associated Press Style) نوشته می‌شن، خلاصه و به‌شکل پاراگراف‌ خبری که مهم‌ترین بخش داستان در تیتر قرار داره.

بلاگ نویسی، شخصی و دوستانه ست و معمولا جهت‌داره یا آگهی‌های تبلیغاتی کوتاه و قانع کننده هستن. بروشورای دولتی طولانین و وظیفه شون توصیف یه مشکل و یا تامین راه حل مناسبه.

اما، درنهایت، همه اینا دسته‌بندی‌ محتوا هستن و احاطه داشتن نویسنده به هر سبک باعث ارزشمندتر بودن نویسنده میشه.

  • نویسندگان محتوای موفق به صورت تصادفی موضوع انتخاب نمی‌کنند.

ایده پردازی شعار صنعت بازاریابیه که فرآیند خلاقانه‌ یافتن موضوع، عنوان و زاویه دید برای نوشتن رو شرح می‌ده؛ ایده پردازی با تجزیه و تحلیل آغاز می‌شه.

بیشتر ایده‌ها در محیط‌های تیمی به وجود میان ولی به دست آوردن ایده برای نویسندگان آزاد برعهده خودشونه. به همین دلیل دونستن این که تیمای حرفه‌ای بازاریابی چگونه ایده‌پردازی می کنن بسیار مهمه.

شما به عنوان یه محتوا نویس موفق نیاز دارین که:

مخاطبتون رو درک کنید. بازاریاب‌ها  این عنوان رو به اسم شخصیت خریدار” می‌شناسن. وقتی شما خوانندگان خودتونو بشناسین، می‌تونین اون چیزی که اونا می‌خوان رو بنویسید. شما برای مخاطبتون می‌نویسید، نه برای خودتون، نه برای شرکتتون و نه برای برندتون.

کلمات کلیدی رو جستجو و درباره اونا تحقیق کنید.  “Buzzsumo.com” نشون داده که تولید محتوا کلمه کلیدی بهتری نسبت به محتوا نویسه . و باعث تغییر تو این عنوان شده. همچنین این وب سایت مشخص کرده که نوشتن پستای “چطور این کارو کنم (how to)”خیلی محبوبه. یکی از اونا به‌عنوان “how to come up with topic ideas” نوشته نیل پاتل نزدیک به ۱۶هزار بار به اشتراک گذاشته شده.

رقبا را همیشه دنبال کنید.

چه محتواهای موفقی را دیگران به اشتراک میذارن؟ نظارت رو محتوای رقبا اطلاعات فراونی به شما میده. نه تنها در مورد چیزی که اونا به اشتراک می‌ذارن بلکه در مورد این که چه کسانی با محتوای اونا ارتباط برقرار می کنن، در موردش می نویسن، یا اونو توئیت می‌کنن یا جای دیگه در حال پست کردنش هستن.

یک عنوان گیرا بسازید.

بعد از این که کلمات کلیدی، رقبا و دانشتون در مورد خواننده را آماده کردین، زمان زیادی بذارین، موضوعتون را انتخاب کنین و یه عنوان جذاب برای خواننده بسازین. عنوان، مردم رو قانع می‌کنه که مطلبتون رو بخونن… یا نخونن.

عنوان و خلاصه متن، مهم ترین کلمات در پست شما هستن.

  • نویسندگان محتوای موفق ایده‌های بکر دارند.

این آوازه و شهرت شماست. هر نوشته‌ای با نام شما باید اورجینال باشه. این دیونه‌کننده به نظر می‌رسه، به خصوص با وجود ده ها هزار نفری که هر روز در حال نوشتن درباره موضوعات مشابه هستن، اما این کار آسون تر از چیزیه که به نظر میاد. هر نویسنده با استعدادی می‌تونه موضوعی جدید و خاص رو روایت کنه، یا دیدگاهی متفاوت یا منظری جدید درباره موضوعی که پیشتر، بیش از اندازه مورد استفاده قرار گرفته ارائه کنه.

سرقت محتوا، برای SEO بد، برای کارفرمایان بد و برای شما بدتره.

از شهرتتون با اقدامات احتیاطی محافظت کنین. قبل از اینکه کار خودتونو ارسال کنین، با استفاده از یک برنامه آنلاین می تونین محتوا رو از نظر سرقت ادبی بررسی کنین. با وجود این، خیلی راحت میتونن روی حجم زیادی از محتواهای موجود در دنیا، به صورت تصادفی محتوایی تکراری نوشت.

  • نویسندگان محتوای موفق باSEO, HTML, CSS و وردپرس آشنا هستند.

وحشت نکنید. شما فقط به دونستن چندتا اصل اولیه نیاز دارین. تم های ورد‌پرس سطوح مختلفی برای عملکردهای خودکار دارن اما گاهی اوقات تنها راه دیده شدن متن به صورتی که شما می‌خواین، اینه که وارد سربرگ text/HTML  بشین و کدها رو دست کاری کنین تا تیترها رو بسازین، یا مشکلات فواصل رو برطرف کنین. اصول اولیه رو یاد بگیرین، ارزشش رو داره.

دانش به روز در مورد SEO هم حیاتیه. الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر به طور مداوم تغییر می‌کنن. نویسنده‌ها باید این تغییرات رو دنبال کنن و به روز باشن. یه نکته همیشه ثابته: بازار همیشه برای کیفیت بالای SEO درخواست داره.

اگه شما می‌تونید محتوایی عمیق درباره یه دیدگاه خاص بنویسین، شما هم همیشه مورد درخواست بازار خواهید بود.

  • نویسندگان محتوای موفق باید متخصص شبکه‌های اجتماعی باشند.

    social media

شناخته شدن اسم بسیار مهمه. شبکه‌های اجتماعی هر چیزی رو که شما نیاز دارید تو چنگتون قرار میده. مخاطب جذب کنید. با ناشرها ملاقات کنین و با متخصصین این صنعت شبکه سازی کنید.

وقتی نوشته شما چاپ شد، تازه جای لذت بخش کار شروع می‌شه. هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید احتمال این که فالوو‌های شما محتواتونو به دیگران توصیه کنن بالاتر میره. نویسنده‌های محتوای موفق، در شبکه‌های اجتماعی، فعال و دردسترس هستند.

پس دوباره درباره‌ی نوشتن “موفق” فکر کنین. دقیقا از لحظه‌ای که کلمه‌ی “محتوا” به “نویسنده” اضافه می‌شه، دیگه هیچی در مورد کلمات روی کاغذ نیست. نویسنده ی محتوا یک بازاریاب حرفه‌ای و متخصص SEO، برنامه‌نویس آنلاین و پروانه‌ای به دور شبکه‌های اجتماعیه.

با مجموعه مهارت‌های درست شما “موفق” و مهم‌تر از اون، متوجه می‌شوید که شغلتون بهترین شغل دنیاست.

ترجمه شده از سایت entrepreneur

مترجم: سارا ظهیری‌نیا

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *