About us

چگونگی نگارش یک “درباره ما”

 

سلام

در این چند صفحه میخوام درباره ی یک چیز فوق العاده مهم در وب سایت شما صحبت کنم و اون چیزی نیست جز “درباره ما”  البته اشتباه نکنید درباره خودمون نمیخوام صحبت کنم ، اتفاقا دقیقا می خوام درباره ی شما صحبت کنم .

در هر وبسایت صفحه ای وجود داره به نام درباره ما (about us)  .

میشه گفت درباره ما فقط یه عنوان برای محتوایی که میخواد بگه !!!

چرا ما …

برای این صفحه یک سری نکات مهم مطرح شده که به شرح زیر تقدیم حضورتون میشه :

قصه گوی خوب برنده است : داستان داستان داستان ، از بچگی هر وقت قرار بود یک مساله جدی و برامون جا بندازن از داستان ها استفاده می کردن ، دقیقا کاری که الان هم قراره شما انجام بدید شما قراره خودتون و در ذهن مخاطب ماندگار کنید پس یک داستان بسازید داستان ها بخاطر خط سیری که طی میکنن در ذهن مخاطب ماندگارتر میشن و به راحتی با احساساتشون ارتباط برقرار می کنن .

 

ایجاد اعتماد: بزارید راحت بگم من به شما اعتماد نمیکنم مگر اینکه بتونید اعتماد منو جلب کنید برای این مساله چه کاری حاضرید انجام بدید ، خودتون و جای مخاطب بزارید اگر جای یک شرکت بزرگ باشید (B2B) چه چیزی میتونه اعتمادتون و جلب کنه جز اینکه بفهمید رقبا و شرکت های معتبر هم رده شما هم انتخابشون همین گزینه بوده و اگر شما یک فرد باشید (B2C) چی چیزی بهتر از حس ارتباط انسانی با یک فرد زنده میتونه شما رو تحریک کنه ؟

پس به این قواعد احترام بزارید

 

تخصصی حرف نزنید : یادتون نره صفحه ی درباره ی ما یک سمینار تخصصی و یا یک همایش نیست بلکه صفحه ای که مخاطبین شما از هر جنس و هر سطحی قراره شما رو بشناسن و با شما روبرو بشن ، شما قرار نیست تو این صفحه خودنمایی کنید و بگید که چقدر دایره لغت وسیعی دارید ، بلکه قراره بگید که

من کسی هستم از جنس خودتون که می خوام در مسیر رسیدن به هدف همراهتون باشم

 

جذاب باش : چقدر احتمال داره در یک مذاکره ی فروشی که اونو با سردی شروع کردی موفق شی ؟ همون قدر ممکنه یه صفحه ی درباره ما خشک و رسمی و سرد شما رو به موفقیت برسونه ، پس در این صفحه یک ارتباط انسانی و بساز و بزار مخاطب کلماتت و به گرمی حس کنه .

 

 چهار چوب ؟ نه ممنون : صفحه درباره ما دقیقا همون جاییه که شما قراره از چهارچوب ها فاصله بگیرید و تمایز خودتون با سایرین و ثابت کنید ، از خودتون بپرسید همه چطور رفتار میکنن ؟ پس من باید جور دیگه ای خوب باشم ( از عکس های جذاب استفاده کنید با نمایش عکس پرسنل میتونید صمیمیت بیشتری رقم بزنید)

 

نظرات دیگران با ارزش ترین سرمایه ماست : حتما متوجه شدید که چقدر نظرات میتونه مهم باشه ولی از چه نظر ؟ یادتون که نرفته همین الان گفتم اعتماد سازی ،بله دقیقا این نظرات یکی از بزرگترین منابع اعتماد سازی شماست . ازشون استفاده کنید و فضایی و قرار بدید برای مشتریانتون که درباره شما بگن.

 

به کارمندان خود اجازه دهید درباره ی شما صحبت کنند : یکی از تاثیر گذار ترین عناصر سازمانی کارمندان هستن هیچ چیز بیشتر از اینکه مخاطب ببینه چقدر کارمندها درباره شما و سازمانتون نظرات مثبت دارن تمیتونه روشون تاثیر گذار باشه.

 

متفاوت باشید : درصفحه ی درباره ما قراره همه چیز متفاوت باشه حتی چیدمان و طراحی صفحه شما ، پس یادتون باشه از تمایز نترسید.

 

 خاطره سازی کن (memorable) : شما قراره با رعایت نکاتی که گفته شد این مساله رو ثابت کنید که صفحه درباره ما سایت شما میتونه به اندازه یک سفر شمال خاطره ساز و فراموش نشدنی باشه پس همین الان انجامش بده

 

از انواع محتوا استفاده کنیم : از تنوع محتوایی نترسید و با خیال راحت از انواع محتوا لازم استفاده کنید ، متن ، عکس ، ویدیو و … هر چیزی که شما رو به هدفتون برسونه

راستی یادتونه هدفون چی بود ؟

درباره ما = دلایل انتخاب ما…

 

 

نوشته شده توسط : پارسا کاکویی

 

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *