Starbucks

داستان استارباکس و چین – قسمت اول

خیلی از ما برند استارباکس آشنایی داریم برندی که در زمینه نوشیدنی های گرم اللخصوص قهوه فعالیت میکنه و به تازگی اقدام به رونمایی از استراتژی تازه خودش با هدف افزایش مرزهای جغرافیایی برندش کرده .

یک از مهم ترین گام هایی که استارباکس برای این هدف برداشته اقدام به تحقیقات بازار در حجم وسیع بوده .

تو این مطلب می خوایم در باره این موضوع صحبت کنیم که چطور استارباکس تونست برند خودشو به چین بیاره.

 

همونطور که گفتیم تحقیقات بازار تصمیم گیرنده ی حضور یا عدم حضور یک برند در بازارهای جهانیه .

خب برای حضور در بازار چین یه مشکل بزرگ وجود داشت و اون مشکل چیزی نبود جز چای

با توجه به اینکه فرهنگ مردم چین گرایش شدیدی به این نوشیدنی داشت استارباکس باید استراتژی تبلیغاتی خودشو به نحوی برنامه ریزی میکرد که حالت تهاجمی نسبت به چای در اون دیده نشه .

اولین قدم تبلیغاتی استارباکس ذکر شباهت های چای و قهوه بود و اینکه این معرفی هنوز آماده ارائه در انظار عمومی نبود و باید در فروشگاهها انجام میشد.

نتایج تحقیقات . . .

تحقیقات بازار چند نکته ی مهم و برای استارباکس مشخص کرد

۱٫مردم چین به شدت به یکپارچگی علاقه نشون میدادن پس استارباکس بلافاصله با افتتاح هر شعبه قهوه چی (باریستا) های حرفه ای را برای آموزش سایرین به محل مربوط می فرستاد

۲٫نکته دوم اینکه قشر متوسط چین به فرهنگ غربی علاقه بیشتری نشون میدادن پس مخاطب هدف استارباکس قشر متوسط این کشور پر جمعیت شد.

۳٫برای مصرف کننده ی چینی خرید کالای لوکس یک ارزش محسوب میشد و این خرید قدمی در مسیر غربی شدن و رشد فرهنگی خودش میدید.

یافت بازار هدف…

استار باکس باید به دنبال محیط مناسبی برای رشد برند خودش در یک کشور غریب باشه و چه جایی بهتر از چنگو شهری که بعد از شانگهای و پکن در رده سوم حضور بیشترین برندها در خودشه…

 

ادامه دارد . . .

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *