همه چیز درباره بهینه‌ سازی محتوا و تاثیر آن در بازاریابی محتوایی!

بهینه سازی محتوا

سر فصل مطالب

چهار نکته درباره بهینه سازی محتوا که کسب و کار شما را متمایز می‌کند.

بازاریابی محتوایی آینده تجارت است، چرا که اینترنت در حال پیشرفت به این سمت است. این تکنیک برای تجارت، کسب و کارها و تجارت‌های بزرگ و کوچک که می‌خواهند علاوه بر سود خود برندشان را نیز معرفی کنند می‌تواند موثر باشد.

بهترین قسمت ماجرا کجاست؟ این روش در حقیقت بسیار بهتر از روش‌های قدیمی بازاریابی کار می‌کند.

با توجه به رشد بازاریابی محتوایی، امروزه کسب و کارها خودشان را محدود به یک یا دو محتوای مورد علاقه عموم نمی‌کنند،آنها انواع مختلف محتوا را برای مخاطب خود آزمایش می‌کنند. این تنوع محتوا به نوعی در حال افزایش اعتبار و ارزش بازاریابی محتوایی نسبت به گذشته است.

هرچند برای آنکه با بازاریابی محتوایی به موفقیت واقعی دست پیدا کنید، خلق محتوای خوب به تنهایی کافی نیست. اشتباه نکنید، این قدمِ اول مهمی است، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که شما نیاز دارید برای این موفقیت انجام دهید.

شما باید مطمئن شوید که محتوایی که می‌سازید توسط مخاطبان مورد نظرتان مصرف شود و این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که آنها بتوانند در زمان مناسب محتوای شما را پیدا کنند، اضافه کردن سروصدای بیشتر به محتوای‌تان معمولاً روش عملی نیست، اگر که به اندازه کافی در دسترس عموم قرار نگیرد.

اینجاست که بهینه سازی محتوا به دردتان می‌خورد. بهینه سازی محتوا چیزی است که باعث می‌شود محتوای شما متمایز از دیگران باشد و به بازاریابی آن زندگی می‌بخشد، باعث می‌شود بهینه سازی محتوا بخشی اساسی از هر بازاریابی محتوایی با کیفیت باشد.

در محافل بازاریابی‌ بهینه سازی محتوا به عنوان سومین فاکتور مهم در کمک به یک فرایند موفق بازاریابی محتوایی شمرده می‌شود. در واقع اهرمی است که دو فاکتور دیگر را به سمت جلو هل می‌دهد.

اول خلق محتوا

دوم ارتقاء و انتشار محتوا

و در نهایت سوم بهینه سازی محتوا

حتی اگر یکی از این موارد را در بازاریابی محتوایی‌تان رعایت نکنید مطمئناً با سختی‌هایی در تبدیل خوانندگان به مشتری مواجه خواهید شد.

معنی واقعی بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا درباره این است که یک محتوای معمولی و متوسط را چطور تبدیل به یک محتوای فوق العاده کنیم. این یعنی اینکه یک لایه بهینه سازی به محتوای‌تان اضافه کنید که به شما کمک می‌کند تا خواننده‌های بیشتری بدست آورید و بتوانید تعداد بیشتری از آنها را تبدیل به مشتری کنید.

هدف بهینه سازی محتوا این است که محتوای مورد نظر را تا جایی که ممکن است برای خوانندگان مفید کند و همزمان آن را برای موتورهای جستجوگر مناسب‌سازی کند.

اگر محتوایی جستجو‌کنندگان را خوشحال می‌کند گوگل به شما امتیازات بیشتری می‌دهد و رتبه‌بندی سایت شما را بالاتر می‌برد. این کلیاتِ کار سئوی امروزی است.

تحت تاثیر قرار دادن مردم همان تحت تاثیر قرار دادن موتورهای جستجوگر است.

با تمرکز کردن روی بهینه سازی محتوا شما به گوگل اطلاعاتی که برای یادگیری بیشتر در مورد محتوای کسب و کارتان نیاز دارد را می‌دهید. زمانی که گوگل می‌تواند تشخیص دهد که محتوای شما در رابطه با چه چیزی است راحت‌تر می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کارتان کسب کند.

اگر شما یک وب‌سایت برای کسب وکارتان دارید، باید به خوبی بدانید که رتبه‌بندی گوگل چقدر برای شما مهم است. چرا که این پتانسیل را دارد که ترافیک سایت‌تان را تبدیل به مشتری‌های شما کند. اگر فقط برای تفریح یا بدون دلیل خاصی در حال تولید محتوا هستید آن وقت به سختی می‌توانید مراجعین و یا موتورهای جستجوگر را قانع کنید که با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

زمانی که شما برای یک محتوای عالی در کارتان سرمایه‌گذاری می‌کنید شما در حقیقت دارید این سرمایه‌گذاری را برای یک استراتژی بلند مدت ترافیک وب‌سایت انجام می‌دهید.  شما با تولیدِ محتوای درجه یک که مرتبط با مخاطب هدف‌تان است شانس خود را برای بالاتر بردن رتبه‌ی وب سایت‌تان نسبت به رقبا افزایش می‌دهید.

دقیقاً به همین دلیل است که محتوای طولانی‌تر معمولاً رتبه‌های بالاتری می‌گیرد در نظر گوگل محتوای طولانی‌تر ارزش بیشتری برای ارائه دادن دارند.

بهینه‌سازی محتوا یک بخش حیاتی از روند کاری، قلب و محتوای شماست. که نه تنها به شما کمک می‌کند که یک محتوای موثر بسازید بلکه به مردم دلیلی می‌دهد که باز به شما مراجعه کنند. و همانطور که می‌دانید نرخ بازگشت مخاطب، جایگاه بسیار مهمی در سئو دارند.

بهینه سازی محتوا به شما این اجازه را می‌دهد که درک‌پذیری بالاتری به محتوای خود بدهید و دقیقاً چیزی است که برای افزایش ترافیک سئو ارگانیک برای وب سایت‌تان نیازمندید که در نهایت منجر به فروش بالاتر خواهد شد.

 

بهینه سازی محتوا

تفاوت بهینه سازی محتوا و بهینه سازی موتور جستجوگر چیست؟

هرکس که اندکی اطلاعات درباره سئو دارد می‌داند که قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا چقدر مهم است. چرا که کلمات کلیدی عباراتی هستند که در نهایت به خاطر آنها شما رتبه‌بندی خواهید شد. این‌ها در حقیقت کلمات و عباراتی هستند که مخاطب شما در زمان جستجو از آنها استفاده می‌کنند.

هرچند اگر شما به این نگاه کنید که گوگل طی سالیان گذشته چگونه رشد کرده حتما متوجه این نکته خواهید شد که این موتور جست‌و‌جو در حال حذف روش استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است.

این تغییر از زمان آپدیت بدنام الگوریتم هامینگبرد شروع شد. هدف این الگوریتم این بود که اهمیت بیشتری به زبان طبیعی و معانی تا به کلمات کلیدیِ تنها داده شود.

این برای شما به چه معناست؟

بدین معناست که شما نیاز دارید تمرکزتان را روی عنوانی بگذارید که منطبق بر معنی عبارتی است که مردم آن را جستجو می‌کنند.  هر چقدر عناوین شما عمیق‌تر و به‌خصوص‌تر باشند در طولانی مدت نتیجه بهتری از آنها خواهید گرفت.

 بهینه سازی محتوا، اهمیت جستجو بر اساس معنی را همیشه در نظر می‌گیرد. و به وسیله محتوای خوب و با جزئیات مناسب به جستجو‌کنندگان کمک می‌کند تا جواب معنادار و مناسبی پیدا کنند.

هر چند که بهینه سازی محتوا با یک کلید واژه شروع می‌شود اما با یک کلید واژه تنها به پایان نمی‌رسد.

بهینه سازی محتوایی که شما عنوان کامل و موضوع آن را به طور عمیق و پوشش می‌دهید می‌تواند شما را به عنوان یک بازاریاب محتوایی حرفه‌ای معرفی کند نه فقط شخصی که نویسنده‌ی محتواست.

اگر شما در حال نوشتن درباره سود‌آوری محصول هستید، برای مثال محتوای شما به طور طبیعی باید شامل کلمات و عباراتی مثل کسب و کار، استراتژی، هزینه‌ها و قیمت‌گذاری شرکت و عناوین مرتبط باشد.

کمتر روی تراکم کلید واژه‌ها تمرکز کنید و بیشتر به عمق موضوع‌ و پوشش دادن کلید واژه‌های مربوط به آن بپردازید. این لازم است که خودتان را به عنوان یک متخصص نشان دهید.

به طور مثال اگر در حال نوشتن راجع به بازاریابی دیجیتال هستید آن وقت محتوای شما باید شامل عبارات و کلماتی مثل سئو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و غیره باشد. همزمان با استفاده از این کلمات در محتوا برای ایجاد عمق بیشتر، شما باید تراکم این کلمات کلیدی را نیز در نظر داشته باشید.

 

اشتباهات رایج در مورد بهینه سازی محتوا که باید از آنها اجتناب کنید:

بهینه سازی محتوا همیشه در کنار یک سئوی با کیفیت است. چرا که فقط رتبه بالا باعث می‌شود کسانی که دارند محتوای شما را می‌خوانند حتماً با آن ارتباط برقرار کند.

زمانی که محتوای شما انتظارات را برطرف نمی‌کند و در اولین نگاه بد به نظر می‌رسد خوانندگان سریع صفحه شما را ترک می‌کند.

اینجا به ۵ اشتباه رایجی که باعث می‌شود خوانندگان با متن شما ارتباط برقرار نکنند می‌رسیم.

اشتباه شماره ۱ – محتوای شما متفاوت از دیگران نیست:

وقتی افراد می‌خواهند در مورد یک موضوع یاد بگیرند، آن‌ را گوگل می‌کنند و با تعداد زیادی گزینه روبرو می‌شوند. مخاطبین معمولاً ترجیح می‌دهند که وب سایت اول را انتخاب کند یا بعضی مواقع تمام ۱۰ مورد صفحه اول را بررسی می‌کند با این وجود ممکن است آنها قبل از کلیک روی سایت شما تفاوت زیادی نبیند و فقط در صورتی که سایت شما را باز کنند به تفاوت محتوای شما پی می‌برند.

اگر محتوای شما ارزش واقعی ارائه ندهد نمی‌تواند از مطالب دیگر متمایز شود و بازدید کننده شما دلیل واقعی برای اینکه مطلب شما را تا آخر را بخواند و با دوستان خود به اشتراک بگذارد نخواهد داشت.

دقیقاً همان طور که نقطه نظر شما در مورد فروش یک محصول بسیار مهم است باید همین کار را با محتوای خود نیز انجام دهید و متوجه شوید که از چه نقطه نظری می‌توانید محتوای خود را به خوانندگان ارائه دهید.

یک نکته بسیار مهم در خلق محتوای موثر و ترغیب کننده وجود دارد و آن این است که شما باید از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن همه افرادی که در سایت شما هستند دست بردارید؛ در عوض چیزی منحصر به فرد پیدا کنید که می‌تواند برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. لحظه‌ای که این تفاوت ویژه را پیدا می‌کنید میزان خروج افراد از وب‌سایت شما بسیار پایین می‌آید. که این مورد تاثیر به‌سزایی در رتبه‌بندی صفحات گوگل خواهد داشت.

 اشتباه شماره ۲ – تیترهای شما مبهم هستند:

اولین چیزی که بازدیدکنندگان شما متوجه می‌شوند تیتر شماست. اگر خیلی عمومی و مبهم باشد شما احتمال دارد که خواننده را از دست بدهید. مردم از محتوای تکراری خسته شده‌اند و اگر آنها ببینند که عنوان شما هم تکراری است فرض می‌کنند که محتوای شما هم مانند بقیه است.

برای جلوگیری از، از دست دادن خواننده عناوین خود را جالب‌تر و خاص‌تر کنید. اگر نقطه نظر فروش محتوای خود را مشخص کرده باشید این کار آسان می‌شود. از آنجا که تنها کاری که شما باید انجام دهید همین است، آن را از طریق تیتر انجام دهید. به مردم ایده واضح بدهید که چرا باید مطلب شما را بخوانند و چه چیزی آن را از محتوای دیگران مفیدتر یا بهتر می‌کند.

شما می‌توانید برای خلق تیترهای جذاب برای مخاطبانتان به مطلبی که در همین باره نوشته شده است مراجعه کنید.

۱۰ نکته کاربردی برای تیترنویسی بلاگ

اشتباه شماره ۳ – محتوای خود را بدون ویرایش منتشر نکنید

شکی نیست که انتشار مطالب بیشتر می‌تواند به شما در ترافیک بیشتر کمک کند. اما آیا باید کیفیت را فدای نشر اطلاعات بیشتر کرد؟ البته که نه! انتشار اولین پیش‌نویس بدون ویرایش تصور اشتباهی را برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می‌کند. این کار باعث می‌شود غیر حرفه‌ای به نظر برسید و  بازدید‌کنندگان را فراری دهید.

هدف شما باید این باشد که پیام خود را با محتوای خود به وضوح منتقل کنید. اگر محتوای شما ویرایش نشده است، خواندن آن آسان نخواهد بود و حاوی خطا‌هایی است که باعث کاهش ارزش کلی محتوای شما می‌شود.

وقتی که قبل از انتشار محتوا وقت خود را برای ویرایش آن می‌گذارید در حقیقت در راستای ارائه یک تجربه بهتر و عمیق‌تر به بازدیدکننده این وقت را صرف کرده‌اید.

به جای این که یک محتوای آشوب زده و نامرتب را تحویل دهید یک نمایش جالب برای خوانندگان‌تان به اجرا بگذارید که به آنها توانایی درک حتی حل مشکل را می‌دهد.

چهار نکته در مورد بهینه سازی محتوا برای رشد ترافیک شما:

بدون شک بهینه سازی محتوا باعث می‌شود استراتژی بازاریابی محتوایی شما قوی‌تر شود. اما برای این که واقعاً کارایی داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که آن را به درستی انجام داده‌اید.

بیایید به چند نکته مفید در زمینه بهینه سازی محتوا بپردازیم که می‌توانید از آن استفاده کنید تا سایت کسب و کار خود را متمایز و ترافیک هدفمندتری جذب کنید…

 

نکته شماره ۱ به طور صحیح از کلمات کلیدی استفاده کنید:

حتی زمانی که مشغول نوشتن محتوای مفصل هستید و روی موضوع مورد نظر تمرکز کرده‌اید نباید اهمیت کلمات کلیدی را نادیده بگیرید.

ترکیب صحیح کلمات کلیدی مناسب به شما در افزایش رتبه برای آن دسته از کلمات کلیدی خاص کمک می‌کند. شما باید لیستی از کلمات کلیدی مهم و هدف خود را تهیه کنید و از آن‌ها در مکان‌های مناسب استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

عنوان صفحه

بیشتر افرادی که دانش سئو دارند می‌دانند که نیاز دارند کلید واژه اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهند. اما آیا می‌دانستید که با قرار دادن آن در ابتدای عنوان شانس خود را برای گرفتن رتبه بالاتر افزایش می‌دهید؟

همچنین، حتماً هنگام نوشتن عناوین، کوتاه بودن را تمرین کنید. زیرا که عناوین طولانی‌تر معمولاً کوتاه یا قطع می‌شود. طول عنوان را بین ۳۰ تا ۶۰ کاراکتر نگه دارید.

کلمه کلیدی در تیترنویسی

توضیحات متا

توضیحات متا همان چیزی است که افراد در صفحات نتیجه موتور جستجوگر می‌خوانند، درست بعد از خواندن عنوان، این تکه‌های کوچک جایی هستند که شما باید کلید واژه‌های مهم خود را جاسازی کنید زیرا وقتی افراد به جستجوی آنها می‌پردازند پررنگ‌تر می‌شوند.

description

انجام این کار نه تنها توضیحات متا شما را معنی‌دارتر می‌کند بلکه به آن کمک می‌کند تا از سایر نتایج جستجو متمایز شود که باعث افزایش نرخ کلیک شما می‌شود.

یک عامل سئو که می‌تواند رتبه بهتری به شما دهد.

محتوای اصلی

گنجاندن کلمات کلیدی در مورد نظر شما در متن اصلی، به ویژه در بند اول، می‌تواند در نحوه رتبه بندی شما تفاوت واقع ایجاد کند اما اگر به اطراف نگاه کنید، بسیاری فراموش کردند که این کار را انجام دهند.

کلمه کلیدی در متن

لینک‌های داخلی

کلمات کلیدی موجود در متن‌های اصلی به شما این امکان را می‌دهند که وزن بیشتری به لینک‌های داخلی خود اضافه کنید و به موتورهای جستجوگر جهت بهتری ببخشید. بنابراین با استفاده از کلمات کلیدی مربوطه در متن اصلی حتما لینک‌های داخلی از سایر صفحات مربوط به سایت خود را به صفحه اصلی اضافه کنید.

 

بهینه سازی تصویر

اضافه کردن کلمات کلیدی مهم به برچسب‌های تصاویر نام فایل‌ها و عناوین آنها بخشی از بهینه سازی محتوا است زیرا تصاویر شما در نهایت جزئی از محتوای سایت شما هستند.

تراکم کلمات کلیدی

وقتی در سایت خود کلمات کلیدی را قرار می‌دهید این کار را به طورِ طبیعی انجام دهید از پر کردن مطالب خود با کلمات کلیدی بیش از حد خودداری کنید فراموش نکنید که شما برای مخاطبین خود می‌نویسید نه موتورهای جست‌وجو.

نکته شماره :۲ بهبود نرخ کلیک به صورت ارگانیک:

رتبه بندی در صفحات نتیجه موتور جستجوگر گوگل، برای کلمات کلیدیِ هدف تنها بخشی از معادله است، بخش دیگر در واقع ترغیب کردن مردم برای کلیک روی لینک شما در لیست جستجو است. دریافت نرخ کلیک ارگانیک کم می‌تواند تاثیر منفی بر تلاش‌های سئو و بر بازگشت سرمایه شما بگذارد.

اما آیا واقعاً می‌توانید میزان کلیک ارگانیک خود را بهبود بخشید؟ البته که می‌توانید. شما می‌توانید برای افزایش کلیک خود در یک سیستم تبلیغات کلیکی بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید پس می‌توانید با نگاهی به استراتژی‌ها و ساختار سایت خود بهینه‌سازی‌های لازم برای افزایش نرخ کلیک در نتایج گوگل را اعمال کنید.

 

در اینجا ۳ روش برای انجام این کار آمده است:

  1. توضیحات عنوان و متا را از نظر طول و کلمات کلیدی آزمایش کنید. این اولین قدم است که می‌توانید برای بهبود نرخ کلیک ارگانیک خود بردارید. همچنین، تست کردن دکمه‌های ثبت نام و غیره را که در توضیحات شماست، فراموش نکنید.
  2. از نشانه‌گذاری‌های ساختاری (مانند بررسی‌ها) برای متفاوت بودن با سایر وب‌سایت‌های موجود در صفحات نتیجه موتور جستجو استفاده کنید. هرگونه بررسی درباره محصول شما می‌تواند در اینجا به عنوان یک اثبات اجتماعی به نمایش گذاشته شود، این امر باعث می‌شود سایت شما متفاوت به نظر برسد و باعث افزایش نرخ کلیک شما شود.
  3. از قطعات کوتاه Google استفاده کنید چرا که امروزه تعداد بیشتری از افراد به جای کلمه کلیدی، از گوگل سؤال می‌کنند. اگر محتوایی ایجاد کرده‌اید که به یک سؤال خاص پاسخ می‌دهد، ممکن است Google از محتوای شما به عنوان پاسخ مستقیم برای آن استفاده کند. که به طور خودکار سایت شما را به بالای صفحات نتایج موتور جستجو هدایت می‌کند.

نکته شماره ۳: محتوای قدیمی خود را به‌روز کنید:

هنگامی که بهینه سازی محتوا به درستی انجام شود، می‌تواند به شما کمک کند از مطالب موجودِ خود، نهایت استفاده را ببرید. بازنویسی و به روزرسانی مطالب، خود بخشی از بهینه سازی محتوا است و می‌تواند به شما در ارائه ارزش مداوم و بدون انتشار مطالب جدید کمک کند.

 

صرف نظر از صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، تغییراتی رخ خواهد داد که مخاطب شما باید از آن آگاه باشد. با این روندها همراه باشید و محتوای خود را به روز کنید تا آنها را بازتاب دهید.

 

آخرین چیزی که می‌خواهید، قدیمی‌ بودن محتوای‌تان است. شما می‌خواهید ارزش آن را با زمان، برای خوانندگان قدیمی و جدید افزایش دهید. همچنین، می‌توانید محتوای تجدید نظر شده خود را دوباره تبلیغ کرده و ترافیک بیشتری به سایت خود برگردانید.

 

در اینجا برخی از داده‌ها از به روزرسانی و انتشار مجدد پست‌های وبلاگ قدیمی را می‌بینید:

 

به عنوان مثال، اگر در صنعت مالی و مالیاتی هستید، می‌فهمید که برخی از مباحثی که شما در گذشته پوشش داده‌اید دیگر معتبر نیستند. اگر اطلاعات فعلی را دریافت نکنید، محتوای قدیمی شما برای مخاطبان ارزش کمی خواهد داشت.

هنگام به روزرسانی مطالب خود، باید لینک‌ها، ابزارها و منابع ذکر شده را دوباره ارزیابی کنید. چیزی که در آن زمان مناسب بود، ممکن است اکنون مناسب نباشد. استفاده از این رویکرد می‌تواند به شما کمک کند در مدت زمان طولانی محتوای خود را تازه و ارزشمند نگه دارید.

نکته شماره ۴: خواننده مدارباشید:

بیایید روراست باشیم، وقتی افراد از طریق Google به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند، تجربه گیج کننده‌ای نمی‌خواهند. قابل خواندن بودن مطالب شما اساسی‌ترین اقدامی‌است که می‌تواند برای بازدید‌کنندگان خود تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد.

مردم نمی‌خواهند به متنی که خالی از هرگونه تصویر است خیره شوند که خواندنش عذاب‌آور است. اگر آنها چنین چیزی را در سایت شما تجربه کردند، مطمئن باشید که قبل از زدن دکمه عقب، دو بار فکر نمی‌کنند و به نتیجه بعدی (که ممکن است رقیب شما باشد) سر می‌زنند.

بخشی از بهینه سازی محتوا این است که اطمینان حاصل شود مطالب شما به خوبی ارائه می‌شوند و برای چشم مخاطب دیدنشان آسان است. به این ترتیب مردم به شما فرصت می‌دهند تا وقت بیشتری را در سایت بگذرانند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای چشم مخاطب قابل اسکن باشد.

در اینجا چند روش برای بهینه‌سازی محتوا برای مخاطب آورده شده است:

  1. از خطوط و پاراگراف‌های کوتاه‌تر و فضای سفید استفاده کنید. محتوای این روش نه تنها خواندن لذت بخش است بلکه به راحتی قابل درک و هضم است.
  2. محتوا را در زیرنویس‌های مربوطه شکسته کنید تا افرادی که متن را به روش اسکن می‌خوانند به سرعت به بخش مورد علاقه‌شان را پیدا کنند.
  3. هر جا که می‌توانید تصویری اضافه کنید. آنها باعث می‌شوند محتوا جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد. خواه این عکس یا فیلم باشد، هر تصویری که شما استفاده می‌کنید باید به محتوا بیافزاید و نباید بی‌هدف اضافه شود.
  4. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات شما برای یک تجربه بی عیب و نقص در تلفن همراه بهینه شده است.

بهینه سازی محتوا: ۳ عامل مهم برای یادآوری

علاوه بر به کار بردن نکات اثبات شده فوق، باید ۳ عامل زیر را نیز در خط مقدم حفظ کنید. تمرکز روی این موارد به شما امکان می‌دهد تلاش‌های بهینه سازی محتوای خود را به سطح بعدی برسانید.

بهینه سازی محتوا

 

عامل شماره ۱: انتشار مداوم

بازارهای مختلف نسبت به محتوا متفاوت واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل مهم است که یک فرکانس انتشار را پیدا کنید که با مخاطب هدف شما همراه باشد.

برخی از شرکت‌ها حتی اگر فقط یک بار در هفته منتشر می‌کنند می‌توانند برای خوانندگان خود ارزش قائل شوند. این برای مخاطبان آنها کافی است، بنابراین برای آنها کافی است. اما برندهای دیگری نیز وجود دارند که متوجه می‌شوند هفته‌ای ۳-۴ پست وبلاگ هدف خوبی برای دستیابی به ارزش مداوم است.

سپس برخی از مشاغل وجود دارند که با انتشار فقط یک پست وبلاگ در هر ماه یا حتی در هر سه ماه، جلو می‌روند. تمرکز آنها عمدتاً بر انتشار مطالب فوق‌العاده پریمیوم است که فکر خوبی است.

چیزی که اهمیت دارد این است که تعادل انتشار محتوای خودتان را پیدا کنید و طبق آن الگوی انتشار و استراتژی بازاریابی محتوایی خودتان را تدوین کنید.

در آخر: بهینه سازی محتوا تنها محدود به نوع محتوایی نیست که شما منتشر می‌کنید، بهینه سازی محتوا درباره میزان انتشار است. از ایجاد محتوای عالی چه  استفاده می‌توانید کنید، وقتی که خوانندگان شما از زمان بندی پست‌ها راضی نیستند؟

 

 

عامل شماره ۲: ارتباط موضوعی

بهینه سازی محتوا فقط می‌تواند زمانی مؤثر باشد که، موضوعی که انتخاب کرده‌اید مربوط به مخاطبان هدف شما باشد. هرچه آنها بیشتر به این موضوع علاقه‌مند باشند، نتایج بهتری خواهید دید.

اینجاست که بهینه سازی محتوا به طور کلی با سئو فرق می‌کند. یک پست وبلاگ می‌تواند همه فاکتورهای سئو بیرونی و درون صفحه‌ای را شامل شود، اما اگر مخاطب مورد نظر آن را جالب نبیند، نمی‌توان به نتیجه رسید. همچنین به دلیل عدم ارتباط، نمی‌توانید بک لینک‌های مربوطه و بازنشر در شبکه‌های اجتماعی را به دست آورید.

یک روش مؤثر برای مرتبط کردن مطالب خود این است که مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و سپس بر اساس این دانش، persona های مشتری ایجاد کنید. وقتی محتوا این افراد را هدف قرار می‌دهد، نه تنها مرتبط بلکه ارزش محور نیز خواهد بود.

عامل شماره ۳: قابل استفاده بودن محتوا

حالا، مطالب زیادی در اینترنت پیدا می‌کنید که برای مخاطب هدف آن بسیار مرتبط است، اما بخش بسیاری از آن هیچ ارزش افزوده واقعی برای خوانندگان ارائه نمی‌کند.

هر مطلبی که خلق می‌کنید باید به مخاطب مورد نظر خود چیزی ارائه دهد که ارزش پیوند دادن و اشتراک‌گذاری آن را داشته باشد. این می‌تواند به صورت ارسال بلاگ، مطالعه موردی، فیلم و غیره باشد. قالب محتوا می‌تواند متفاوت باشد، در کل باید از سطح بالایی از سودمندی و پاسخگویی برخوردار باشد.

طبق مطالعه‌ای که توسط Content Science انجام شده است، هرچه جزییات محتوای شما کمتر می‌شود، پیچیدگی محتوا، کاهش سودمندی و ارتباط گیری کمتر را به همراه دارد.

بسیاری از کسب‌وکارها گرایش زیادی به کمیت دارند و اهمیت کیفیت را فراموش می‌کنند. اگر محتوایی «عوامل شگفت‌انگیز» نداشته باشد، تولید محتوای زیاد، تفاوت چندانی در تعداد مشتریان شما ایجاد نخواهد کرد. هر بار که چیزی انتشار می‌دهید، باید چیز جدیدی ارائه دهید.

پیاده سازی و اجرای بهینه سازی محتوا

محتوایی که یک مشکل واقعی را با یک راه‌حل مناسب، برطرف و روندهای فعلی را دنبال می‌کند، می‌توان محتوای بهینه سازی شده خواند.

اگر این عوامل درمورد محتوایی که قبلاً منتشر کرده‌اید صدق نمی‌کند، ممکن است بخواهید قبل از انتشار محتوای جدید، بهینه سازی آن را در نظر بگیرید. اجازه ندهید که محتوای عالی به هدر رود و ترافیک را از دست بدهید تنها به این دلیل که محتوا فقط به کمی ارتقا و دست‌کاری نیاز دارد.

 

کلام آخر:

از نظر من بهینه سازی محتوا یکی از بهترین و دلچسب‌ترین بخش‌های بازاریابی محتواییه و می‌تونه در رشد بازاریابی محتوایی به شدت تاثیرگذار باشه.

من پارسا کاکویی هستم، یک بازاریاب محتوایی

محتوایی که شما درباره بهینه سازی محتوا مطالعه کردید یک محتوای ترجمه و تالیف از سایت کانتنت انستیتو بود امیدوارم ازش استفاده کنید و براتون مفید بوده باشه.

 

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

4 پاسخ

  1. خیلی جامع و کامل بود پارسا جان. از بهترین محتواهایی بود که تو این چند وقت خوندم و لذت بردم.

    1. فدای تو احسان، عزیزدلی برادر دمت گرم که همیشه بهترین حامی هستی برای من.

  2. واقعا محتوای جون داری بود. این محتوا هم مثل پست‌های اینستاگرامت عالی و درجه یک بود. من در حال راه اندازی یک کسب و کاری در زمینه طرح لایه باز هستم می خواستم ببینم اگه سمت و سوی محتوای سایت بیشتر آموزشی باشه، مخاطب بیشتری جذب می‌کنه؟ اصلا چه نوع محتوای تولید کنم؟ پیش پیش ممنون از لطفت پارسا جان

    1. خیلی خیلی ممنونم از لطفتون
      برای این کار شما باید قبل از هر چیز رقبای خودتون رو بررسی و تحلیل کنید تا بتونید محتوایی با توان رقابتی بالا خلق کنید.
      بعد از شناخت از این حوزه می‌تونید فرم محتوایی مورد نظرتون رو انتخاب کنید و روش فعالیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!