۵ مهارت مورد نیاز شما برای تبدیل شدن به یک بازاریاب محتوایی موفق

تولید محتوا

نویسندگی شغلی‌ست رویایی ولی نه برای همه.

بعضی از نویسندگان برای نوشتن کاتالوگ‌های تبلیغاتی استخدام و بعضی تبدیل به جی کی رولینگ می‌شوند.

بدبختانه، با تمام این اوصاف، بیشتر نویسندگان شانس بهتری برای کاتالوگ‌نویسی دارند تا این که بخواهند تبدیل به نویسندگان پرفروش شوند.

در حالی که اینگونه به نظر می‌رسد که نویسندگان محتوای موفق زندگی حسادت برانگیزی دارند، در منزل کار می‌کنند، برنامه‌کاری روزانه خودشان را دارند و کم یا زیاد مطابق میل خودشون کار می‌کنند.

اما اکثرا به سختی خرج زندگی‌شان را در می‌آورند. آنها مهارت‌های ضروری برای موفقیت را دارا نیستند، چون مهم نیست چقدر با استعداد باشند، مهارت نوشتن به تنهایی کافی نیست. پس، اگر می‌خواهید یک نویسنده محتوا موفق باشید، شما به جعبه ابزاری کامل از مهارت‌های مورد درخواست بازار نیاز دارید.

  1. بازاریاب محتوایی موفق باید به روش های مختلف نوشتن مسلط باشد.

دلیل آن این است که هر مدل نوشته‌ای سبک خاص خود را دارد. خبرها به سبک (Associated Press Style) نوشته می‌شوند. به طور خلاصه، به شکل پاراگراف‌های خبری، که مهم‌ترین بخش داستان در تیتر قرار دارد.

بلاگ‌نویسی، شخصی، دوستانه و معمولا جهت‌دار است. آگهی‌های تبلیغاتی کوتاه و قانع کننده هستند. بروشورهای دولتی طولانی هستند، وظیفه آنها توصیف یک مشکل و تامین راه حل مناسب است.

اما، در نهایت، همه این دسته بندی‌ها محتوا هستند و احاطه داشتن نویسنده بر هر سبک باعث ارزشمندتر بودن و مورد تقاضاتر بودن نویسنده می‌شود.

  1. بازاریاب محتوایی موفق به صورت تصادفی موضوع انتخاب نمی‌کند.

“ایده‌پردازی” شعار صنعت بازاریابی است که فرآیند خلاقانه‌ی یافتن موضوع، عنوان و زاویه دید برای نوشتن را شرح می‌دهد؛ ایده‌پردازی با تجزیه و تحلیل آغاز می‌شود.

بیشتر ایده‌ها در محیط‌های تیمی به وجود می‌آیند ولی به دست آوردن ایده برای نویسندگان آزاد برعهده خود آنها است. به همین دلیل دانستن اینکه تیم های حرفه‌ای بازاریابی چگونه ایده‌پردازی می‌کنند بسیار مهم است. محتوا نویسان موفق نیاز دارند که:

مخاطبان را درک کنند. بازاریابان  این عنوان را به اسم “شخصیت خریدار” می‌شناسند. وقتی شما خوانندگان خود را بشناسید، می‌توانید آن چیزی را که آنها می‌خواهند را بنویسید.

 شما برای مخاطبانتان می‌نویسید، نه برای خودتان، نه برای شرکتتان و نه برای برندتان.

کلمات کلیدی را جستجو و درباره آنها تحقیق کنید.  Buzzsumo.com نشان داد که “تولید محتوا” کلمه کلیدی بهتری نسبت به “محتوا نویس” است. که باعث تغییر در عنوان این مقاله شد. این وب سایت همچنین مشخص کرد که نوشتن پست‌های “چطور این کار را کنم ( how to )”خیلی محبوب است. یکی از آنها به عنوان “how to come up with topic ideas” نوشته نیل پاتل نزدیک به ۱۶هزار بار به اشتراک گذاشته شده است.

رقبا را همیشه دنبال کنید.

چه محتواهای موفقی را دیگران به اشتراک میگذارند؟ نظارت بر محتوای رقبا اطلاعات فراوانی به شما می‌دهد. نه تنها در مورد آنچه که آنها به اشتراک می‌گذارند بلکه در مورد این که چه کسانی با محتوای آنها ارتباط برقرار می‌کنند، در حال نوشتن در موردش هستند، یا آن را توئیت می‌کنند و یا در جای دیگر در حال پست کردن آن هستند.

یک عنوان گیرا بسازید.

بعد از این که کلمات کلیدی، رقبا و دانش تان در مورد خواننده را آماده کردید، زمان زیادی بگذارید، موضوعتان را انتخاب کنید و یک عنوان جذاب برای خوانندگان بسازید.عنوان مردم را قانع می‌کند که مطلب تان را بخوانند… یا نخوانند. مهمترین کلمات در پست شما عنوان و خلاصه متن است.

  1. بازاریاب محتوایی موفق ایده‌های بکر دارد.

این آوازه و شهرت شماست. هر نوشته ایی با نام شما باید اورجینال باشد.این دیوانه‌وار به نظر می‌رسد، به خصوص با وجود ده ها هزار نفری که هر روز در حال نوشتن درباره موضوعات مشابه هستند، اما این کارآسان تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. هر نویسنده با استعدادی می‌تواند موضوعی جدید و خاص را روایت کند، یا دیدگاهی متفاوت یا منظری جدید درباره موضوعی که پیشتر بیش از اندازه مورد استفاده قرار گرفته ارائه کند.

سرقت محتوا، برای SEO بد، برای کارفرمایان بد و برای شما بدتر است

از شهرت خود و حرفه‌ای‌تان با اقدامات احتیاطی محافظت کنید. قبل از اینکه کار خود را ارسال کنید، با استفاده از یک برنامه آنلاین می‌توانید محتوا را از نظر سرقت ادبی بررسی کنید. با وجود این حجم زیاد از محتواهای موجود در دنیا، خیلی راحت میتوان به صورت تصادفی محتوایی تکراری نوشت.

  1. نویسندگان محتوای موفق با SEO, HTML, CSS و وردپرس آشنا هستند.

وحشت نکنید. شما فقط به دانستن چند اصل اولیه نیاز دارید. تم‌های وردپرس سطوح مختلفی برای عملکردهای خودکار دارند ولی گاهی اوقات تنها راه دیده شدن متن به صورتی که شما می‌خواهید، این است که وارد سربرگ text/HTML شوید و کدها را دستکاری کنید تا تیترها را بسازید و یا مشکلات فواصل را برطرف نمایید. یادگیری اصول اولیه ارزش زمانی که برایش صرف می‌کنید را دارد.

دانش به روز در مورد SEO نیز حیاتی است. الگوریتم های موتورهای جستجوگر بطور مداوم تغییر می کنند نویسندگان باید این تغییرات را دنبال کنند و به‌روز باشند. یک نکته همیشه ثابت است‌: بازار همیشه برای کیفیت بالای SEO درخواست دارد. اگر شما می‌توانید محتوایی عمیق درباره یک دیدگاه خاص بنویسید، شما هم همیشه مورد درخواست بازار خواهید بود.

  1. بازاریاب محتوایی موفق باید متخصص شبکه‌های اجتماعی باشد.

شناخته شدن اسم بسیار مهم است. شبکه‌های اجتماعی هر آنچه را که شما نیاز دارید در چنگ تان قرار می‌دهند. مخاطب جذب کنید. با ناشران ملاقات کنید. و با متخصصین این صنعت صحبت کنید.

وقتی نوشته شما چاپ شد. تازه جای لذت بخش کار آغاز می‌شود. هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید احتمال اینکه فالوورهای شما محتوایتان را به دیگران توصیه کنند بالاتر می‌رود. نویسندگان محتوای موفق در شبکه های اجتماعی فعال، در دسترس و دوستانه هستند.

پس دوباره درباره‌ی نوشتن “موفق” فکر کنید. دقیقا از لحظه ای که کلمه ی “محتوا” به “بازاریاب” اضافه می شود، دیگر هیچ چیز در مورد کلمات روی کاغذ نیست. نویسنده محتوا یک بازاریاب حرفه ایی و متخصص SEO، برنامه نویس آنلاین و پروانه ای به دور شبکه های اجتماعی است.

با مجموعه مهارت‌های درست شما “موفق” می‌شوید و مهم‌تر از آن، متوجه می‌شوید که شغلتان بهترین شغل دنیاست.

ترجمه شده از سایت entrepreneur

مترجم سارا ظهیری

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

یک پاسخ

  1. خیلی محتوای خوبیه، مخصوصا برای بازاریابی محتوا فکر کنم خیلی بتونه بهم کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!