چگونگی نگارش یک “درباره ما”

 

سلام

در این چند صفحه میخوام درباره ی یک چیز فوق العاده مهم در وب سایت شما صحبت کنم و اون چیزی نیست جز “درباره ما”  البته اشتباه نکنید درباره خودمون نمیخوام صحبت کنم ، اتفاقا دقیقا می خوام درباره ی شما صحبت کنم .

در هر وبسایت صفحه ای وجود داره به نام درباره ما (about us)  .

میشه گفت درباره ما فقط یه عنوان برای محتوایی که میخواد بگه !!!

چرا ما …

برای این صفحه یک سری نکات مهم مطرح شده که به شرح زیر تقدیم حضورتون میشه :

قصه گوی خوب برنده است : داستان داستان داستان ، از بچگی هر وقت قرار بود یک مساله جدی و برامون جا بندازن از داستان ها استفاده می کردن ، دقیقا کاری که الان هم قراره شما انجام بدید شما قراره خودتون و در ذهن مخاطب ماندگار کنید پس یک داستان بسازید داستان ها بخاطر خط سیری که طی میکنن در ذهن مخاطب ماندگارتر میشن و به راحتی با احساساتشون ارتباط برقرار می کنن .

 

ایجاد اعتماد: بزارید راحت بگم من به شما اعتماد نمیکنم مگر اینکه بتونید اعتماد منو جلب کنید برای این مساله چه کاری حاضرید انجام بدید ، خودتون و جای مخاطب بزارید اگر جای یک شرکت بزرگ باشید (B2B) چه چیزی میتونه اعتمادتون و جلب کنه جز اینکه بفهمید رقبا و شرکت های معتبر هم رده شما هم انتخابشون همین گزینه بوده و اگر شما یک فرد باشید (B2C) چی چیزی بهتر از حس ارتباط انسانی با یک فرد زنده میتونه شما رو تحریک کنه ؟

پس به این قواعد احترام بزارید

 

تخصصی حرف نزنید : یادتون نره صفحه ی درباره ی ما یک سمینار تخصصی و یا یک همایش نیست بلکه صفحه ای که مخاطبین شما از هر جنس و هر سطحی قراره شما رو بشناسن و با شما روبرو بشن ، شما قرار نیست تو این صفحه خودنمایی کنید و بگید که چقدر دایره لغت وسیعی دارید ، بلکه قراره بگید که

من کسی هستم از جنس خودتون که می خوام در مسیر رسیدن به هدف همراهتون باشم

 

جذاب باش : چقدر احتمال داره در یک مذاکره ی فروشی که اونو با سردی شروع کردی موفق شی ؟ همون قدر ممکنه یه صفحه ی درباره ما خشک و رسمی و سرد شما رو به موفقیت برسونه ، پس در این صفحه یک ارتباط انسانی و بساز و بزار مخاطب کلماتت و به گرمی حس کنه .

 

 چهار چوب ؟ نه ممنون : صفحه درباره ما دقیقا همون جاییه که شما قراره از چهارچوب ها فاصله بگیرید و تمایز خودتون با سایرین و ثابت کنید ، از خودتون بپرسید همه چطور رفتار میکنن ؟ پس من باید جور دیگه ای خوب باشم ( از عکس های جذاب استفاده کنید با نمایش عکس پرسنل میتونید صمیمیت بیشتری رقم بزنید)

 

نظرات دیگران با ارزش ترین سرمایه ماست : حتما متوجه شدید که چقدر نظرات میتونه مهم باشه ولی از چه نظر ؟ یادتون که نرفته همین الان گفتم اعتماد سازی ،بله دقیقا این نظرات یکی از بزرگترین منابع اعتماد سازی شماست . ازشون استفاده کنید و فضایی و قرار بدید برای مشتریانتون که درباره شما بگن.

 

به کارمندان خود اجازه دهید درباره ی شما صحبت کنند : یکی از تاثیر گذار ترین عناصر سازمانی کارمندان هستن هیچ چیز بیشتر از اینکه مخاطب ببینه چقدر کارمندها درباره شما و سازمانتون نظرات مثبت دارن تمیتونه روشون تاثیر گذار باشه.

 

متفاوت باشید : درصفحه ی درباره ما قراره همه چیز متفاوت باشه حتی چیدمان و طراحی صفحه شما ، پس یادتون باشه از تمایز نترسید.

 

 خاطره سازی کن (memorable) : شما قراره با رعایت نکاتی که گفته شد این مساله رو ثابت کنید که صفحه درباره ما سایت شما میتونه به اندازه یک سفر شمال خاطره ساز و فراموش نشدنی باشه پس همین الان انجامش بده

 

از انواع محتوا استفاده کنیم : از تنوع محتوایی نترسید و با خیال راحت از انواع محتوا لازم استفاده کنید ، متن ، عکس ، ویدیو و … هر چیزی که شما رو به هدفتون برسونه

راستی یادتونه هدفون چی بود ؟

درباره ما = دلایل انتخاب ما…

 

 

نوشته شده توسط : پارسا کاکویی

 

 

اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با تکمیل فرم زیر محتوای سایت رو دنبال کنید!