با توجه به رشد لحظه ای ابزارهای ارتباط جمعی به ویژه اینترنت و شبکه های مجازی و از طریفی ماندگاری این شبکه و ازهمه مهمتر کم هزینه بودن این نوع از بازاریابی جایگاه ویژه ی خود را در بین تبلیغاتچی ها و بازاریابان پیدا کرده است .

یکی دیگر از مزایای این نوع تبلیغات و بازاریابی ها بیست و چهار ساعته بودن آنهاست و اینکه شما در هر زمان و در هر مکان به مخاطب خود دسترسی خواهید داشت .

در اصل دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به معنی انتخاب و استفاده درست از ابزارهای مربوطه مانند : وب سایت ، اپلیکیشن ، تبلیغات آنلاین ، شبکه های اجتماعی ،سئو ، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی موبایلی برای رسیدن به اهداف مشخصی به مانند بازاریابی ، افزایش فروش و برندینگ می باشد.